סי היימן, זמרת, יוצרת ופרפורמרית טוטאלית שפרצה בסוף האייטיז למרכז זירת הרוק הישראלי ונודעה כמי ששורפת את הבמה בקולה העמוק והמחוספס - יוצאת לסיבוב הופעות חדש עם להקת השאלטרים: " 25 שנה על הבמה", שבו תחזיר לחיים את כל להיטיה הגדולים - "גיבור גדול", "לא עובדת בשביל אף אחד", "חצי עולם" ועוד.

נתחיל בזה שגדלתי עלייך. היה לך תמיד שם של מישהי עצמאית, אישה חזקה. זה משהו שהקרנת בחלק מהשירים שלך, וזה הולך אחרייך עד הילדות - בגיל 12 עזבת את ההורים שגרו בחו"ל וחזרת לבדך לקיבוץ בית אלפא. מעבר לפרסונה שיצרת, מי היא סי היימן האמיתית?
"סי האמיתית קיימת גם על הבמות וגם ביום יום, כי אני קשובה ונאמנה לעצמי בכל מצב. זה ערך מצטבר, מתנה שהחיים נתנו לי. אני מאמינה שטוב מביא טוב ומעבירה את זה הלאה. כיום אני מרגישה בבית, במקום שלי. אני אמא לשניים, נשואה באושר, מגדלת כלבה וחתול. סי של הבית, הכי בטי-שרט וטרנינג. מעבר לכל אלה, אתה פוגש אותי הרבה יותר מכילה, מפויסת ומפוקסת.

בכל זאת, אני גם זמרת וגם מנהלת משרד הפקות שמריץ הופעות וסדנאות בכל רחבי הארץ, וכבר כמה שנים טובות אני נהנית מכל התהליך. פוגשת אנשים יפים בכל מקום, חלקם נהיים חברות וחברים לחיים, והם צובעים לי את היום בצבעים אופטימיים ונותנים לי השראה לכתוב ולשיר".

את השיר הראשון שלך הקלטת וביצעת כבר בגיל 13 . זוכרת מה היה שם?
"הייתה שם בדידות גדולה וגעגועים קשים להורים. היה פסנתר עזוב בקצה הקיבוץ, וילדה שרצתה לצעוק את בדידותה. שם השיר הוא 'תן לנו לחיות'. 'כתבתי אז רק מתוך שינה ודמיינתי איך אני לא פוחדת מכלום'. לימים, הקהילה הגאה בתל אביב, שהייתה הקהל הראשון שתמך בי, היו מגיעים לפינגוין לשמוע את השיר הזה במיוחד".
התפרסמת לראשונה בסרט "שוברים" ב-1987 של אבי נשר. רצית להיות שחקנית, או שהסרט היה קרש קפיצה נוח?
"'שוברים' היה באמת צומת מיוחד מאוד בחיים שלי. הדמות ששיחקתי שם מאוד התאימה לי אישית באותה תקופה, והסרט עשה לי טוב כי התפרסמתי בזכותו. יחד עם זה קיבלתי בזכותו הילה של זמרת רוקרית, בועטת ושפיצית. אז זה גם וגם. מאוד נהניתי לעבוד עם אבי נשר ועם הקאסט המדהים שהיה שם".
בזמנו הצהרת שג'ניס ג'ופלין היא המודל שלך. כמה את שונה היום מזאת שרצתה להיות בזמנו כמו ג'ניס ג'ופלין?
"גם היום אני מגישה צעירה, בועטת, אבל גם מלטפת. המופע שלי ' 25 שנה על הבמה' עם השאלטרים מחזיר אותי הרבה לשירים הראשונים, לתחושות של פעם, אבל אחרת. ממקום של חיוך, פחות של כאב או מרד. בכל זאת – אני עוד מעט 54 . לא צחוק".
למה יש לי הרגשה שנעלמת?
"כל עכבה לטובה. אף פעם לא לקחתי באמת הפסקה מהבמות. הופעתי איפה  שיכולתי, אבל זה נכון שלא תמיד הייתי תחת הרדאר התקשורתי. הרבה שאלו: 'לאן נעלמת?' השנים האלה הוקדשו לגידול  בני בכורי תומר ובני הצעיר יהלי, ולחישוב מסלול מחדש. היה לא קל. במקצוע שלנו צריך לדעת לקחת אוויר ולצלול, כי יש תקופות מאתגרות כלכלית ונפשית. הרווח הגדול שלי הוא ילדים מקסימים ומוכשרים, שיודעים שאמא שלהם היא הכי בעולם, וכמובן ההבנה שאני חזקה ויכולה".
אז מה נראה במופע החדש?
"המופע הזה התחיל מתוך משבר מאוד גדול. שרדתי מפרצת במוח. ההתאוששות בבית החולים הייתה מלווה בחרדות עצומות שהסיפור יתפרסם ואנשים לא יזמינו הופעות לאירועים. בשנים האחרונות אני מופיעה הרבה באירועים פרטיים ובמופעים לחברות. לשמחתי יצאתי מזה מהר, והיום אני בריאה לחלוטין. כבר בהחלמה הבנתי שזה עכשיו או לעולם לא.

שאני חייבת לאסוף את עצמי מחדש כיוצרת, לא רק להמשיך להופיע באירועים, אלא לבוא עם מסר אישי חדש משלי. אז התחלתי להלחין שירים ובדקה שיצאתי מבית החולים, התגבשתי עם להקה צעירה. אנחנו מופיעים כבר יותר משנה ביחד עם השירים שלי מכל התקופות, ותתפלא, האולמות מלאים. את הפרויקט הרמתי בזכות מימון המונים מוצלח שהקמתי בהדסטארט. גייסתי מעל למה שביקשתי, יצאתי לדרך והחלום חוזר להתגשם".
כיף שאת חוזרת.
"תודה. יש לי הרבה תוכניות. אנחנו חושבים כבר על דיסק של ההופעה, ובמקביל אני מקליטה עם הלהקה אלבום אולפן חדש. סינגל חדש נוסף בשם 'בא והולך' יראה אור בסוף אפריל, ועוד פרויקט משירי נחצ'ה היימן. וזוהי רק ההתחלה. במשרד ההפקות יש איתי צוות שמפיק אירועי חברה ואני שמחה על ההתעוררות המחודשת של החברות בארץ. הלוואי שזה מנבא שנה כלכלית טובה למשק הישראלי. יש כמה סרטים וסדרות שעוד מוקדם לדבר עליהם, וכמובן אני ממשיכה את סדנאות ההעצמה והפרפורמנס לנוער ולמבוגרים, ואת ההופעות בכל רחבי הארץ. רק שבקיץ
הקרוב לא נופיע במקלטים".
מה דעתך על הבחירות המתקרבות?
"אכן הבחירות מתקרבות ואני מודה שאני מבולבלת מכל מה שקורה. מנסה להבין ולא תמיד מצליחה. אבל הסרטונים נחמדים ו'ארץ נהדרת' אכן נהדרת. הייתי שמחה לקבל שם חיקוי. עזוב אותי מפוליטיקה, דבר איתי על תוכניות הסאטירה, שם יושבים המקצוענים האמיתיים. זה נורא שהציבור לא מטומטם, אבל הציבור משלם. הלוואי שמשהו ישתנה כאן לטובה. אני עוד לא יודעת למי אצביע הפעם". 
" 25 שנה על הבמה", סי היימן והשאלטרים, 
8.3 , ראשון, 21:30 , "אוסליבן", מודיעין; 
13.3, שישי, 13:00 , קניון ערים, כפר סבא