מהפך, ממש כך תואר מינויו של איציק ג'ולי, הבמאי הלא ממסדי בן ה־45, למנהל האמנותי של פסטיבל ישראל בירושלים. כעת, בדיוק כעבור חצי שנה וחודש טרם פתיחתו של הפסטיבל הראשון עם רפרטואר בתכנונו, נראה על פי תוכנית הפסטיבל שג'ולי מתחיל לפרוע את השטרות, אם כי עדיין בלי מהפכות גדולות.



הפסטיבל ה־54, גם עם מנכ"ל חדש, אייל שר, במקום המנכ"ל המיתולוגי יוסי טל־גן, שתקציבו עשרה מיליון שקלים וצפי מכירת הכרטיסים שלו עומד על 30 אלף, ייפתח ב־28 במאי עם קלאסיקה ישראלית מובהקת – מופע שבו שלום חנוך, הרוקר הבלתי מתכלה, יארח את דני סנדרסון, יהודה פוליקר וברי סחרוף, בניהולו האמנותי של לואי להב ובהפקה מוזיקלית של משה לוי.



בתחום התיאטרון יארח הפסטיבל מצד אחד את במאי האוונגרד האיטלקי רומיאו קסטלוצ'י בגרסה מהפכנית ל"יוליוס קיסר" השייקספירי, ומנגד תושק בפסטיבל גרסתן המסקרנת, בביצוע תיאטרון החאן, של היוצרות הצעירות ופורצות הדרך, שיר גולדברג ושחר פנקס, ל"כנרת כנרת", מחזהו של נתן אלתרמן, שלא הוצג בתיאטרון הרפרטוארי מאז בכורתו בקאמרי לפני למעלה מיובל שנים.



בתחום המחול יארח הפסטיבל שתיים מכוהנות המחול האמריקאי העכשווי – אנה הלפרין, החוברת לכוריאוגרפית נעה ורטהיים ביצירה חדשה ללהקת "ורטיגו" ומולן טרישה בראון הוותיקה.


בתחום המוזיקה יתארח אנסמבל "מודרן" מגרמניה, מהרכבי המוזיקה העכשווית החשובים בעולם. מולו יקפץ שי צברי הכשרוני בין שני מופעים מעוררי עניין – אופרת הרוק האוריינטלית "הילולה לאם", מאת חביבה פדיה ופרץ אליהו (לצד ברי סחרוף ודקלה דורי) והמופע "בדד", בניהולו המוזיקלי של רע מוכיח, יצדיע לזהר ארגוב, בין השאר בהשתתפות נינט טייב.



הפסטיבל, שאירועיו ייערכו ברחבי ירושלים (עם הפקות לילדים גם בחולון), יציין 150 שנה להולדתו של המלחין הפיני יאן סיבליוס וייתן במה להפקה חדשה של "דון קיחוטה", אה־לה סרוונטס, עם אנסמבל "מיתר" ודורון תבורי.



וזה רק על קצה המזלג, ממה שניר ברקת, ראש העיר ירושלים, מציג כחלק מהרנסנס התרבותי העובר על עירו ויגבר אם תמומש קריאתו של דני הלפרין - היו"ר הוותיק של ההנהלה הציבורית של הפסטיבל - לממשלה החדשה להקדיש יותר לתרבות, לטובת איכות החיים של כולנו.