זה היה רק עניין של זמן עד שהעולם יגלה את אסף אבידן, הזמר/יוצר, הבלתי ניתן להגדרה, בעל הקול האנדרוגני (בילי הולידיי פוגשת את רוברט פלאנט), שגורם בעשור האחרון לרבים להישאר ללא מילים אחרי שהם שומעים את המוזיקה המהפנטת והעוצמתית שלו.



אבידן לא נשאר רק בגבולות ישראל והצליח גם לחדור לשוק האירופאי, אחרי שערך כמה סיבובי הופעות, ובזכות רמיקס (לא מורשה) לשיר האקוסטי הקודר Reckoning Song, שעשה ה-DJ הגרמני Wankelmut, ושזכה ל-150 מיליון צפיות ביוטיוב והפך ללהיט מועדונים.



החודש, עם הוצאתו של אלבום הסולו השני שלו, Gold Shadow, אבידן מרגיש מוכן לכבוש את העולם. הוא בדיוק חזר מסיבוב הופעות קצר בארצות הברית, שם הופיע במועדונים חשובים כמו 930 Club בוושינגטון, אירבינג פלאזה בניו יורק ופאראדייס קלאב בבוסטון. ואחרי שתי הופעות שלו השבוע בהאנגר 11, (אחת אמש ואחת שתתקיים במוצ”ש), הוא יעבוד במהלך בחודש הקרוב על תכנית הופעות שצפויה לו באירופה.



הביקורות הראשונות של האלבום ושל ההופעות באמריקה היו מעודדות ויותר מזה. המדיה האמריקנית הגיבה ליוצר וללהקה החדשה שלו (דן זוויתן-בס, זוהר גינצברג - גיטרה, גדי פטר-תופים, לירון פלורה משולם - קלידים ומיקי בשירי קולות ופרקשן), בהתלהבות רבה.



NPR (נשיונל פבליק רדיו), העניק לו בתוכנית ‘השמעה ראשונה’ סופרלטיבים: “אבידן, שיש לו אחד מהקולות המיוחדים ביותר ששמענו אי פעם, כתב אוסף של שירים הורסים,” הם אמרו והוסיפו ש”כשמאזינים לאסף אבידן קשה לדעת אם אתה מקשיב לקול של זמרת מפעם או לגבר ששר פופ של המאה ה-21.”



The Record מסן פרנציסקו כתב: “זהו אלבום נדיר שנשמע כאילו היה יכול להיות מוקלט בכל זמן שהוא במהלך ארבעים השנים האחרונות, עם הפקה שעוברת מג’ים מוריסון לסאם סמית’, ועם עצירות בברודוויי ובקברטים הגרמניים לאורך הדרך.” התשבחות לא התיחסו רק לאלבום. מאמר ביקורת על המופע של אבידן בוושינגטון, תיאר את “הרבדים הסימפוניים” שאבידן ולהקתו הביאו לבמה. “כל תו, כל משפט מוזיקלי וכל לחן היו מהודקים וקומפקטיים, אין שומן עודף ביצירה של המוזיקאים האלה,” נכתב בביקורת.



בריאיון שנתן לפני הופעה בלוס אנג’לס, אבידן דיבר על ההחלטות המוזיקליות באלבום החדש. “כשהתחלתי לכתוב את Gold Shadow, היה ברור לי מההתחלה שלא אכפת לי מז’אנרים. כל מה שרציתי היא לכתוב שירים טובים... אם שיר היה זקוק להצגה תיאטרלית, קברטית, ג’אזית, אז הלכנו את כל הדרך לשם. הבאנו תזמורים עם מיתרים וכלי נשיפה, ואם משהו התחיל להישמע יותר פופ של שנות החמישים, אז זה מה שקרה".



למרות הביקורות המהללות והחשיפה הרחבה שהוא מקבל, אבידן אומר שהוא לא משלה את עצמו שהוא נמצא בסכנה להפוך לכוכב פופ מיינסטרימי בארצות הברית, אבל מביע תקווה להשתלב בסצינת האינדי האמריקנית, שהיא לדבריו חופשית והרפתקנית. “אני באמת מאוד רוצה שהקהל האמריקני יקשיב למוזיקה שלי. אני אף פעם לא מציג את עצמי כאמן ישראלי, או כאמן אירופאי. אני מחשיב את עצמי כ’אמן מישראל,’ ואני לא מסתיר את זה.”



“המוזיקה שלי מושפעת מאוד ממוזיקה אמריקנית ואני מקבל ממנה השראה. אני מקשיב בעיקר לסול, בלוז, ג’אז ורוק, ואלו הם ז’אנרים של מוזיקה שצמחו והתפתחו בארצות הברית. המבחן הטוב והחשוב ביותר עבורי כאמן, הוא להביא את האמנות שלי לאמריקה ושזה יצליח.” הוסיף. “לצערי, כשהקהלים האמריקנים פוגשים את המוזיקה שלי ושומעים את השם, היא באופן אוטומטי מתוייגת כמוזיקת עולם, וזה מאוד משונה בשבילי... אני לא ממש יכול לשנות את זה. אני רק יכול לנסות להביא מוזיקה טובה ואמיתית, ולקוות שהקהל ישפוט אותה לפי התוכן שלה ולא לפי הפספורט שלי.” המסע של אבידן, כך נדמה, רק מתחיל והוא הופך למעניין יותר ויותר בכל רגע שחולף.



האלבום Gold Shadow יופץ בארץ באתר של אבידן www.asafavidanmusic.com ובחנויות תקליטים עצמאיות ברחבי הארץ. כרטיסי להופעה בהאנגר 11 ניתן לרכוש ב www.zappa-club.co.il.