צריך כנראה להיות בגיל ובמעמד סוציו־אקונומי מסוים כדי להכיר את המונח המפוקפק “חתונת יעד". אחרי שנתקלתי במונח לראשונה בשם הסרט Destination Wedding (שבעברית קיבל בהפוכה את השם “היעד... חתונה"), עשיתי מה שכל אחד היה עושה וגיגלתי. ובכן, “חתונת יעד" היא חתונה המתקיימת בלוקיישן אקזוטי ופוטוגני, ולרוב גם רחוק. זה אכזרי מאוד כלפי האורחים: אם פעם קיללתם את המחשבון המקוון הקובע את הסכום שיש לרשום על הצ'ק לפי שלל קריטריונים, עכשיו אתם צריכים להוסיף אליו גם מחיר טיסה. אך אין זה סוד: בעולם ישנם אנשים אגואיסטים למכביר, ולא, לא אכפת להם מחשבון הבנק הצנוע שלכם, כל עוד יצליחו להגשים את חלום החתונה המוגזמת שלהם.



בדיוק בדרך לחתונה כזו, המתקיימת בחבל היין השמשי של קליפורניה, נפגשים וינונה ריידר וקיאנו ריבס בקומדיה הרומנטית החדשה, שכתב וביים פליט ניינטיז נוסף, ויקטור לוין, ממפיקי וכותבי אחד הסיטקומים הפופולריים של העשור ההוא, “משתגעים מאהבה".






אין זו הפעם הראשונה שבה ריבס וריידר משתתפים יחד בסרט; זה קרה כבר לפני 25 שנה, בעיבוד של פרנסיס פורד קופולה ל"דרקולה", רומן האימה הגותי של בראם סטוקר. גארי אולדמן כיכב בסרט הזה כדרקולה, כאשר ריידר הייתה מושא אהבתו ותשוקתו, מינה הארקר, ואילו ריבס גילם את בעלה, עורך הדין ג'ונתן הארקר. מאוחר יותר, ב־2006, הם התאחדו בעיבוד האנימציה של ריצ'רד לינקלייטר לספר המדע הבדיוני של פיליפ ק. דיק, “סורק אפלה". הסרט צולם באופן דיגיטלי, והשחקנים הפכו לדמויות אנימציה בטכניקת רוטוסקופינג, כדי להתאים לדיסטופיה העתידנית המאיימת. אבל בקומדיה רומנטית הם עוד לא שיחקו יחד.



בכלל, השניים מעולם לא היו מזוהים עם קומדיות רומנטיות. ריבס עשה בשיא הקריירה שלו בעיקר בלוקבסטרים וסרטי פעולה, ובשנים האחרונות הוא שקוע בדמותו של המתנקש המיומן ג'ון וויק, שפרש אך נאלץ בסרט הראשון לשוב בחזרה כדי לנקום את מות אשתו והרג כלבו בידי אנשי המאפיה הרוסית. שני הסרטים הראשונים בסדרת סרטי הפעולה “ג'ון וויק" יצאו ב־2014 ו־2017, והסרט השלישי צפוי להגיע למסכים במאי 2019.





ריידר, לעומת זאת, הייתה האיט־גירל של קולנוע האינדי וסרטי הנעורים בסוף האייטיז ובניינטיז, וגילמה במשך שנים בעיקר טינאייג'ריות זועפות, נערות גותיות או צעירות אקסצנטריות. אחר כך היא נעלמה למשך שנים ארוכות, ועשתה לאחרונה קאמבק בדרמת האימה הרטרואית של נטפליקס “דברים מוזרים", שבה גילמה לראשונה דמות בוגרת: אם



חד־הורית שמתמודדת עם היעלמות בנה בנסיבות מסתוריות.



הערכה סמויה


ובכל זאת, מישהו חשב שזה יהיה רעיון טוב לאחד את ריידר וריבס לקומדיה רומנטית מיינסטרימית, ממש לפי הספר, משהו סטייל “כשהארי פגש את סאלי". ההבדל העיקרי בין דמויותיהם של פרנק (ריבס) ולינדזי (ריידר) ב"היעד... חתונה", שעולה אצלנו מחר, לבין מרבית גיבורי הסוגה הוא שהם כבר לא כל כך צעירים. במציאות, ריבס בן 53, ריידר בת 46, ובסרט הם מגלמים רווקים נצחיים וממורמרים שמזמן איבדו את התמימות בכל הנוגע לאהבה.



פרנק ולינדזי נפגשים לראשונה במקרה בשדה התעופה. הם שונאים אחד את השני למן הרגע הראשון, אך מגלים ששניהם טסים לאותה חתונה, ושניהם מאוד לא רוצים להיות נוכחים בה. למזלם, יש להם הרבה במשותף: הם שונאים את החתן, את הכלה, את עצמם וגם כאמור אחד את השני. במשך סוף השבוע העולץ של החתונה שני האורחים הנרגנים מתחילים לגלות הערכה סמויה אחד כלפי השנייה, ואתם יכולים רק לנחש לאן זה יתפתח.