פורטיס מגיע לאופרה
מוזיקה

מופע צהרים מפתיע מובטח למי שיגיעו לאופרה בשישי הבא  בתקליטו החדש 'תולדות הכותרת', שיצא בקרוב, פורטיס ממשיך להעשיר את הרפרטואר בשפתו החריגה, המזמינה את המאזין להיכנס אל עולמו הייחודי. התקליט הינו קריאת התעוררות רגשית ומנטלית בהדהוד 432HZZ , התדר המוזיקלי לפיו נכתב והוקלט האלבום.

 'תולדות הכותרת' עתיד לצאת במתכונת דיגיטלית וכתקליט ויניל בלבד.

11.9 משכן האופרה, תל אביב, ב 15:00- , לרכישת כרטיסים ותקליטים : *4TIS.COM 9066
בין מינימליזם לאקספרסיוניזם
אמנות

תערוכת ענק מעבודותיו של מנשה קדישמן תיפתח השבוע בתערוכה יוצגו העבודות החשובות והנדירות של האמן, בהן עבודתו המכוננת 'בצהרי היום', שהוצגה בשנת 82 ' במוזאון תל אביב. העבודה מסמלת את המעבר מהסגנון הפיסולי-גיאומטרי לסגנון  הפוסט מודרני. זהו אחד הציורים הראשונים בו מופיעה הכבשה, שלימים הפכה לדמות החיה והאקספרסיבית ביותר שידעה האמנות הישראלית. בנוסף יוצג הפסל 'שלכת', המוצג קבע במוזיאון היהודי בברלין, ונחשב לאחת העבודות החשובות ביותר שנעשו בחצי הראשון של המאה ה- 20- באמנות המודרנית. אוצרות מאיה קדישמן וסיגל קשקש.

10.9 נמל תל אביב, ביתן 16 , שעות פתיחה: ימים א'-ה' 10:00-20:00 , יום ו' 10:00-13:00 .
יום ש' 11:00-20:00
מתנות מעמותות
אירוע

יריד מתנות מעודד רכישת מתנות לחג כתרומה לארגונים שונים יריד המתנות השנתי של בנק הפועלים לקראת החג מארח עמותות שמוכרות ביריד יצירות מקוריות פרי עבודתם של ילדים, בני נוער ומבוגרים. האירוע יתקיים השנה בבניין הנהלת הבנק ברחוב יהודה הלוי 63 בתל אביב, והשנה ייפתח לקראת האירוע אתר שיפעל כיריד וירטואלי לעודד מכירת מוצרים מהעמותות.

היום בין 9:00-15:00 , ומחר בין 20:30 -23:00. כתובת האתר:
https://www.bankhapoalim.co.il/amutot
מה היה קורה אם?
פסטיבל
פסטיבל אוטופיה למדע, דמיון ועתיד יתקיים השבוע בתל אביב פסטיבל אוטופיה הוא אירוע תרבות רב-תחומי העוסק במדע בדיוני וברעיונות גדולים ומספק פרספקטיבה ייחודית על טכנולוגיה, חברה והעתיד. בין האירועים הבולטים בזאר הרעיונות – מתחם דינאמי ומגוון של הרצאות בזק, אירוע
פופ-אפ לפסטיבל הסרטים של אוטופיה ב 10- לוקיישנים אינטימיים, לא צפויים וסודיים, מפגשים, שיחות ואירועים מיוחדים בנושאי מדע ומדע בדיוני, חברה ועתיד והופעה של ההרכב הבריטי Addictive TV המשלבת בין מוסיקה אלקטרונית, וידיאו ואהבה גדולה לקולנוע.
פרטים באתר הפסטיבל : .www.utopiafes
שלום בפיתה
קולנוע

סרט חדש, 'פלאפל אטומי', מציע פתרון לאיום האיראני 'פלאפל אטומי', סרט ישראלי חדש של הבמאי והתסריטאי דרור שאול יעלה השבוע בבתי הקולנוע.
שתי נערות מעיירות כור בישראל ואיראן, קושרות קשר חברות דרך האינטרנט בימים האחרונים לפני המלחמה, ויוצאות לקרב טכנולוגי במטרה למנוע שואה גרעינית.
 

מתוך הסרט "פלאפל אטומי" צילום: יח"צ
בהשתתפות מיכל טרבס, מלי לוי-גרשון, אלכסנדר פיילינג, וויל רוברטסון, שי אביבי, עידן כרמלי, טארה מלטר, יוסי מרשק, יונתן צ'רצ'י, זהר שטראוס, אראש סרהאדי, סימה סאייד, אוטנה מירזה ועמי סמולרצ'יק.
מיום חמישי בבתי הקולנוע.
מזמור לדוד
מוזיקה

דוד ד'אור מעלה מופע סליחות ומארח את ברי סחרוף, קובי אפללו וישי ריבו בערב ישולבו פיוטי סליחות ומיטב השירים של ד'אור ושל אורחיו, סביב החוויה הרוחנית של עשרת ימי תשובה, בעיבודים מיוחדים של תומר הדדי ודוד ד'אור. בערב ישולבו גם שירים מאלבומו האחרון של ד'אור 'שירת רבים 3', שהגיע לאלבום זהב לאחר חודש בלבד. במופע הסליחות של דוד ד'אור, שהפך זה מכבר להצלחה עולמית, מופיע הזמר בעל הקול הייחודי עם 122 נגנים ושלושה זמרי ליווי, ומציע לקהל חוויה רוחנית מוזיקלית דרך עיבודים עכשווים של המזמורים האהובים מהמסורת של העדות השונות.

19.9 , בקיסריה. לכרטיסים * 2207 .
השיבה מהודו 
פסטיבל

'על כנפי הראגה', פסטיבל מוזיקה ותרבות הודית, ייפתח השבוע בית הקונפדרציה מארח גם השנה את פסטיבל 'ימי המוזיקה ההודית העתיקה'. יוזמת הפסטיבל, אסנת אלכביר, מוזיקאית, זמרת ורקדנית המתמחה במסורות ההודיות ומרצה על תרבות הודו באוניברסיטת תל אביב, תעלה את מופע הנעילה של הפסטיבל, מופע של שירת דהרופד עתיקה. את הפסטיבל יפתח הרכב נגנים בניצוחו של ירון פאר, שינגן בסרנגי -כלי מיתר עם קשת וברבאב אפגני, בליווי זמרים שיבצעו שירים בעברית בשילוב לחנים הודיים וטקסטים סוּפיים ויהודיים. בהמשך הערב יופיע נגן החליל רון "שפאץ" כהן, תלמידו של המאסטר פנדיט הריפרסאד צ'אורסיה, בליווי של עינב ברעם על תופי הטבלה.
 
9-10.9 , לכרטיסים: בימות: 6226 *, 02-6237000 או בית הקונפדרציה: 02-6245206 שלוחה 4.
גבי שושן חוזר
מוזיקה
 

חוזר, גבי שושן. צילום: יח"צ 
 
הזמר הוותיק משיק אלבום חדש 'מקום לשינוי' גבי שושן מעלה מופע לרגל השקת אלבומו החדש 'מקום לשינוי', במועדון שבלול ג'אז בתל אביב. במופע, שיתקיים ביום רביעי, ישלב שושן שירים חדשים מהאלבום יחד עם שיריו המוכרים והאהובים.
 
את שיר הנושא כתב עובדיה חממה, על פי סיפורו של הזמר, אחרי ששמע משושן על העבודה על האלבום שבדרך.

מקום לשינוי, 5.9 , מועדון שבלול ג'ז, האנגר 13 נמל תל אביב, פתיחת דלתות 20:30 –
אורחים מגרמניה
מוזיקה
 
התזמורת הסימפונית ראשון לציון מארחת מקהלה משטוטגט בקונצרט 'רקוויאם גרמני' תוכנית הקונצרט, בניצוחו של המנצח הגרמני המפורסם פרידר ברניוס, כוללת שלוש יצירות קוליות גרמניות מפורסמות - 'בצאת ישראל ממצרים', למקהלה כפולה ולתזמורת אופ'  51 של מנדלסון, 'שיר מזמור ליום השבת' למקהלה א-קפלה של שוברט ורקוויאם גרמני אופ' 45 של ברהמס.
 
בהשתתפות הסופרן יוהנה וינקל והבריטון טוביאס ברנדט.
מוצ"ש ב 21:00- ראשון לציון, 6.9 אולם סמולרש, תל אביב, 7.9 רחובות ו 8.9- בראשון לציון. כרטיסים: 03-9484840 .
מופע אינטימי
מוזיקה
 
המלחין רונן שפירא מארח את ברי סחרוף 'טווח אפס', הוא מופע מוזיקלי אינטימי המוקדש לאמיר שפירא, אחיו הצעיר של רונן שפירא, שנפטר השנה. שפירא הוא מלחין, פסנתרן, זמר וצייר, בעל דוקטורט בהלחנה מטעם אוניברסיטת שיקגו וממקימי התזמורת היהודית-ערבית. במופע יבצע שפירא חומרים חדשים וממיטב יצירותיו הכוללות גם תפילות שכתב במהלך השנים. במופע יתארח ברי סחרוף, שיבצע יחד עם שפירא עיבודים מיוחדים לשיריו של סחרוף.

יום שני,  20:30 , בית הקונפדרציה, ירושלים. לכרטיסים: 6226 *.