"התחלתי בלהקה (הנח״ל), המשכתי בלהקה (שוקולד מנטה מסטיק) ולא פרצתי לקריירה סולנית מרצון״, אומרת רותי הולצמן, שייצגה בפרק הלהקות בסדרה ״מקום בצמרת״ (ערוץ 1) את ״שוקולד מנטה מסטיק״ - הנחשבת עד היום ללהקה הנשית מס' 1 בתולדות הזמר הישראלי. ״כביצועיסטית, הורגלתי מהרגע הראשון שאמרו לי מה לעשות בתוך הרכב ואיך לשיר״.
״צריך להיות חייל טוב, לשמור על משמעת ולא פחות מזה, צריך לדעת להתחלק. אצלנו, בשוקולד מנטה מסטיק, המפיק שלנו, פשנל, דאג לשוויוניות מלאה בינינו וזה מה שהחזיק אותנו כהרכב״.
אני פוגש את הולצמן (64), שופעת האופטימיות, באותו בניין, קרוב לגדות דיזנגוף, שבו ראיינתי אותה לראשונה לפני 43 שנה כצעירונת בת 21, שהשתתפה במופע ״הג׳אמבו הגדול״. היא פרצה לקריירה שלה כגיטריסטית בימי הולדת של הקוסם אלימלך בר־און. ״הרווחתי 10 לירות להופעה וזה היה הון לנערה שדום לב לקח ממנה זה מקרוב את אביה״, מעידה הולצמן.
מהקוסם והתיכון האמנותי ״רננים״ המשיכה הולצמן ללהקת הנח״ל, שם פגשה את ירדנה ארזי ולאה לופטין, שהפכו חברותיה לכל החיים. הכל היה אז ראשוני ותמים. בראיון דאז הולצמן לא הזכירה את הפרט הפיקנטי: עם גיוסן בבקו״ם קיב־ לו הולצמן־ארזי־לופטין מספרים אישיים עוקבים. אחרי שהשתחררו, לוהקו יחד כשלישייה למופע ״קונגרס הצחוק הציוני הראשון״, משם המשיכו כשוקולד מנטה מסטיק. כך קרא להן המפיק שלהן, אברהם דשא (פשנל) וכך המשיכו למופע עצמאי.
״ירדנה לא הייתה הכוכבת אצלנו. לא נפלנו ממנה, גם אם היא הדהימה ביופייה, אבל לעומת לייקוש (לופטין) ואני, היא הייתה מאוד שאפתנית ובכך בלטה בינינו. יחד הגענו ב־76' להופעה באירוויזיון בהאג, וכשנאמר לנו שיצפו בנו 500 מיי ליון איש, זה לא אמר לנו כלום. הכי חשוב היה שיראו אותנו בבית״.