לאנס באס הוא הגיי הראשון שהתחתן מול מצלמות הטלוויזיה. קשה להאמין, אבל זו האמת. לעולם - עד כה - לא שודרה בטלוויזיה חתונה הומוסקסואלית אמיתית. אפשר לסמוך על ערוץ !E שהם יהיו הראשונים.

באס, חבר להקת אן סינק לשעבר, נישא לאמן והשחקן מייקל טרצ׳ין בדצמבר האחרון. ההכנות לחתונה, והחתונה עצמה, תועדו לכדי ספיישל, ״החתונה של לאנס באס״, שישודר בבכורה הערב ב־22:15 (ערוץ !E).
״התארסנו לפני שנה וחצי. בדיוק היינו בניו אורלינס, והשמועה על האירוסים שלנו התפשטה מהר מאוד. מיד קיבלנו שיחת טלפון מערוץ !E ובה הציעו לנו לעשות ספיישל״, מספר באס בראיון בלעדי ל״מעריב המגזין״. ״אוטומטית אמרנו לא, אין סיכוי. אנחנו אנשים מאוד פרטיים. אבל אחרי 24 שעות הם ניסו שוב, והחלטנו שזו דווקא יכולה להיות הזדמנות נפלאה לחלוק עם העולם משהו שאנשים, לדעתי, צריכים לראות.

״אני במקור ממיסיסיפי, מקום שיש בו ריכוז גדול של קבוצות שנאה לקהילת הלהט״ב. כילד קטן במיסיסיפי, הייתי שמח לראות משהו כזה בטלוויזיה ולדעת שאין שום דבר לא בסדר איתי. אני חושב שזה חשוב להיות שקופים בעידן הנוכחי, במיוחד בשביל להט״בים, אז אנחנו מרגישים כבוד עצום לחלוק את סיפור האהבה שלנו עם העולם״.
לחץ להתוודות
לא תמיד באס הרגיש כמו נציג גאה של קהילת הלהט״ב. עד 2006 הוא היה עמוק בארון. הוא נולד וגדל, כאמור, במיסיסיפי, למשפחה נוצרית מתונה. ב-1995 בחור בשם ג'סטין טימברלייק, ששמע עליו דרך המורה המשותפת שלהם לפיתוח קול, הציע לו להיבחן ללהקת בנים חדשה שעומדת לקום, אן סינק.
ההצלחה הפנומנלית של הלהקה הפכה את באס, יחד עם שאר החברים - ג׳סטין, ג'יי.סי, ג׳ואי וכריס - לכוכבי ענק. הם היו חלק מגל להקות הבנים של סוף שנות ה-90, ונהנו מהיסטריה בקרב הקהל הנשי.
התענוג הזה נמשך שבע שנים, עד התפרקות הלהקה ב-2002, כשטימברלייק החל להקליט חומרים לאלבום סולו. באס התבטא לא פעם עלהאכזבה שחש כלפי הבחירות של טימברלייק ועל סירובו להקליט אלבום נוסף עם הלהקה.
 
עוד לפני ההתפרקות, באס טיפח קריירה נפרדת, כמפיק מוזיקה בעל חברת הקלטות משלו (ניסיון שלא ממש צלח) וגם כשחקן. הוא קיבל תפקידים קטנים יותר או פחות בסדרות כמו ״הרקיע השביעי״ ו״משפחת סימפסון״ וגם בסרטים כמו ״זולנדר״ ו״רעם טרופי״.
 
ב־2008 הוא השתתף בעונה השביעית של ״רוקדים עם כוכבים״, אבל כמו כל חבר להקת בנים מפורקת שהסולן שלה המשיך לקריירת סולו משגשגת, באס מצא את עצמו מדשדש מאחור. הוא זכה לתשומת לב תקשורתית מסיבית ב־2006, כשהחליט לצאת מהארון בכתבת שער במגזין ״פיפל״, וזו לא הייתה החלטה פשוטה.
 
בראיון למגזין ״Attitude״ בשבוע שעבר סיפר באס שהרגיש לחץ מצד הבלוגר פרז הילטון להתוודות על נטיותיו המיניות - אחרי שניהל מערכת יחסים מתוקשרת בין השנים 1999־2000 עם שחקנית בשם דניאל פישל.


  "בריונות קשה מבלוגרים שלחצו לצאת מהארון" לאנס באס. צילום: רויטרס
 
״שנתיים לפני שיצאתי מהארון ספגתי בריונות קשה מבלוגרים. זה היה כשפרז הילטון רק התחיל והוא היה מרושע מאוד אלי״, סיפר. ״בגלל בלוגרים כמוהו, התחילו להתקשר אלי ממגזינים ולהגיד 'שמע, אנחנו יודעים שאתה גיי, אנחנו נפרסם את הסיפור, איתך או בלעדיך'. החלטתי להתראיין למגזין ״פיפל״ ואני חושב שהם עשו עבודה נהדרת. היו לי אז רק 24 שעות להחליט אם אני יוצא מהארון או לא. תוך יממה זה כבר היה בכל הדוכנים״.
 
בדיעבד, באס מספר שתמיד הופעל עליו לחץ, אבל הטיימינג לא תמיד היה נכון. ״זה לא רק ששמרתי סוד מהמשפחה שלי, הייתה לי גם קריירה עם ארבעה חברים טובים, וידעתי, בסוף שנות ה־90, תחילת שנות האלפיים, שאם אצא מהארון, אנשים ישנאו את אן סינק ושזה יסיים לא רק את הקריירה שלי, אלא גם את שלהם״.
 
העסקה נחתמה
 
למרבה השמחה, הזמנים השתנו. היום, קרוב לעשור לאחר שיצא מהארון, באס מככב באירוע טלוויזיוני בעל משמעות לא מבוטלת לקהילת הלהט״ב. מיום שיצא מהארון, ניהל מספר מערכות  יחסים עם גברים. את טרצ׳ין הוא הכיר ב־2011.
 
״נפגשנו במסיבת יום הולדת בפאלם ספרינגס, במקרה״, מספר באס, ״באופן מוזר, כמה חודשים לפני כן התברר לנו ששנינו נכחנו באותה מסיבת הלואין ואפילו הצטלמנו יחד לאותה התמונה, אבל אפילו לא נפגשנו. זה קרה רק כמה חודשים אחר כך, בפאלם ספרינגס, ונדלקנו מהרגע הראשון. בדיוק עמדתי לעזוב את המסיבה. נתקלתי בו ודיברנו במשך עשר דקות בערך. הייתי בטוח שהוא סטרייט, אין לי מושג למה, כי הוא היה לבד בספידו בתוך ג׳קוזי.
 
״ואז, כמו ילדים, הוא שלח לי הודעה בפייסבוק והתחלנו לדבר. הפכנו לחברים טובים ובמשך חודש לא היה בינינו שום דבר רומנטי. בילינו כל יום יחד, חשבתי שהוא רק צריך ידיד טוב. הייתי בטוח שאתגבר על המשיכה אליו. ואז, אחרי חודש, הוא פשוט נישק אותי וזהו, העסקה נחתמה״.
 
ההצעה להתחתן הגיעה אחרי האיחוד המפורסם של אן סינק, בטקס פרסי הVMA ב־2013. ״היינו בניו אורלינס עם חברים ומשפחה ופתאום הוא נעלם לשעה וחצי. התברר אחרי זה שהוא הלך לקנות טבעת״, מספר טרצ׳ין, ״אחר כך הוא חזר וביקש שניפרד לקצת זמן מכו־לם ונלך לעשות טיול לבד. ניו אורלינס היא אחד המקומות האהובים עלינו בכל העולם. הלכנו לג׳קסון סקוור, ושם הוא כרע ברך והציע לי נישואים. בדיוק באותה השנייה איזה איש אחד התפרץ וביקש מלאנס להצטלם איתו״.
 
מכיוון שההצעה הראשונה קצת נהרסה, הגיעה אחת נוספת, כשנה אחר כך, כשהשניים היו בדרום אפריקה. ״קראנו לזה ירח הדבש שלנו, כי לא ידענו אם יהיה לנו זמן לירח דבש אמיתי״, מספר לאנס, ״חיכיתי לשקיעה והצעתי לו על רקע נוף מדהים. זו הייתה הצעה הרבה יותר טובה״.

לאס באס וחברי להקת "אן-סינק". צילום: רויטרס

הילדים בדרך השניים נישאו בפארק פלזה הוטל בלוס אנג׳לס, היכן שנישואים חדמיניים הם חוקיים, ב־20 בדצמבר 2014. ״אנחנו נשואים רק כמה שבועות, ובי־ נתיים זה מדהים״, אומר לאנס, ״זה היה בדיוק בזמן החגים, אז פשוט לקחנו שבועיים חופש בחווה במאליבו והיינו רק שנינו לבד. זו הייתה החופשה המוש־ למת עם גבר חלומותי״.
 
לשאלה שכולם רוצים לשאול - האם טימברלייק נכח בחתונה - יש תשובה אחת, והיא די מצערת: לא. ״ג׳סטין היה במסע הופעות״, מסביר באס, ״לפני שקבענו את התאריך, לא חשבתי אפילו לבדוק עם ג׳סטין ולוודא שהוא פנוי, אז יצא שהוא לא יכול היה לבוא. כן, זה היה די מבאס, אבל השלושה האחרים הגיעו, וזה היה נחמד. הוא שלח לי הודעה ממש חמודה ביום החתונה״.
 
רק בשבוע שעבר התברר שטימברלייק ואשתו, ג׳סיקה בייל, מצפים לילד הראשון שלהם. מה לגבי באס? גם זה בתכנון. ״שנינו אנשי משפחה, במקור מהדרום. תמיד חלמתי על משפחה משלי וזו אחת הסיבות לכך שרצינו להתחתן".

"רצינו שתהיה לנו המחויבות הזאת כי שנינו רוצים להיות הורים. אנחנו בהחלט מתכננים להביא ילדים, אבל אני לא יודע בדיוק מתי. בעוד שנה או שנתיים. בינתיים יש לנו הכלבים שלנו, הם ילדים לכל דבר. ואחד את השני, כמובן״. •