שבעה פסנתרי כנף על במה אחת, וכולם מנוגנים בעת ובעונה אחת? נשמע קצת מטורף... אבל מטורף חיובי. פרוייקט "7 פסנתרי כנף, במה אחת," מרהיב העיניים והאוזניים, הוא פרי דמיונו היצירתי של המלחין, המנצח והפסנתרן גיל שוחט, שגייס לצורך העניין שבעה אמנים מהשורה הראשונה, שמגיעים ממגוון של דיסציפלינות מוזיקליות, וכולם יופיעו ביחד ארבע פעמים בשבועות הקרובים.

הנבחרת המוזיקלית כוללת את שלמה גרוניך ורמי קליינשטיין מעולם הרוק-פופ, ליאוניד פטשקה ועמרי מור מתחום הג'אז, ומיכאל זרצקל, ויקטור סטניסלבסקי וטל סמנון שמגיעים מעולם המוזיקה הקלאסית. אם נוסיף למצע הפסנתרני המרשים הזה את היכולת הווקלית של זמרת הסופרן האופראית דניאלה לוגסי, שמצטרפת אף היא לאירוע, הכל תחת שרביטו של שוחט, שגם אחראי לעיבודים של היצירות, מתקבל מוצר נוצץ ואיכותי, שאסור לפספס.
עמרי מור הוא אחד מהפסנתרנים הצעירים המוכשרים שצמחו בעולם הג'אז הישראלי בעשור-פלוס האחרון. בגיל 31, מור כבר צבר לו רשימה מרשימה ביותר של הופעות וסינרגיות אמנותיות, שכוללת הופעות רבות בחו"ל ושיתופי פעולה עם מוזיקאים מובילים מכל מיני סצינות וערוצים מוזיקליים, כולל אמני גנאווה ממערב וצפון אפריקה, נגני מוזיקה אנדלוסית וג'אזיסטים. "זה מופע שמשלב כל מיני אלמנטים," הוא אומר. "יש מין שעטנז כזה. יש אפילו מוזיקה קלאסית פר אקסלנס, כמו יצירות של רחמנינוב. זאת הופעה שמשלבת את כל הנפשות הפועלות". 
הנפש המוזיקלית של מור, פועלת במספר גדול של כיוונים, וזאת איננה התפתחות חדשה לגביו. כשהיה בגיל העשרה, הוא פגש את מורה הג'אז האמריקני הידוע ארני לורנס, שלקח אותו תחת כנפיו והכניס אותו עמוק לעולם של סטנדרטים ואילתורים. אבל בעודו נובר ומעמיק ביצירות של מיילס דייויס, לואי ארמסטרונג ואחרים, מור הצעיר גם התחיל לחקור חומרים אתניים יותר. האחרון היה הודות למפגש עם נגן העוד והזמר הוותיק נינו ביטון, שידוע כאחד המבצעים המובילים של מוזיקה אנדלוסית. "נינו הוא גאון," מצהיר מור בפשטות. "למדתי ממנו המון". 

למרות שמור אומר שהוא נהנה לשתף פעולה עם שוחט ועם שאר עמיתיו למוזיקה הבנויה היטב, הוא מתקשה להישאר כל הזמן צמוד לכתוב. "לפעמים, כשאני מרגיש שחסרים בסים אני נותן בסים, ואם אני מרגיש שחסר משהו אחר אני עושה את זה גם," הוא מצהיר. "זה חצי לפי השמיעה וחצי מהתווים. יש לי נטיה טבעית לאלתר". 
מי שמכיר את מור כנגן ג'אז, או אתנו-ג'אז, עשוי להיות מופתע מהשתתפותו בפרוייקט של שוחט. "אני אוהב לעשות הרבה דברים",  הוא מסביר. "אני אוהב להיות מעורב בהרבה פרוייקטים שונים". מור גם מאוד שמח לנגן בחברתם של אמנים יותר מבוגרים, חלקם אלילי נעוריו. "אני מאוד נהנה להיות על הבמה עם שלמה גרוניך ועם רמי קליינשטיין ואחרים", הוא אומר. "כל מי שנולד בארץ גדל על רמי קליינשטיין ועל שלמה גרוניך. וגם דניאלה לוגסי שם. זה סוג של התגשמות של חלום. וכל הכבוד לגיל שוחט שהוא בעצם המוח מאחורי כל המבצע הזה. זה לא דבר משותף. זה די מטורף. אני לא יכול לחשוב על אדם אחר, חוץ מגיל, שהיה חושב על זה". 
במקביל לכל הפרוייקטים שבהם הוא משתתף בארץ ובחו"ל, מור גם צועד בביטחה לעבר השלמת העבודה על דיסק הבכורה שלו. למעשה, הוא אומר, כל היצירות כבר מוקלטות והוא רק צריך למצוא חברת תקליטים מתאימה. 
ליהוק הנגנים באלבום כולל את נגן הקונטרבס הישראלי המפורסם אבישי כהן ורשימה מכובדת ביותר של כוכבים מעולם הגנוואה כולל הזמר חמיד אל קסרי, והזמר ונגן הגימברי (כלי מיתרים שדומה מעט לסיטאר) מחמוד גיניאה. "אני מרוצה מהדיסק," אומר מור, "לא הייתי מתנגד להוציא אותו גם לפני חמש או עשר שנים, אבל ברור שאחרי השנים האלה שאני מנגן וצובר ניסיון זה יוצא אחרת".

המופע '7 פסנתרי כנף, במה אחת' יתקיים  באמפי פארק הגולן ב-24 באפריל, ב- 13:00, בהיכל התרבות, תל אביב, ב-25 באפריל, ב- 21:00, במרכז הקונגרסים, חיפה ב-30 באפריל, ב- 21:99 ובבנייני האומה בירושלים, ב-2 במאי, ב-21:00.