20 שנה ל’המכתב’

 

אביב גפן והתעויוט מגיעים לקיסריה

 אביב גפן חוגג 20 שנה לאלבום הפלטינה ‘המכתב’, ויקיים מופע שבו יוקדש חלק נכבד לאלבום כולל להיטים רבים, בהם: המכתב, עונות, לבכות לך, ועוד רבים. גפן אמר לקראת המופע “מבחינתי זה האלבום שהכי מתכתב עם שנות השישים והשבעים בכתיבה ובסאונד הכללי. האלבום עוסק ברובו בפרידות כמו 'עונות' על פרידת הורי, 'המכתב' הפרידה מאשתי הראשונה, ו'לבכות לך' שזו פרידה מחברי ניר שפינר ז״ל." על המופע הפותח אמר גפן: "לקחנו את להקת רוקפור כמופע פותח כי הם פשוט עובדים על אותם הרמוניות והשפעות כמו באלבום 'המכתב'."

24.9. אמפי קיסריה (הגן הלאומי) תחילת מופע ב- 20:45, זאפה *9080 ובאתר zappa-club.co.il

 

סיפורים מאפריקה

גלעד כהנא משיק פרויקט חדש

 כהנא משיק את פרויקט הסולו החדש שלו במהלך 3 ימים. כל אחד מ-17 השירים יזכה לייצוג אמנותי בחדר משלו, בשלל אמצעים אמנותיים שיחברו יחד לאורגיה אמנותית תלת יומית. במשתתפים: יוסי מזרחי, מיכאל מושונוב, נינט, רד אקסס, מריה קונג, סיון טלמור, אניה בוקשטיין, תום דרום, גיא תמם, צח בר, שריאל קסלסי, Guy Pitchon, אמיר ‘סמי’ גבריאל, נועה שיף, גוני ריסקין, FLORA, אלמוג ברים, יובי ברשטיין, עודד פרבר, איריס ארד, יובל לייבוביץ’, איתוש, ברק להב, חן זאוסמר, זיו ברקוביץ’, טל סלומון ורדי, שאשא דותן, דניאל קלר, דניאל אנגליסטר, סאנדיי,  P/T/C/H, Bottega Batch, Run Dreamer ועוד רבים וטובים. 17-18-19.9 החל מ-21:00.

'אפריקה שלי, 17 שירים – 17 חדרים', סוזי אמנות לעם, בית רומנו, דרך יפו 9, יפו.

 

עברית שפה קשה

סיפורו של אליעזר בן יהודה בהצגה חדשה של תיאטרון אורנה פורת

 'דבר עברית',  מחזה ובימוי שירילי דשא, הצגה חדשה שהיא חגיגה של שפה ואהבת המלים, בהשתתפות עמיחי פרדו,  מגוללת את סיפורו של אליעזר בן יהודה שנלחם על השפה העברית ועל זה שידברו בה, כי ראה חשיבות עליונה בשפה כאפיון של עם. אליעזר קם ויש לו המון דברים שהוא צריך להספיק - צריך לספר לכולם כמה חשוב לאהוב את השפה עברית, ללמד אותם לאהוב אותה, צריך להוציא עיתון, לקיים שיעורי עברית, להקים את ועד הלשון, להילחם על השפה, לתת דוגמא אישית, לדבר רק במלים עבריות ואם חסרה מילה - להמציא אותה!

שבת (היום)  ב-11:30 אולם שידלובסקי, מוזיאון תל אביב לאמנות, מתאים לגיל 8-12.

 

אוסטרלי זה השחור החדש

דרמת בית הסוהר 'וונטוורת' האוסטרלית תשודר ב'הוט'

 וונטוורת (Wentworth) היא דרמה אפלה על המרכז לשיקום אסירות וונטוורת שבמלבורן. סיפור הישרדותן של נשים שחיות בסיר לחץ מבעבע, בין יריבויות ומאבקי כוח, חברויות לא שגרתיות ובריתות. במרכז העלילה ניצבת בי סמית', אישה מהפרברים שנכנסת לבית-הסוהר אחרי שהורשעה ברצח בעלה, ומותירה את בתה מאחור. עד שנגזר דינה של בי, היא נאלצת ללמוד את כללי וונטורת, יוצרת חברויות ואויבות, ואט-אט הופכת לאסירה השליטה, שמולכת על בית-הסוהר ביד קשה.

HOT כל פרקי העונה הראשונה נמצאים חינם ב-Xtra VOD

 

לא סוגרת את הפה

ויקטוריה חנה חוברת לנעם ענבר ולתמיר מוסקט במסגרת 'פסטיבל הפיוט'

 'אפתח לשון פה', מפגש נועז עם השפה העברית, הפיוט, התפילה והקול. ויקטוריה חנה – אחת מהיוצרות המקוריות והנועזות ביותר בארץ ובנוף המוזיקה היהודית בכלל, חוברת למלחין-יוצר-זמר נעם ענבר ולתמיר מוסקט (בלקן ביט

בוקס). יחד הם מגישים חומרים נבחרים בביצוע מיוחד מתוך אלבומה החדש של ויקטוריה לצד לחנים מקוריים שנוצרו במיוחד עבור המופע.

שבת (הערב)  ב-21:30, בבית אבי חי, ירושלים.

 

מפגש פסגה

אבי סינגולדה מארח את יצחק קלפטר בשוני

 "מבחינתי זה חלום שהתגשם," אומר אבי סינגולדה, שיארח את קלפטר מחר באמפי שוני. סינגולדה מספר שכשהיה בן 15 'כוורת' הופיעו בירוחם, ומאז הוא מעריץ את קלפטר. "עבורי לארח אותו ב'שוני' ולנגן ביחד על הבמה, זו סגירת מעגל מרגשת." הוא אומר. סינגולדה, מנגן במופע קלאסיקות גיטרה מכל הזמנים כגון-לד זפלין,  קלפטון, הנשרים, הביטלס, סגול כהה, קווין, סנטנה ועוד, בליווי שתי זמרות, זמר ולהקת נגנים. במופע סינגולדה וחברים, שרץ בהצלחה ברחבי הארץ בשנים האחרונות, הוא מארח בקביעות שני ילדים גיטריסטים שהוא בוחר לפני כל הופעה מתוך המוני ילדים ששולחים לו קטעי וידאו שלהם מנגנים.

מוצ"ש (הערב), זאפה אמפי שוני, פארק ז'בוטינסקי, בנימינה, פתיחת דלתות 19:30, תחילת מופע 21:00. לכרטיסים *9080.

 

לא לנשים בלבד

עשרות אמניות מציגות עבודות שצוירו על קלף במתחם התחנה בירושלים

 חמישים וארבע אמניות בינלאומיות נתבקשו ליצור עבודה על קלף, כל אחת מהן בהתייחס לאחת מפרשות השבוע. התוצאה מוצגת בתערוכה 'נשות הספר' במתחם 'התחנה הראשונה' בירושלים. התערוכה מציגה פסיפס נדיר של פרשנויות ושפות אמנותיות, והיא מוצגת בפעם הראשונה במלואה, במסגרת הביאנלה של ירושלים לאמנות יהודית עכשווית.

נשות הספר 24.9-5.11, מתחם התחנה הראשונה, ירושלים. הכניסה חופשית

 

תפוחים ותמרים

מיטב הזמרים יורדים לדרום להשתתף  בפסטיבל התמר בסוכות

 בשנתו ה 16, מסמל פסטיבל התמר את החיבור המושלם בין נוסטלגייה מקומית לבין המוזיקה העכשווית ומציע תכנים לקהלים בני כל הגילאים. באתרי הטבע ובשעות שונות של היממה, יופיעו בין השאר הפרויקט של עידן רייכל, אהוד בנאי, בלקן ביט בוקס, עברי לידר, אסף אבידן, theAngelcy, היהודים עם גורי אלפי, קורין אלאל ועוד רבים.

28.9 – 2.10 2015, חוה"מ סוכות http://tamarfestival.com

 

מי גאון של אמא?

אמנים ישראלים מוכרים מציגים את ציורי הילדות שלהם

 בתערוכה מוצגים ציורי הילדות לצד ציורי הבגרות של אמנים, שהשתתפו במחקר שערכה אילה גורדון, אוצרת ראשית בדימוס ומייסדת אגף הנוער ע”ש רות של מוזיאון ישראל. גורדון, שבבסיס מחקרה שואלת האם אפשר תוך התבוננות בציורי ילדות לחזות מי מהילדים יגדל להיות אמן, חקרה את הגורמים בתהליך גדילתו של ילד שיגרמו לו להפוך לאמן בבגרותו, והאם ניתן למצוא קשר רעיוני או צורני מובהק בין יצירות האמן הבשל ליצירות ילדותו. התערוכה מציגה 18 מהאמנים שגורדון חקרה: רפי לביא, דן רייזינגר, יעקב שטיינהרט, אבישי אייל, אביגדור אריכא, אסף בן מנחם, יוסל ברגנר, דודו גבע, דוד ויוני גרשטיין (תאומים זהים),יוכבד ויינפלד, רפי לביא, אלונה פרנקל, רות צרפתי, אלי ושיר שבדרון (תאומים) יעקב שטיינהרט, דוד שריר, בצלאל שץ. לצד ציורי הילדות של כל אמן מוצגות שתי עבודות מתקופה בוגרת בחייהם.

עד 10.12.2015 במוזאון לאמנות ישראלית, רמת גן.

 

מציאות מדומה

'הרשות לעזוב', תערוכה קבוצתית חדשה מנסה לייצר מקום חדש

 היכולת לייצר מקום חדש, שאינו כפוף לחוקים של המקומי ואשר נחלץ ממנו, גם אם רק לרגע הוא הנושא של התערוכה שבבסיסה עומדת השאלה הנצחית - להישאר? במשתתפים: בן וודלר, אמן אמריקאי שעושה עלייה בימים אלה, מציג עבודה חדשה מתוך סדרת הפסלים 'ארבעים פורטלים', אשר הוצגה לראשונה ברויאל קולג' אוף ארט בלונדון; שחר פרדי כסלו מציג את 'ידידים; קתרינה קנייפ, ׁ(גרמניה), מציגה את 'RocketHouse', פסל שעשוי מתצורות טבע וארכיטקטורה על גבי עיסת נייר טואלט. תום פניני מציג את 'Fun Tom/Masarik'; ליאור שביל, גם הוא מתגורר בניו יורק, מציג את Rough Cut; זוהר גוטסמן ואבי מילגרום יצרו מחדש ראש של ממוטה כאוטומטון מגיד עתידות ועוד.

פתיחה: היום ב-20:00, גלריה גבירול, אבן גבירול 106-108 תל אביב.