למרות שהניסיון לחיבור אמנותי בין שני ענקי המוזיקה אלטון ג’ון (68) ובילי ג’ואל (66), שהתחילו לעבוד על מופע משותף בשנת 2011, נקטע בפיצוץ גדול, והסתיים בקריאה של כוכב הבריטי אל חברו האמריקאי להתאשפז במוסד גמילה רציני בשל התמכרותו לאלכוהול, הרעיון לחבר בין השנים נותר בחיים. יוצרי המופע המוזיקלי החדש Just The Way You Are, המוזיקאי דוד קריבושי והשחקן-זמר אילן ליבוביץ’, צירפו אליהם את ג'קו אייזנברג ואת עדי כהן, כמו גם קבוצה של נגנים למופע מוזיקלי-תיאטרלי שמשלב בין הלהיטים שלהם.



לקריבושי היה ברור מתחילת העבודה שהוא רוצה את ג’קו אייזנברג בצוות הזמרים המתגבש של המופע. אייזנברג מצידו, חשב שצוחקים עליו.


“כשקריבושי פנה אלי ואמר לי שיש לו פרויקט מעניין הייתי בטוח שזו בדיחה,” הוא משחזר. “פתאום פונה אלי מפיק-העל ומתזמר-העל, שהופיע בכל מקום וזכה כמעט בכל פרס אפשרי, אז ברור שהאינסטינקט שלי היה להגיד כן. אבל כשאמרו לי כי מדובר במופע עם שירים של אלטון ג’ון, אותו הכרתי כאדם מבוגר שעשה את הפסקול המושלם לסרט האנימציה ‘מלך החיות’, ושל בילי ג’ואל, שאותו לא הכרתי כלל, קצת נבהלתי,” הוא אומר.




אילן ליבוביץ', ג'קו אייזנברג, עדי כהן ודוד קריבושי. צילום: יח"צ



החששות של אייזנברג התפוגגו די מהר. בפגישה עם קריבושי, התברר לו שהוא לא לבד ובמופע הקאברים הנוסטלגי ישתתפו גם אילן ליבוביץ’ ובוגרת נוספת של כוכב נולד, עדי כהן. “בצעירותי ראיתי את המחזמר ‘שיער’. לא קישרתי ולא דמיינתי שאילן זה קלוד מאותו מחזמר, ושיש לו כזו היסטוריה מדהימה. הרגשתי שאני בחברה טובה אבל שאמרו לי, שגם עדי בפרויקט, אז כבר בכלל לא הייתה לי התלבטות".



ליבוביץ’, בוגר להקת הנח”ל, הציע לקריבושי את הרעיון לעלות מופע שירים של גיבור ילדותו, המתאגרף ופסנתרן הברים בילי ג’ואל, אך קריבושי אומר שהוא חשש ששמו של ג’ואל, שמצליח מאוד בעולם אבל מוכר פחות בישראל, לא יספיק כדי למשוך קהל. הוא הציע להוסיף למופע יוצר אגדי נוסף, אלטון ג’ון. “אצלי שניהם תמיד הלכו ביחד עוד משנות השבעים כי שניהם שווים מבחינה מלודית ויש להם סוג כתיבה מאד דומה," אומר קריבושי. "אבל אולי אם הייתי מודע כבר בתחילת העבודה שלי על המופע החדש, שלבילי ג’ואל יש כל כך הרבה להיטים, אולי לא הייתי מציע זאת.” הוא מוסיף בחיוך.



גם כהן, שכבר הוציאה אלבום משלה, נרתעה בהתחלה רעיון של מופע קאברים. אבל לדבריה, גם היא גילתה תוך כדי החזרות, את הכישרון האדיר של ג’ואל. “אני עשיתי את ‘אאידה’ ואני מאוד אוהבת לשיר אלטון ג’ון, אבל לא חיברתי את השם בילי ג’ואל לכל הלהיטים האלו כמו A New York State of Mind שרבים מהם אנחנו מעלים במופע,” מוסיפה כהן.



“יש לנו חזרות מאוד סוערות"


קריבושי, שברזומה המקצועי הארוך שלו אפשר למצוא בין השאר עבודה עם אמנים רבים, בהם אריק איינשטיין, ולהיטים כמו 'אני חולם על נעמי', כמו גם את הקמתה של תזמורת הטיילת 'ביג בנד', נלהב מאוד מהדינמיקה שנוצרה בין ארבעת משתתפי מופע המחווה, והוא משוכנע כי היא מבטיחה חוויה מוזיקלית ייחודית. לדבריו הוא תכנן כבר לפני שלוש שנים לשלב את אייזנברג במופע אחר שלו, 'החברים של קריבו', תפקיד שאותו מילא בסופו של דבר אורי בנאי. “הפעם זה הצליח והוא הגיע מאוד פתוח, מת לעבוד ולכולנו יש דינמיקה מדהימה,” הוא אומר. “יש לנו חזרות מאוד סוערות," מוסיפה כהן, "דיונים על השירים וקרבות אמוציונליים סביב העיבודים, ומה שמייחד אותנו זו באמת העבודה המשותפת סביב היצירה לקראת המופע. אני מרגישה שאני ממש עפה איתם” היא מוסיפה.



דרכם המוזיקלית של קריבושי וליבוביץ’ הצטלבה לפני שנים רבות. אבל עבור כהן ואייזנברג הדעתנים, זהו שיתוף הפעולה הראשון. "שנינו עברנו את המסלול של 'כוכב נולד' עד הגמר, ויש לנו הבנה ושפה משותפת,” מרגיע אייזנברג. בניגוד לעמיתו להרכב ליבוביץ’, שהקשיב בנעוריו לבילי ג’ואל בחדר האינטימי שלו, אייזנברג גדל על סגנון אחר לחלוטין, ועבורו, תהליך העבודה על המופע החדש היווה אתגר של ממש, כולל הצורך ללמוד לשיר באנגלית. “מעבר לעניין של השפה זה גם היה להתחיל להבין מי הם שני היוצרים הללו ומאיפה הם כותבים." הוא אומר. "אם עד עכשיו אלטון ג’ון היה חד-מימדי עבורי, עכשיו הוא רב מימדי, ולגבי ג’ואל, מכיוון שאני טיפוס של ברים נורא כיף לי לשמוע את המוזיקה של בילי גואל,” מודה אייזנברג.



המופע הנוסטלגי כולל ביצועים מענגים ללהיטים המוכרים של שני היוצרים הענקים, בתוספת הקול ויכולת ההבעה של כהן, הנוכחות של אייזנברג והעיבודים המלוטשים של קריבושי. בין השירים שזר ליבוביץ' דברי קישור שמביאים את סיפור התקופה ואת סיפורי החיים הסוערים של השניים.



Just The Way You Are, הערב במועדון ה'ברלה', קיבוץ להבות חביבה, מחר במועדות האזור, ברביעי במועדון פאפאיתו ובשישי הבא בזאפה הרצליה. כל ההופעות, ב- 22:00 – פתיחת דלתות בשעה 20:30.