לני, במה אמא עובדת?״,

שואלת מאיה בוסקילה את בנה בן השנתיים וחצי. "אמא שרה",
עונה הפעוט בקולו המלאכי ומתחיל לזמר, ״לה-לה-לה״. "את רואה איך הוא שר?״, שואלת האם הגאה ומוסיפה: "את שומעת, הוא בכלל לא מזייף".

נו, אולי הוא עוד יצא זמר.
"אני לא רוצה לתאר לעצמי מצב כזה. את יודעת איך זה מפחיד אותי? בכל פעם שהוא שר יפה, אני אומרת לו בקול תקיף, 'לני, תתחיל לזייף, אתה הולך להיות אדריכל'".
אין כמו בוסיקלה לדעת כמה קשים יכולים להיות חייה של מי שבחרה בקריירה של זמרת. בגיל 37 היא יכולה לספר על חייה של וורקוהוליקית חסרת תקנה, שעבדה במשך עשר שנים מסביב לשעון, לא נחה לרגע. תמיד הייתה בפרופיל תקשורתי גבוה, נמצאת בתודעת הציבור. כאחת מהזמרות הבולטות בארץ, הספיקה גם לדגמן, להופיע בפסטיגלים ובתוכניות ריאליטי ("חי בלה לה לנד", "האח הגדול vip"), ותמיד מכוונת הכי גבוה.
 
אבל אז נראה שמשהו השתנה בדרך: אחרי היכרות בת ארבעה חודשים עם מתן כהן השניים התארסו, וזמן קצר אחר כך נישאו בחתונה גדולה ומתוקשרת, כמובן. די מהר הם גם הביאו לעולם את בנם הבכור, לני. אבל האידיליה לא החזיקה מעמד והם התגרשו כשלני היה בן חמישה חודשים. כהן בחר לעזוב את ישראל ולחיות בארצות הברית. פחות משנה לאחר הפרידה התחתן בשנית. בוסקילה מצדה החליטה לעצור הכל ולהתמסר לגידול הילד - פול טיים ג׳וב.
"לקחתי את הזמן מתוך החלטה שיכול להיות שהקריירה שלי תלך אחורה", היא מודה. "אבל היה לי חשוב להיות בבית עם לני, ולחוות את האמהות בדיוק כמו שאני רוצה. שנה וחצי היינו ביחד, וזה היה כל כך כיף, מדהים. לא השתעממתי לרגע".
אלוהים צוחק מלמעלה
במהלך השיחה שלנו לני כל הזמן ברקע. קורא לה, מחפש תשומת לב, מבקש שתשחק איתו. והיא, בסבלנות אין קץ, על אף השעה המאוחרת בלילה, שעה שילדים כבר נמים את שנתם, עונה לכל אחת ואחת מבקשותיו.
 

"אני בן אדם שמח, ופתאום הרגשתי שאני עצובה" בוסקילה התמודדה עם דיכאון. תילום: אוהד רומנו

 
קשה להיות אם חד הורית?
"בחלומות הכי גדולים שלי לא שיערתי שזה יהיה ככה, ממש לא. תכננתי ששלושה חודשים אחרי הלידה אקח מטפלת ואחזור לעבודה. אם מישהו היה אומר לי שבמשך שנה וחצי אהיה עם הילד, הייתי צוחקת, או בעצם משתגעת רק מהמחשבה. אבל את עושה תוכניות, ואלוהים צוחק מלמעלה".
לא השתגעת משעמום?
"לא השתעממתי לרגע. תראי, החיים טלטלו אותי, ובגלל זה לוקחים הפסקה ונהנים מהם. אני לא מאמינה שבלי הפוגות אפשר לשרוד וליצור כאמן. הייתי זקוקה לפסק הזמן הזה גם בשבילי. כמו שזה לא הגיוני לעצור את הכול, זה גם לא הגיוני לעבוד כל כך הרבה. אבל אני, כנראה, אדם לא הגיוני. לשמחתי, אני נהנית מהחזרה כמו מהברייק".
כחלק מהאמהות הטוטאלית, בחרה בו-סקילה להעתיק את מקום מגוריה מתל אביב לנתניה, ליד הוריה. "אבא של לני יצא מהתמונה קצת אחרי שהוא נולד, והוא לא חלק מהחיים שלנו", היא מספרת. "למזלי יש לי עזרה מאמא שלי, שהיא הסבתא של המאה. אני מאחלת אחת כזו לכל אמא. הדברים קשים רק אם עושים אותם קשים".
כמי שלא פעם נחשדה בהיותה דיווה, הוכיחה בוסקילה כמה רחוק הפער בין המציאות לשמועה. ביומיום אפשר לראות אותה בגני משחקים, קובעת לילד פגישות עם חברים בשעות אחר הצהריים. "אני מהאמהות האלו שרואות ילדים של אחרות ברחוב ומתמוגגות", היא אומרת. "אני עושה הכל עם הילד, כולל גינות, ומתנהגת כמו אדם רגיל שיש לו ילד שצריך גן וגינה וג׳ימבורי וספארי, ולא מסתכלת על עצמי".
בין לבין הרגישה שינויים ברומטריים במצב רוחה, שעליהם סיפרה לחיים אתגר בתוכנית "אנשים" ששודרה בערוץ 2. "אני בן אדם שמח, ופתאום הרגשתי שאני עצובה", תיארה את הדיכאון אליו נכנסה, והזכירה את הכדורים ששיפרו את מצב רוחה. "זה איזן את הכל. זה החזיר אותי להיות אני".
אין אצלי באמצע
ועם כל הכוחות המחודשים ואחרי ההפסקה, הגיע הרגע הזה שבו היא בחרה לשוב לעשייה. ושלא תחשבו שזה בא לה בקלות: "היה לי קשה לחזור, היה קשה לשחרר, אפילו יותר מאשר ללני. הוא מיד התחבר לילדים ולגננת, ושמח ללכת לגן, ואני התקשיתי להיפרד".
יש אנשים שיתארו את החזרה הזו כקאמבק, אבל בוסקילה מתנערת מהמילה הזו. "קאמבק? בארץ נוטים להשתמש במילה הזו באופן קבוע", היא רוטנת. "שנתיים זה קאמבק? כששלמה ארצי עובד כמה שנים על דיסק, זה קאמבק? ובכלל, לאן הלכתי? גם כשהייתי בבית עשיתי דברים. נו, שיקראו לזה איך שרוצים".
 

"קאמבק? בארץ נוטים להשתמש במילה הזו באופן קבוע" בוסקילה. צילום: אוהד רומנו
 
ואם צריך לקרוא לזה בשם, הרי מדובר בפרץ עשייה של ממש, או כמו שהיא אומרת: "אצלי אין באמצע, או שאני נחה או שאני עובדת בלי הפסקה". אז עכשיו היא שופטת בתוכנית הריאליטי המוזיקלית "משפחה בהופעה" (ערוץ 24) ועובדת על פרויקט חדש לערוץ שהיא מנועה מלדבר עליו. בנוסף בוסקילה עובדת על אלבום חדש, וכבר שחררה מתוכו שני סינגלים ("לראות אותך מאושר", "תקשיבי לי").
וזה עוד לא הכל - בחודשים האחרונים היא נמצאת בחזרות אינטנסיביות למחזמר "נסיך מצרים" שיעלה במהלך פסח, ובו היא מגלמת את בת פרעה, לסירוגין עם מירי בוהדנה. במחזמר ישתתפו גם גיא זוארץ ורינת גבאי, מיקי קם וניקי גולדשטיין. "זה קאסט מופלא", מפרגנת בוס-קילה. "אחת ההפקות המקסימות שיצא לי להשתתף בהן. אני מתה לראות את העיניים של לני בפעם הראשונה שיראה אותי
על הבמה".
במשך כמה שנים עברה בוסקילה מא-מרגן לאמרגן. בין היתר הייתה חתומה אצל אבי גואטה, שמנהל שנים ארוכות את שרית חדד, אבל הרומן הזה לא צלח. כיום היא נמצאת תחת ניהולו של רונן צרפתי, שלא הגיע מתחום המוזיקה. "רונן הוא אחד הדברים הכי טובים שקרו לי השנה", היא אומרת. "מספיק שאני רואה אותו ואת הניצוצות שלו, וזה נותן לי כוח. הוא עושה עבודה נפלאה ובזמן האחרון יש תוצאות בשטח, ואי אפשר לקחת את זה ממנו".
אחרי שזכית ב״חי בלה לה לנד״, דיברת על קריירה בחו״ל.
"לא תמיד דברים הולכים לכיוונים שאנחנו רוצים. הדבר שאני הכי מכוונת אליו כרגע זה להיות על הבמה ולהמשיך לעשות מוזיקה ולשיר. אני עושה דברים ולא בא לי לדבר עליהם. אם אני מודיעה קבל עם ועדה שאני מתכננת משהו ודברים לא קורים מסיבות שונות, יש בארץ נטייה לקרוא לזה כישלון. אז הפסקתי לדבר".