סטיבל האינדי "חיפה 100 לייב", חוזר בפעם השנייה, ויתקיים במשך שלושה לילות רצופים. מרתון של 100 הופעות פתוחות לקהל ללא תשלום, יועלו בלוקיישנים שונים בעיר התחתית של חיפה.



מהופעות אינטימיות בגלריות, פולק ומוזיקת עולם בחללים אלטרנטיביים ומופעי בלוז ורוק בפאבים ובמועדונים.  את הפסטיבל המתקיים בהפקת עיריית חיפה, מנהלים מוזיקלית איסר טננבאום, מתופף להקת רוקפור והדס אופיר יזרעאלי, ממייסדי בית הספר למוזיקה 'רוק סיטי' בעיר. הכוונה של המארגנים היא לחשוף את הסצינה המקומית התוססת של האינדי, והוא נותן במה למבחר מסקרן של יוצרים מז׳אנרים וסגנונות מגוונים מאוד, בהם, מוזיקאים מוכרים ומצליחים, לצד אמנים צעירים ומבטיחים,ובמהלכו, הם מבטיחים, יושקו אלבומים חדשים וייחשפו כישרונות לא מוכרים והרכבים חדשניים. 

בין המשתתפים אפשר למצוא את מאור כהן, איגי דיין, חמי רודנר, טייני פינגרז, האחיות ג'משיד, נאג' חמאדי, קילר הלוהטת, לירון עמרם והפנתרים, שי נובלמן, מיה יוהנה, סוויצ'בלייד, איבי הנחל, שלי ורותם, ליה פרנצ'סקה, זנגי, האחיות לוז ועוד רבים. 
 

האחיות ג'משיד הן, כך מתברר, הדבר החם הבא. עדן ג'משיד (23), שרה ומנגנת בצ'לו ושי-לי ג'משיד (24), שרה ומנגנת על גיטרה. לפני שלושה חודשים סיימו בהצלחה פרויקט הדסטארט לגיוס מימון האלבום הראשון שלהן, עם מעל 450 תומכים ובימים אלו הן  אותו עם המפיקים המוזיקליים אביב משולם ושחר אליסוף. 
למה בחרתן בהרכב המשונה של צ’לו וגיטרה?
עדן: "כל אחת בילדותה מצאה לעצמה כלי נגינה איתו היא למדה להתבטא. כששי-לי התחילה לכתוב שירים, זה היה הכי טבעי שכל אחת תשיר עם הכלי עליו היא מנגנת. הכלים הם אנחנו ואנחנו בפרונט של ההרכב. לאחרים אולי שילוב הכלים נראה מיוחד ולא שגרתי, אבל בעינינו זה הכי טבעי בעולם."

איך זה ליצור ולהופיע ביחד?
שי-לי: "כמובן שהעובדה שאנחנו אחיות וגם יוצרות ביחד מוזיקה, היא לפעמים מדהימה ולפעמים מקשה. לא קל לעבוד עם אף בן אדם באופן כל כך אינטנסיבי, לא משנה מהי רמת הקירבה. אבל משפחה היא מושג בלתי נפרד מהזהות שלנו. אנחנו מגיעות ממשפחה רחבה, שכולם בה מאוד קשורים. אנחנו שלוש אחיות ואח ואנחנו החברים הכי טובים, אז בסופו של יום גם אם קשה, אנחנו יודעות ומרגישות שזכינו להיות שותפות אחת של השניה בדבר הזה."

"הופענו לפני שבוע בפסטיבל בקראקוב שכולו עוסק בנשים יהודיות. ממש זכינו, אין הסבר אחר לזה. היוזמה הגיעה מצד מארגני 'רוק-סיטי', איסר טננבאום והדס אופיר יזרעאלי, ששאלו אם נסכים שיגישו בשמנו מועמדות להשתתפות בפסטיבל. אחרי שבוע קיבלנו הודעה שהתקבלנו ושאנחנו נשיר את השירים שלנו בבית כנסת ברובע היהודי. זה היה מרגש באופן שקשה להסביר. הקהל היה מקסים והארגון היה פשוט מדהים."
מה סוד ההצלחה שלכן?
עדן: “אנחנו עובדות קשה ולא מפסיקות לרגע אחד להופיע. נראה שהמוזיקה שלנו עובדת כי היא מאוד אישית ומשתדלת לא להיות מתנשאת. אנחנו שרות על עולם פנימי, שבו הכל קורה (עצב, שמחה, שיגעון, שפיות), וכל אחד בעצם יכול למצוא את עצמו שם. גם אם גיטרה וצ'לו מנגנים את השירים."

שי-לי: “ברור שלא קל להוציא לרדיו את השיר המדוייק, זה שכל הארץ תזמזם אותו, גם בדימונה וגם בקריית שמונה ולא רק בתל אביב. אבל אנחנו מאוד מקוות שהשירים שלנו הם כאלה, ושהם יכולים להגיע למרחקים ולכמה שיותר אנשים."
28-30.6,  לרשימת המופעים המלאה בדף הפייסבוק של הפסטיבל https://www.facebook.com/pages/Haifa-100-Live/627102490707783