"רפסודיה יהודית" לצ'לו ולתזמורת, "תפילה סימפונית", "כי אנו עמך" ו"כליזמר קונצ'רטו" לדואו קלרנית ותזמורת הן בין היצירות שהלחין המלחין וחסיד חב"ד החוזר בתשובה דורון טויסטר מאז תחילת שנותהאלפיים.
האם יש בשם יצירתו החדשה, "קונצ'רטו לרביעיית צ'לנים ולתזמורת", שתבוצע בשבוע הבא, החל מה-25 בחודש, בבכורה על-ידי רביעיית הצ'לנים הרוסית "רסטרלי" עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, בניצוח אמיל טבקו, כדי להצביע על שינוי מגמה אצלו?
לדבריו, הוא קיבל את ההשראה ליצירה הבלתי שגרתית הנוכחית מאנשי "רסטרלי" היושבים בגרמניה, כשהיו אורחי התזמורת שלו לפני כשלוש שנים. "נגינתם המופלאה הציתה בי את הרצון לכתוב להם את היצירה, שבמבנה שלה אין לה תקדים. כשהעליתי בפניהם את הרעיון, הם הגיבו בהתלהבות", הוא מספר.
"את מה שאני אוהב לשמוע. לעומת רוב המלחינים, שמחפשים להיות מודרנים, אני מעדיף מוזיקה נעימה לאוזן. בינינו, נגני התזמורת ורוב הקהל לא כל כך מסתדרים עם מוזיקה סופר מודרנית".
"הבעיה היחידה היא כשקונצרט נקבע לעיתוי המאיים בחילול השבת. אם רוצים, מסתדרים גם כאשר חיים בשני עולמות. בשביל זה יש רוטציות בתזמורת. בסך הכל אני רואה את הנגינה בה כשליחות. אם יש דתיים, הדוגלים בהסתגרות בגטו, זאת לא הגישה של חב"ד".