העולם על פי אלפי

גורי אלפי מזמין חברים לחגוג שלוש שנים למופע הסטנדאפ שלו. אלון אולארצ’יק, נינט טייב, ג’יין בורדו, גיא מזיג ותום ואורית מ’היהודים’, יצטרפו, כל אחד בתורו, למופעים הקרובים של גורי אלפי ברחבי הארץ. 
 
כבר שלוש שנים שגורי אלפי מופיע עם מופע הסטנד אפ שלו וכנראה שהוא לא דופק חשבון לאף אחד! חוץ מהמשפחה כמובן... ואולי גם לממסד הדתי... ואנשים עם שומות... ורואי חשבון... ודייגים... וציידי נאצים... אבל חוץ מהם, הוא לא דופק חשבון לאף אחד.


3.10 - זאפה ת”א - אורח אלון אולארצ’יק, 5.10, בית גבריאל, ג’ין בורדו, 6.10, זאפה ירושלים
פתיחה עוצמתית

הסימפוניה התשיעית של בטהובן בקונצרט פתיחת העונה של הפילהרמונית.
 
התזמורת הפילהרמונית הישראלית פותחת את עונת הקונצרטים בביצוע של הסימפוניה התשיעית מאת בטהובן, בהשתתפות זמרים אורחים: ג’וליאנה די ג’וקומו- סופרן (בתמונה), מריאנה ליפובשק - מצו סופרן, אנדריק ווטריך - טנור, טוביאס קהרר - באס והמקהלה הישראלית ע”ש גארי ברתיני. 
עוד בתוכנית האופרה ‘מסע אל תום האלף’, מאת ברדנשווילי וקונצ’רטו לפסנתר מאת שומאן.
היכל התרבות תל אביב 3.10, ב-21:00, 5.10 ב- 21:00, 7.10 ב-20:00 ו8.10 ב-19:00, מרכז הקונגרסים ירושלים 6.10 ב- 20:00
זהות ייחודית

הסתכלות מחודשת בעבודותיה של לאה ניקל במוזיאון הרצליה. 'לאה ניקל: דיוקן עצמה', תערוכה שאצרה איה לוריא, מהווה מעין קריאה חוזרת בגוף עבודותיה. התערוכה, המציינת עשור שנים לפטירתה, מאפשרת לגלות מחדש את קולה המובהק והייחודי של ניקל, באמצעותו עיצבה ביטוי  אישי ומובהק של זהות נשית ונוכחות עוצמתית של יוצרת מורכבת וחדשנית.
נעילה 26.12, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, הבנים 4 , הרצליה טל’: 09-9551011


צילום: יואב חנן
 
מהיוטיוב לאולם הקונצרטים

כוכבת היוטיוב הפסנתרנית ולנטינה ליסיצה מגיעה לרסיטל חד-פעמי בישראל.
ולנטינה ליסיצה היא האמנית הקלאסית הראשונה שהצליחה להמיר את הצלחתה ביוטיוב לקריירה סולנית בינלאומית. קטעי וידאו בכיכובה זכו ל-70 מיליון צפיות ביוטיוב והפכו אותה לאחת מהפסנתרניות הנצפות ביותר ברשת. 

אחרי שניגנה במיטב האולמות בעולם היא מגיעה לישראל, ותנגן ברסיטל שתקיים במשכן לאמנויות באשדוד. בתוכנית יצירות מאת שופן, ליסט, רחמנינוף ובאך.
 
9.10 ב- 11:00, 08-9568111.
ללא גבולות

צמד הכוריאוגרפים הברלינאים גרדינר ושובוט מגיעים לישראל.
 
הכוריאוגרפים ישתתפו בפתיחת פסטיבל תמונע ובאירועים נוספים, כאורחי 'פרויקט המחול הנודד' (moves without borders), שאוצר ארקדי זיידס. 
מאז יצירת הביכורים שלהם ‘What they are instead of’, פיתח צמד הכוריאוגרפים שפת תנועה מקורית הסובבת סביב התפרקות מושג ה׳אני׳ והשאלה: כיצד אנו יכולים להתקיים יחד? איזה סוג של אינטימיות חדשה יכולה להיווצר? 

תמונע, 9.10, ב-14:00
לבקשת הקהל

מתיסיהו מתמסר לאהבת הקהל הישראלי ומגיע לבריכת הסולטן.
 
אחרי שסירב לחתום על הצהרה מטעם תנועת החרם על ישראל, מתיצב מתיסיהו לבקשת הקהל להופעה נוספת עם הרכב מורחב של נגנים, ויארח את עידן רייכל. את המופע יפתחו נצ’ינצ’ וקפה שחור חזק. 

10.10, בריכת הסולטן , ירושלים, פתיחת שערים 19:00, מופע 20:00 לכרטיסים 6226* ובאתר בימות  
אחווה וסובלנות

ריצ’רד גיר נטמע בדמותו של חסר בית בסרטו החדש ‘מחוץ לזמן’.
 
ג’ורג’ (ריצרד גיר), מיואש. בריאותו מתדרדרת ואין לו איפה לגור, והוא מוצא עצמו ברחוב. לאחר שאינו מצליח לקבל דיור ציבורי הוא מאשפז עצמו בבית חולים ‘בלבו’, המחסה של חסרי הבית במנהטן. מפגש מקרי עם דיקסון, הומלס ידידותי, מעורר אצלו תקווה לעתיד, והוא יוצא לחפש את בתו. 
סרטו המדובר של אורן מוברמן זכה בפרסים רבים. יוצריו, בהם גיר וקירה סדג’וויק, חקרו את חייהם של חסרי הבית בניו יורק, לצורך יצירת הפרויקט הקולנועי המרשים הזה.

פוטוריאליזם

תערוכת ענק לאמן יגאל עוזרי

בתערוכה ‘ציור מבעד לעדשה’, שתיפתח השבוע בגלריה 'זימאק', תוצג סידרת עבודות חדשה של עוזרי, הכוללות ציורי שמן, צבעי מים ועבודות קטנות על מצע צילומי פולארויד, לצד עבודותיו האייקוניות מהשנים האחרונות. את התערוכה מלווה ספר אמן חדש וסרט תיעודי על האמן יוצג בבכורה עולמית. 
 
עוזרי הוא האמן הישראלי היחיד שמתמחה בציור פוטוריאליסטי, וזכה להכרה בזכות ציורי דיוקנאות גדולי מימדים של נשים צעירות. 
 
פתיחה חגיגית:  8.10, ב- 20:00
שיר אהבה בדואי

פסטיבל 'קסם המדבר' מציע חוויה בדואית במהלך החג השני.
 
הפסטיבל שמתקיים בישוב הבדואי 'לקיה', שיציע למבקרים מפגשים מרתקים עם חברי הקהילה. בין השאר הקהל מוזמן לבקר במשתלת צמחי מרפא מדבריים, להשתתף בסדנה להכנת גבינה ולהתנסות באריגה מסורתית, ללמוד איך מיצרים קוסמטיקה טבעונית ולשמוע הרצאות על מקומה של האישה בדואית. באוהל ענק, שיוקם ליד הבאר העתיקה, ישמעו המבקרים סיפורי מורשת ומוזיקה אותנטית. במקום יפעל גם שוק ויהיה ניתן לאכול וללון.

3-5.10, יתקיים בישוב הבדואי 'לקיה'. כל הפעילויות בפסטיבל הן בחינם, ההכנסות מקניית מוצרים הולכות באופן ישיר לקהילה. לפרטים נוספים: www.gonegev.co.il 
יצירה עכשווית

פסיבל תמונע לפרפורמנס ומחול ייפתח השבוע. פסטיבל תמונע הבינלאומי לתיאטרון, פרפורמנס ומחול לשנת 2015, מעניק במה ליצירה וליוצרים עכשוויים המבטאים את סביבת עולמם הרגשית, החברתית, הפוליטית – האנושית. בפסטיבל כ-10 מופעי פרפורמנס ותיאטרון, כ-7 מופעי מחול, מברלין, בלגרד, ורשה וישראל, בהן 11 בכורות בתיאטרון ובמחול. בערב הפותח תועלה בכורה מאת יוסי יזרעאלי ובבימויו, ‘אהבה בחורף התחתון’.

8-9.10, ב-20:00. www.tmu-na.org.il 03-5611211