עולם לא נדע מה היה בדיוק בפרשת הזיופים ב״כוכב נולד״ 9, שבה התגלו דפוסי הצבעה לא כשרים. את התוכנית סיים לירון רמתי במקום 3, אחרי דוד לביא (מקום 2) וחגית יאסו (מקום 1). חמש שנים אחרי הוא לומד בבית הספר למשחק ״הבמה המרכזית״, בניהולם של מיקי קלן ואייל רוזלס, ובימים אלה הוא בעיצומן של חזרות להצגה ״סאלח שבתי״ בכיכובו, שתוצג שם.


באיזה מקום אתה היום אחרי מהומת "כוכב נולד"?
״במקום הרבה יותר מפוקס מאשר בתקופה אחרי התוכנית. בהתחלה, מן הסתם, יש את הרעש מסביב ותחושת ההיי המדוברת, ופחות את הפוקוס לאן בעצם אני ממשיך משם. הזמן נתן לי פרספקטיבה, ויכולת לבחור את הדרך והעשייה. היום אני כבר אחרי כמה סינגלים שהוצאתי ('ווקמן בלוז', 'עד שבאת'), אחרי הריאליטי 'מה שקורה באילת', ממש בסיום פרויקט 'אהבה עולמית' של מקס שפקס, לומד משחק ומתכונן להוציא אלבום בכורה, פלוס עוד כמה פרויקטים״.

אולי אתה יכול לספר, פעם אחת ולתמיד, מה היה שם בפרשת הזיופים ב"כוכב נולד"?
״'כוכב נולד' היא תוכנית תחרות מוזיקלית מדהימה, שמהווה חשיפה ופלטפורמה נהדרת למי שיש לו כישרון וחלום להצליח בתחום. הייתה תחרות. הייתה חוויהמטורפת ואינטנסיבית. למדתי המון, נהניתי מאוד, ואני מודה על הזכות שנפלה בחלקי לקחת חלק בתוכנית הזאת ולהגיע לגמר.

"מי שחושב שעצם ההשתתפות בתוכנית ריאליטי כזאת די בה בכדי להותיר חותם ולהצליח, טועה בגדול. נדרשת עבודה קשה וסבלנות מרובה, עשייה ואמונה, ובעיקר ידיעה שזה לא פשוט, אבל משתלם״.
 
כשאני מקשה עליו שלא ענה על שאלתי בנוגע לפרשת הזיופים, הוא מתרעם, אך שומר על פאסון: ״אני לא יכול לגלות לךמה היה שם, מסיבה מאוד פשוטה, לא הייתי מעורה בהקשר לפרשת זיופים ב'כוכב נולד' והיא לא נגעה לי. הגעתי לצילומים, עשיתי את מה שנדרש ממני, התכוננתי לאודישנים, נתתי את כל כולי כמשתתף בתחרות ותו לא״.

מה זאת אומרת לא ידעת על כל פרשת הזיופים. איך זה נודע לך? היית מופתע?
״זה אומר בדיוק מה שזה אומר, שאין לי כל אינפורמציה לתת לך בהקשר לאיזה שהיא פרשת זיופים. זה לא היה ידוע לי,קיומו? אני מתנצל, אבל כל הזכור לי מהתחרות הזאת ב׳כוכב נולד' זאת חוויה ענקית ואדרנלין מטורף של מוזיקה וקהל. וכמובן תהליך למידה נהדר״.
איך היחסים שלך עם מרגול היום?
״היחסים שלי עם מרגול מצוינים. אני מאוד מאוד מעריך ואוהב אותה. גם לפני התחרות אמרתי שהיא מהמובילות בז׳אנר הים תיכוני. אני תמיד שמח לפגוש אותה ולשיר איתה, שזאת זכות לדעתי. מעבר לכך, אני מכבד אותה מאוד״.

רמתי ב"כוכב נולד". צילום: יח"צ

בחרת ללכת ללמוד משחק, אף ששירה היא הכישרון הגדול שלך. מדוע?
״אני מאמין שאמן שאוהב את הבמה יכול לשיר, יכול לשחק, ולשלב בין שני התחומים. שירה תמיד תהיה מרכז החיים שלי, והעובדה שבחרתי ללמוד משחק ב'הבמה המרכזית' לא מאפילה על תחום השי־ רה אצלי. נהפוך הוא.

אני טיפוס שאוהב לגעת בעולמות חדשים, ללמוד, להתפתח, לחוות ולהכיר. המשחק מאוד קרץ לי. אני שמח על הבחירה הזאת, ומקווה להשקיע בשני התחומים ולהתקדם קדימה״.
עכשיו אתה משחק את סאלח שבתי. דמות מיתולוגית בפנתיאון התרבות הישראלית. מה לך ולסאלח שבתי של אפרים קישון?
״כשאייל רוזלס פנה אלי שאשחק את סאלח שבתי בבית הספר, הרגשתי שזאת זכות גדולה וכבוד לגלם את התפקיד הראשי במחזה. זה להיכנס לנעליים גדולות, ואני מקווה שאצליח לשביעות רצו־ נם של רוזלס והשחקן אורי גבריאל, שעו־ בד איתנו. סאלח שבתי זאת דמות שהרבה יכולים להתחבר אליה מהמקום השורשי המשפחתי.

"אצלי, לדוגמה, סבי וסבתי התגוררו במעברה אחרי שעלו ארצה. המחזה מתחבר לי מהמקום הזה, יחד עם הקשיים שליוו את העולים. גם הפשטות והיושרה שיש בדמות של סאלח שבתי. מרגש אותי לגלם דמות כזו, ולגעת בתקופה שלא הכ־ רתי, אבל שורשי המשפחתיים חוו והכירו על בשרם. מה אנחנו בלי השורשים?״.
"כוכב נולד", שהפך ל׳׳הכוכב הבא", סובל מצניחת רייטינג. אתה חושב שאבד עליו הכלח?
״אני לא חושב שזה קשור ישירות לפו־ רמט של 'כוכב נולד'. בתקופה שהייתי ב׳כוכב', לא היה ריבוי כזה של תוכניות ריאליטי של מוזיקה. היום יש המון תו־ כניות כאלו, ואיכשהו הייחודיות אבדה. הקונספט אולי שונה מתוכנית לתוכנית, אבל הרעיון הוא אותו רעיון. זאת הסיבה שהרייטינג נופל. הקהל רואה יותר מדי ומאבד עניין. אני אישית בעד תוכניות כאלו. כל אפשרות שמסייעת לתת במה, קפיצה, הכרה וחשיפה, לאלו שחולמים להצליח בתחום - תבורך״.
המושג פריצה מעניין אותך?
״אני לא משתמש במילה לפרוץ. יש לי כמה סינגלים ופרויקטים בארסנל האישי שהקהל מודע להם. הפריצה הגדולה לא מטרידה אותי ואני לא רואה בה נס שיקרה, או הוקוס פוקוס. אני אדם שמאמין שרק עבודה קשה מביאה פירות של הצלחה.

כרגע אני משקיע המון בללמוד את יסודות המשחק, והדבר הכי חשוב שאני לומד שם היום, מעבר למשחק, זה שרק סבלנות והתמדה מביאות הכרה לטווח ארוך, והופכות אותך לאמן מנוסה בעל יכולות וירטואוזיות. אני בהחלט מקווה להישאר בתודעה, להצליח יותר ויותר, לשאוף לה־ רבה יותר, ואני מאמין שבעזרת השם, אם אמשיך ואתמיד, גם הרגע הזה יגיע״.