להקת "האריות", שנוסדה ב-1965 על ידי האחים חיימון ושוקי אלגרנטי, עושה קאמבק מפואר אחרי עשרות שנים, ומפליאה בשאגותיה ברחבי הארץ. בחודשיים האחרונים הם הופיעו כבר במועדון המסבאה, בנמל תל אביב, באולם אלהמברה ביפו ועוד. בכל מקום שהם מופיעים, לא תאמינו, מפוצץ. 
להרכב החדש הצטרפה הזמרת מאיה אלגרנטי, בתו של חיימון, הקלידן מייק שיין - שהופיע בעבר עם הלהקה – והגיטריסט נתן סרוסי, שמופיע עם הלהקה שנים רבות. 
חיימון, תאר לי את האווירה המוזיקלית בארץ לפני 50 שנה, כשהקמתם את "האריות".

“היו אז בעיקר שירי ארץ ישראל שתורגמו מרוסית, ושירים של זמרים ישראלים כמו שלישיית גשר הירקון, יפה ירקוני, שושנה דמארי ואריק איינשטיין. כשהייתי נער, אהבתי לשמוע ברדיו את מצעדי הפזמונים של חו"ל, ולמדתי לנגן ולשיר את הלהיטים של אותה תקופה. להקת 'האריות' הייתה להקת הקצב הפופולרית ביותר בשנות ה-60 וה-70. שרנו משירי אלביס פרסלי, קליף ריצ'ארד, הצלליות, ג'רי לי לואיס, ליטל ריצ'ארד, ובהמשך גם הביטלס, הרולינג סטונס וכו'".
שנה לפני שהפכו ל"האריות", הצטרפו האחים אלגרנטי ללהקה של יגאל גורדון, "הגורדונס", והופיעו במועדון שהקימה עיריית תל אביב ברחוב יורדי הסירה. בסוף 1965 התפרקה להקת "הגורדונס" והאחים אלגרנטי הקימו את "האריות", כשלהרכב הצטרף כנגן בס חיים סבן, מי שלימים יהפוך למיליארדר גדול באמריקה וחבר של כל הגדולים.
הלהקה שרה אך ורק באנגלית, וזכתה להצלחה בהופעות במיטב המועדונים, בהופעות שארגן להם אמרגן צעיר בשם יהודה טלית, שברבות הימים הפך אף הוא למפיק-על. בין היתר הופיעו "האריות" ב"מנדי'ס" המיתולוגית בתל אביב, וב"קליפסו", "דולפין", "פאר" ו"כריש" - המיתולוגיים לא פחות - ברמלה.

ב-1968 אמר להם סבן: "אני רוצה שנהיה להקה גדולה ונתפרסם, אבל אני צריך להיות אמרגן, לא בשביל לנגן. צריכים לצרף ללהקה חבר'ה טובים ומקצועיים ולהפוך ללהקת על". היום קוראים לזה סופר גרופ. כך הצטרפו אליהם דני שושן מ"הנסיכים", המתופף משה בויאנג'ו מ"הכוכבים" ודייב ווטס מה"טורונדוס".
 
"הבטחה גדולה מישראל"
בהדרגה, אף על פי שלא היו חלק מ"קול ישראל", התפרסמו "האריות" כלהקת הקצב מספר 1 בארץ, והם התחילו להופיע באינטנסיביות באוניברסיטאות, בטכניון, בעיר הנוער שבגני התערוכה, וכלהקת חימום ללהקות חו"ליות שהבליחו בארץ. ב-1969 המריאו "האריות" להופעות במועדון "האצ'טס" בלונדון, תחת השם The Lions Of Judea, וזכו לתשבחות ממיטב להקות הרוק הלונדוניות ששלטו אז בכיפה.
מהלך הסיבוב הלונדוני הצליח סבן להחתים את הלהקה על חוזה הקלטות בחברת "פיליפס פולידור", שם הקליטה את השירים "Our Love’s A Growing Thing" ו־"Katia " באולפני "צ'פלס". אתהשירים עיבדה הלהקה עם ביג ג'ים סאו ליוואן, הגיטריסט של טום ג'ונס. במסגרת הפרומואים צולמה הלהקה לתוכנית הטלוויזיה הבריטית "Colour Me Pop" והוצגה לפני האומה האנגלית המאוחדת כ"הבטחה גדולה מישראל".
 
אחרי שפג תוקפו של רישיון העבודה באנגליה, חזרו "האריות" הביתה, מעודדים מהצלחתו ההיסטרית של "Our Love’s A Growing Thing" בתחנות הרדיו בארץ, ופצחו מיד בסיבוב הופעות סופר מצליח, שהושק באולם הסינרמה החדיש שנבנה ביד אליהו.

בהמשך השנה יצאה הלהקה שוב ושוב להופעות באירופה, אך במהלכן חש חיימון געגועים עזים לחברתו בת ה־ 15 (לימים רעייתו, מירי אורן. ד"א) והחליט לחזור לישראל פור גוד. חבריו המשיכו בלעדיו לבריטניה, אבל התקשו לשחזר את "ההבטחה הגדולה מישראל". בשלב הזה של העלילה, הגיע ההרכב הקלאסי של "האריות" לסוף דרכו. ווטס נשאר בבריטניה ושושן פרש והצטרף ל"צ'רצ'ילים".
ספר קצת על הבסיסט הראשון שלכם, והיחסים איתו לאורך השנים.
"נפגשנו עם חיים בפעם הראשונה כשהוא בא להופעה שלנו בתל אביב. הוא מאוד התלהב מאיתנו, ביקש להצטרף ללהקה, ואמר שיש לו חוזה הופעות מוכן לכל הקיץ בבריכת גלי גיל. אני ושוקי הזמנו אותו אלינו הביתה, החלטנו להפוך אותו לבסיסט, ולימדנו אותו את כל החומר. ככה הוא הפך להיות חבר בלהקת 'האריות'. למה אריות? באותה תקופה להרבה להקות בחו"ל היה שם של חיות, אז אנחנו בחרנו באריה, מלך החיות".
"אחרי ההצלחה הגדולה של הלהקה, חיים הפך לאמרגן הלהקה. בזמן שחיים היה בלהו קה, היינו חברים קרובים. כמו משפחה. גם הוריו היו מיודדים עם הורינו. אחרי זה הוא הפך לאמרגן ונסענו יחד לאנגליה, גרנו בקוטג' ואני וחיים היינו שותפים לאותו חדר. חיים היה חרוץ מאוד. היה קם כל בוקר ונוסע לפגישות בלונדון עם מפיקים ואמרגנים. הוא הצליח להקסים את כולם, וסידר לנו הופעות וחוזה הקלטות. בשנות ה-70 הוא הפך להיות אמרגן של ילד הפלא נועם קניאל, ונסע אתו לצרפת. אחרי זה חיים נסע לאמריקה, וכל פעם שהיה מגיע לביקור בארץ, היינו נפגשים.

להקת הקצב מספר 1 בישראל. מימין: חיים סבן. צילום: יח"צ 
 
"בשנים האחרונות חיים מצליח מאוד באמריקה, עד שהפך לחבר של הרבה אנשים חשובים בעולם. הוא הקים את פורום סבן ועושה המון למען מדינת ישראל עם אשתו שריל. יש לו משפחה מקסימה ואנחנו נפגשים איתם כשהם מגיעים לארץ".

"לאחרונה הזמינה אותנו אשתו, שריל סבן, למסיבת יום הולדתו ה-70, שנערכה בביתם בבוורלי הילס. היה ערב בלתי נשכח, עם כל האנשים הכי חשובים בעולם, ביניהם טוני בלייר, הילארי קלינטון, ברברה סטרייסנד ועוד הרבה אנשים חשובים. לא תאמין, אבל הוא מחזיק במשרדו תמונות של "האריות", לצד תמונות שלו עם מנהיגי אומות העולם. אנחנו מאוד שמחים בשבילו שהוא מצליח, מפרגנים לו בגדול, ומעריכים אותו שלא שכח את חבריו בתחילת דרכו. זה לא דבר מובן מאליו".
איך היית מגדיר את סוג המוזיקה שלכם?
"המוזיקה שלנו היא בעיקר פופ ורוק של שנות ה-70-60. לגבי המוזיקה בארץ, יש שירים טובים יותר וטובים פחות. לצערי, לא משמיעים מספיק מוזיקה של פעם וחבל מאוד. זאת מוזיקה טובה ואני בטוח שגם הקהל הצעיר יאהב מאוד".
"האריות". 2.2 . שני. 21:00 . קאנטרי קלאב, ראשון לציון