טונה, איתי זבולון, מספר על המסע שהוליד את "גם זה יעבור", אלבום סולו ראשון, למי שנמצא בסצנת ההיפ הופ הישראלית כבר מגיל 16. בת שבע לפר, מתוך eco life מגזין הסביבה והחברה של eco99fm.



טונה וניר דנן, שהפיקו ביחד עם יקיר בן טוב את האלבום החדש, הגיעו לאולפן eco life - מגזין הסביבה והחברה של eco99fm. שמענו על השנים הראשונות בהן הקהל לא הגיע להופעות, על החיבור לנוסטלגיה, על הכניסה של ההיפ הופ למיינסטרים, על שיתוף הפעולה המפתיע עם שלומי סרנגה וגם על הקליפ שגרם לו להכיר את המשטרה מקרוב...



אחרי 15 שנה של עבודה בהרכבים שונים, שירים ואלבומים שנגנזו וגם לא מעט שיתופי פעולה, נראה שהאלבום החדש של טונה מסכם תקופה של התבגרות. "בהיפ הופ נהוג לזרוק חרוזים בשביל להעביר את הזמן, עד שאתה מגיע לגיל 30 ואז צריך תוכן. היה פה תהליך שעברתי, הלכתי ללמוד איך כותבים שירים גם בראפ, שירים שיש להם התחלה אמצע וסוף. זה עבד לא רע".




מה מאפיין את האלבום?
ניר דנן: הטקסטים. כששמענו את הטקסטים, אמרנו מיד שהם מעולים. כל הכיוון היה לפנות מקום לטקסט ולעשות אלבום היפ הופ, אבל מאוד מוזיקלי עם יותר הרמוניות ושירות.



כדי לכתוב את האלבום, טונה החליט להתנתק ולצאת למסע, שכלל חצי שנה של נסיעות אקראיות ברכבת. "לקחתי הפסקה מהעבודה בשביל לכתוב, בשביל להבין, בשביל לחקור את עצמי ולהוציא את כל מה שצריך להוציא. מסתבר שזה הדבר הכי טוב שעשיתי בחיים, כי במהלך התקופה הזאת נכתבו 50 שירים! זה המון בשביל מישהו שמנסה לכתוב אלבום".



ל"גם זה יעבור", הסינגל הראשון שיצא מתוך האלבום, קדם קליפ מושקע, שעבר מזמן את מיליון הצפיות וסלל לטונה את הדרך חזרה לקהל. במהלך הקליפ מופיעים מעל 200 פריטים נוסטלגיים, שטונה שיחזר בעצמו. מאיפה נולד החיבור שלך לנוסטלגיה? "זה בעיקר מצחיק אותי. תכונה אנתרופולוגית. אני חוקר את התרבות, את ההוויה, מה שהיה מותר או אסור לעשות אז, הומור חזק יותר או נוקב. זה עולם ומלואו. אני ממליץ".





הסינגלים שיצאו עד היום מהאלבום ("גם זה יעבור", "רוק 30" ו"סרט ערבי") היו מלווים בקליפים מושקעים במיוחד. "זאת עבודה בלתי אפשרית. מזל שיש לי חברי ילדות טובים ומאוד מוכשרים. בקליפ "סרט ערבי", הסתובבתי במשך שבועיים מגולח עם שפם. ביום הראשון של הצילומים עצרו אותי כשירדתי מהרכב, לבוש בהתאם עם אביזרים ואקדחים מתוך הצילומים. אם החברים לא היו שמים את הלב בתוך זה, זה לא היה קורה".

איך נוצר שיתוף הפעולה עם שלומי סרנגה ב"למה לא עכשיו"? בשיר "גם זה יעבור" יש את השורה: "החיים הם לא סרנגה, לא הכל חלק". אנחנו היינו בטוחים שהוא שונא אותנו, אבל הוא אהב את השיר. עבדנו על שיר אחר באווירה יוונית, והיה חסר לנו זמר. אחד החבר'ה הציע להביא את שלומי. דיברנו עם המנהלת שלו והם מאוד אהבו את השיר, אפילו הוספנו בית בשבילו. זה יצא טבעי לחלוטין.




מסתבר, שבמשך הרבה שנים טונה הופיע בעיקר מול אולמות ריקים. "אם זה קורה, זה מחשל. אם אתה מתייאש, סימן שזה לא בשבילך. צריך להסתכל פנימה ולבדוק מה לא עבד. היום בהופעות יש שגעת, יש עיבודים מטורפים עם להקה מעולה".

הופעות קרובות: 10.12- בארבי ת"א, 12.12- ביץ' בר קיסריה.