זה מטוס? זו ציפור? זה סופרמן והוא יהודי. נמרוד אלדאה, מנהל ערוץ היוטיוב 'טופ גיק', הסביר ב-103FM לאראל סג"ל על הקשר בין גיבורי העל הגדולים בכל הזמנים לזיקתם היהודית: "מסתבר שהקשר הרבה יותר עמוק ממה שחשבנו ולא רק קשור לגל גדות וככל שחושבים על הנושא לעומק מבינים כמה הוא נכון. נחזור ראשית לגיבור העל הראשון, סופרמן. הוא הומצא בשנות ה-30 על ידי שני יהודים חנונים שסבלו מבריונות ואנטישמיות לכן החליטו להמציא הגרסה המחודשת לשמשון הגיבור.



"שמו האמיתי של סופרמן הוא קל-אל ושם אביו הוא גור-אל ולא סתם. שמותיהם כוללים את המילה אל כמו שמות יהודיים רבים כמו מיכאל דניאל ובן-אל. הוא הגיבור היהודי האולטימטיבי שיכול לעשות את כל מה שהם יכולים לעשות ובנוסף לכל הוא גם עיתונאי. באחת מחוברות הקומיקס הוותיקות ביותר של סופרמן הוא נשלח להילחם במנהיג עם שפם של מדינה אירופאית שמשתמש בגז כדי להרוג בני אדם. המטאפורה כאן מאוד ברורה".



"אולמות הקולנוע מלאים בסרטי גיבורי על", הוסיף, "ביניהם גיבורי 'מארוול' הכוללים את ספיידרמן, אקס מן, איירון מן ועוד. כל אלו שייכים סטן לי וג'ק קרבי. שניהם נולדו בשמות יהודיים אחרים. סטן לי נולד בשם סטנלי ליבר. וג'ק נולד בשם ג'ייקוב קורצברג".


על סאגת האקס-מן ציין קשר הדוק עוד יותר ליהודים: "האקס מן הם חבורה של מוטנטים בעלי יכולות מיוחדות שהוגלו מהחברה וסובלים מניכור ואפליה כשבני האדם קוראים להשמדתם. בנוסף לכך, דמותו של מגנטו היא של ילד יהודי שהיה במחנה השמדה במהלך מלחמת העולם השנייה אשר צפה בהוריו נהרגים מול עיניו ובזכות כוחות העל שלו הצליח להימלט. בבגרותו הוא החליט שלא ייתן לאף אחד לומר לו שהוא פחות טוב ממישהו אחר וזה המניע שלו למעשיו במהלך הקומיקס".
 
סג"ל סיכם את השיחה: "גיבור העל הראשון היה בעצם שמשון הגיבור שכוחו רוכז בשערו. זה מאוד יפה".