לא פחות משלוש אופרות צרפתיות, לצד ארבע אופרות של ורדי, נכללות ברפרטואר 2016-2015, העונה ה-31 של האופרה הישראלית. כך נמסר במסיבת עיתונאים במשכן לאמנויות הבמה. בפסטיבל מצדה יועלו בקיץ הבא שתי אופרות לסירוגין, ואילו בסוכות יתקיים לראשונה פסטיבל אופרה לילדים ולכל המשפחה.
 
לאחר יריית פתיחה בנובמבר עם האופרה ״נישדאי פיגרו״ מאת מוצרט, בביצוע בית אופרה מליטא, תעלה האופרה הישראלית בדצמבר את ״הטרובדור״ מאת ורדי, בניצוחו של מנהלה המוזיקלי דניאל אורן. בית האופרה הממלכתי של בודפשט יחזור בפברואר עם האופרטה ״העטלף״ מאת ידהאן שטראדס הבן. דניאל כהן הצעיר ינצח במארס על ״לה צ׳נרנטדלה״, האופרה שיצר רדסיני בהשראת אגדת ״סינדרלה״.
 
שייקספיר יבקר בעדנה הבאה פעמיים ברציפות באופרה הישראלית. באפריל תועלה לראשונה על במתה האופרה ״רדמאד דידליה״ מאת שארל גרנו ובניצוח איב אבל, וכעבור חודש יגיע תדר האופרה ״מקבת״, בניצוח דניאל קלגרי. בכורה נוספת תרשום על במת האופרה הישראלית האופרה ״דולי הפנינים״ מאת ביזה ובניצוח פרנצ׳סקד איבן צ׳יאמפה.
 

בפסטיבל האופרה במצדה ינצח אורן לסירוגין על האופרה ״שמשון ודלילה״ מאת קאמיל סן-סנס רעל ״נשף מסכות״ מאת ורדי. צליליו של ורדי יתנגנו גם בבריכת הסולטן בירושלים, שם תרעלה האופרה ״ריגדלטד״.
 
בתחום המחדל חוזר הכוריאוגרף הישראלי הוותיק איציק גלילי לפעול בארץ, לאחר שנים רבות בהולנד, ויעלה את היצירה ״איש השעה״, בהשתתפות זמרות אופרה. תחום המחדל כולל ערד את שרבן להופעות בארץ של להקת ״פילובדלוס״ ולהקת המחדל של של מרק מדריס. בין אטרקציות המחדל האחרות בעדנה הבאה - להקת המחדל המודרני ״בדדיטראפיק״ מלדס אנג׳לס, שתעלה את יצירותיהם של הכוריאוגרפים הישראלים ברק מרשל וחופש שכטר. ערד יגיעו בלט דיסלדורף, להקת הבלט של סן פטרסבדרג, להקת ״לוס דידדאנקרס״ מספרד ולהקת ״קדמפלקשנס״ האמריקאית.
 
בין אורחי סדרת ״ג׳אז במשכן״ יהיר זמרת הג׳אז הקנדית מדלי ג׳דנסרן, שתבצע שירים של בילי הולידיי; הפסנתרן מדנטי אלכסנדר ותזמורת ״המהפכה הישראלית״, שתופיע במופע של עיבודים ידצאי דופן לקלאסיקות של ג׳אז.