מה לדעתכם יקרה אם תיקחו מוזיקאי, נניח את רונן סאבו, ותהפכו אותו? תקבלו את Obas Nenor, היפוך האותיות של סאבו, וגם שם הבמה הנוסף שלו. 

למי שלא מכיר, סאבו הוא מוזיקאי עסוק כבר מעל 15 שנים. מפיק מוזיקלי ודי.ג'יי המזוהה בעיקר עם גרוב, רגאיי והיפ הופ. השת"פים שלו  עם קותימאן, קרולינה, אסתר רדא ועוד, הזרימו למוזיקה הישראלית ים של סטייל וגרוב.
 
שנתיים האחרונות סגר סאבו מעגל עם נקודת ההתחלה שלו כתקליטן Fאנק, דיסקו והאוס. הוא שינה את הסאונד המאופיין בביטים כבדים, והחל ליצור קטעי האוס מודרני חם ואורגני, שמגדירים סאונד חדש ב-2015. המהפך הושלם כשהריליסים החלו לצאת תחת השם אובס ננור, היפוך השם של רונן סאבו, או אם תרצו הנפקה מחודשת. 
 

ממש בימים אלו הוחתם סאבו בלייבל הלונדוני הוותיק Strictly Rhythm, הנחשב לחותמת איכות בכל מה שקשור למוזיקת מועדונים, וכבר שיחרר ריליס ראשון - I Luv Yo.
 
מזל טוב סאבו. מה זה אומר בפועל להיות חתום בלייבל כמו סטריקטלי רית'ם? 
"סטריקטלי רית'ם הוא לייבל מיתולוגי עם הרבה מאד ריליסים כבר מעל לשני עשורים. זה ממש עוזר לחשיפה שהריליס הראשון שלי תחת השם החדש 'אובס ננור' יוצא בלייבל כזה מכובד. כבר לסינגל הראשון שלי הם סגרו לבקשתי לעשות רמיקס ל'דז אנדרס'. הוא אחד האומנים שאני ממש אוהב, ויוצר מוזיקה שדומה ברוחה למה שאני עושה. מעין האוס סולפולי עם סימפולים והרבה נגינה חיה על זה. אני מניח שבעקבות זה, והריליס הבא שהולך לצאת בלייבל של מודימן - שהוא בכלל אגדה - יהיו פניות נוספות לתקלוטים בעולם".

במשך תקופה ארוכה היית מזוהה בעיקר עם היפ הופ, ולאחרונה נראה שזזת לכיוון ההאוס והאלקטרוני.
"זה אולי ישמע קלישאה, אבל אני ממש משתדל שלא להגדיר את הסגנון שלי. לאורך כל השנים הפקתי סגנונות שונים מ-Fאנק וסול, דיסקו, בייס, רגאיי והיפהופ, אבל כיום אני מנסה שלהפקות שאני עושה תחת השם 'אובס ננור' תהיה פשוט נשמה ורגש יחד עם הרבה גרוב. זה חשוב לי יותר מהגדרה ספציפית של סגנון". 

איך נולד הריליס החדש, I Luv Yo?
"לא אשכח את היצירה של הקטע הזה לעולם, כי הוא בא אחרי פרידה מבת זוג. פירקתי את האולפן בבית, ככה שלא יכולתי לעבוד ממש באותה תקופה, אז פשוט לקחתי סמפלר ישן וכמה תקליטים לשולחן בסלון וחיפשתי מה לדגום. הסמפול הזה צץ די מהר והתיישב לי בול עם מצב הרוח העגמומי של אותה תקופה. אחר כך כבר הוספתי על זה כלים חיים שניגנתי, אבל כל הבסיס נוצר בסלון. האמת שהרבה מהקטעים שלי קורים פתאום על הלפטופ, כשאני על הספה, לאו דווקא באולפן עם כל הציוד".  

לפני 3 שנים הוצאת את האלבום שלך להורדה חינם ברשת סאונדקלאוד, והיית בין המוזיקאים הראשונים בארץ שעשו את זה. אמרת אז שזה מעולה כי אתה מאמין במתן מוזיקה בחינם, וכי זה פותח אותך לקהלים חדשים. במבט לאחור, אתה רואה את המהלך הזה כנכון לקריירה שלך? תעשה את זה שוב?
"דברים משתנים כל כך מהר. רוב המוזיקה שיש כיום בסאונדקלאוד, מוצעת להורדה בחינם, ולצערי הרבה ממנה נעשית ברמת הפקה ירודה מאד ובלי שום ביקורת איכות. דווקא היום, נראה לי שיותר חשוב לי למצוא לייבל טוב או להוציא בלייבל שלי ודווקא כן לנסות ולמכור את המוזיקה, דווקא בגלל שיש כל כך הרבה חינם מסביב. אני בכלל מתמקד כיום בלהוציא כמעט אך ורק על ויניל. כיוון שייצור ויניל הוא עסק לא זול בכלל, אמנים ולייבלים דואגים שאם זה כבר מודפס, שזה לפחות יהיה חומר טוב ומוקפד. זאת כמעט ערובה לאיכות מסוימת. אבל עדיין, מדי פעם, אני משחרר כל מיני קטעים להורדה חינם".