אשר סוויסה, סקאזי בשבילכם, יוצא עם אלבום חדש וכסחיסטי במיוחד ושמו SPIN. זמן טוב לשבת עם הילד הנצחי, שכולם היו בטוחים בתקופת "מחוברים" שהנה, אוטוטו גם הוא הולך להתמסד ולהתחתן, אך מתברר שהוא עדיין רווק קרחניסט.



"סיבוב הופעות בינלאומי מכניס אותך לאורח חיים אינטנסיבי ולא שגרתי. אפשר להתרגל לזה רק אם עושים מוזיקה באהבה גדולה", מתמצת סקאזי את הסיבה למסיבת חייו, כשאני מנסה להבין איך עדיין יש לו כוח להיות כל שבוע במקום אחר. כמה שנים אפשר להתרוצץ בין שדות תעופה, להיות שבוע במדינה חמה, לנגן במסיבות חופים בלי חולצה, ואז לטוס למדינה מושלגת ולנגן במועדונים סגורים, כי בחוץ קר מוות. 
 
"בשבילי זאת זכות גדולה. בכל פעם זה מרגש מחדש לגרום לאלפי אנשים להשתחרר ולשמוח על רחבת הריקודים. בלי עכבות, בלי לדפוק חשבון, המוני אדם שמחים יחד. זה טירוף באופן הכי חיובי ומדהים שיש", הוא אומר.
 



סקאזי (40), בעל  קריירה בינלאומית ענפה, נמצא לקראת סיבוב נוסף של טירוף הופעות ברחבי העולם. היום בערב ישיק במועדון ה־KU אלבום סולו חמישי, המסמן חזרה למקורותיו המוזיקליים. מי שיאזין לאלבום יפגוש כאן את סקאזי של תחילת הדרך פלוס סאונד עכשווי וטכנולוגיה עדכנית.
 
למה חזרת לתחילת הדרך?
"חזרתי לתחילת הדרך מבחינת הרעיון, לא מבחינת הסאונד. מבחינת הסאונד, מדובר בהרבה הייטק וטכנולוגיה מאוד גבוהה. מבחינת הסגנון חזרתי לטבע, לרייבים. זה הקונספט. לא להתפשר ולא לנסות למצוא חן. באלבום החדש עשיתי את מה שאני אוהב ואת מה שהביא אותי למקום שאני נמצא בו. מה ששולט היום זה לא הרדיו, אלא הרחבה. האינטרנט. ואני נשאר נאמן לרחבה".
 
ניסית להתפשר ולנסות למצוא חן?
"כן. הייתי במקום אחר - זמרים, להקות, ופה חזרתי להפציץ ברחבות, וזה מה שהקהל אוהב. הפידבקים מדהימים".
 
בקיץ היית בסיבוב הופעות ארוך. פסטיבלים בכל העולם. מה קורה איתך בחורף? 
"גם החורף שלי הוא קיץ. אחרי ההשקה בארץ, אני ממשיך להודו ומשיק את האלבום שלי ב־VH1 ההודי. משם אני חוזר לחיפה להשיק את האלבום בצפון. משם אני טס לאוסטרליה, שם קיץ עכשיו, ואני הולך להיות שם בפסטיבל ענק. מאוסטרליה אני ממשיך ליפן, לנגן במינוס ארבע מעלות. אחרי זה תאילנד. אתה מבין איך נראה החורף שלי?".
 
עבור דור שלם של ישראלים, גואה הייתה היעד למסיבות וקרחנה. מה קורה שם היום?
"גואה של היום זה פסטיבלי ענק אלקטרוניים וממוסחרים. כבר אין היפים כמו פעם. הכל עם חסויות, כמו פסטיבל הטומורולנד. אני מתמקד יותר באירופה ובארצות הברית מבחינת הקהל שלי".
 
אתה עוד מתרגש אחרי כל כך הרבה הופעות?
"אני מתרגש לקראת היום בערב. השקה אינטימית עם הרבה חברים וקולגות. זה חברים שלי, ואני הולך להסתובב ביניהם, לדבר איתם. אבל מהופעות גדולות בעולם אני פחות מתרגש".
 
עד לפני שנתיים לא עלית לבמה בלי אסף ביבס, שהיה עולה איתך לבמה כל הופעה. ואז נפרדתם בשקט יחסי. מה קרה שם?
"אני וביבס חברים טובים. יצרתי איתו באלבום החדש שני קטעים. הוא היה מופיע איתי בלייב, עלינו עם גיטרות על הבמה. אבל היום, לצערי הרב, הגענו למצב שהעולם שייך לסצנה של הדי־ג'ייז ופחות ללהקות חיות. זה מת. לכן חזרתי להופיע לבד. אבל זה לופ, ככה שיכול להיות שעוד חמש שנים הקטע של הלייב יחזור".
 
מי שעקב אחריך ב"מחוברים" ראה שאתה כבר בשל להתמסד. להיות אבא. להקים משפחה.
"אין לי מה לחדש בעניין הזה. לפני שמונה חודשים נפרדתי מחברה שהייתה הכי קרובה להיות אמא של הילדים שלי (אווה לימסוב - ר"פ). מאז לא היה לי משהו רציני כזה. אני באמת רוצה להיות אבא, מרגיש את הגיל. אבל אני ילד נצחי. תראה מה אני עושה איתך ביום ראשון אחר הצהריים – משחק בקונסולה". 
 
סקאזי – השקת SPIN, 24.11, שלישי (היום), 21:00, מועדון KU, תל אביב