קניה ווסט עדיין לא שחרר לאוויר העולם את האלבום הצפוי "Swish", וכבר היום (שלישי) דווח בכלי תקשורת שונים כי הראפר המפורסם מתכנן לשחרר אלבום קאברים לשיריו של המוזיקאי המנוח, דיוויד בואי. עם זאת, עדיין לא ברור כמה דיווחים אלה מדויקים, ווסט עצמו לא אישר אותם. הדיווחים מקורם באדם ששוחח עם כתב של ה"דיילי סטאר".

לפי הצהובון האמריקאי, כוכב הראפ בן ה-38 מבקש לעשות מחווה לאמן האגדי על ידי ביצוע מחודש של כמה משיריו, כמה מהם עם שינויים קלים ברוחו של ווסט. המקור אמר לצהובון: "כמה מהשירים הם קאברים ישירים שקניה שר בהם, ובאחרים הוא מבצע ראפ עם מילים שלו למוזיקה של בואי". ווסט הוא מעריץ גדול של בואי, ולכן הרעיון אינו לגמרי בלתי סביר. לאחר מותו של בואי, קניה פרסם בטוויטר שלו: "בואי היה אחת מההשראות החשובות ביותר שלי, הוא כל כך חסר פחד, כה יצירתי, הוא העניק לנו מוזיקה עבור תקופת חיים שלמה".

דיוויד בואי. צילום: רויטרס
דיוויד בואי. צילום: רויטרס
כצפוי, השמועות על ווסט הספיקו להכעיס כמה מעריצים אדוקים של בואי, שיזמו עצומה נגד הראפר ואלבום הקאברים הצפוי. יוזם העצומה הוא פיטר פירנאה, שכתב בעמוד שלה: "דיוויד בואי היה אחד המוזיקאים החשובים של המאה ה-20 והמאה ה-21, זה יהיה מביש לתת למורשת הזו להיהרס על ידי ווסט". חותמים נוספים על העצומה הסכימו כי אין לאפשר לראפר ליצור אלבום ש"ממילא לא יקשיבו לו". בתוך פחות מיממה, 872 בני אדם חתמו על העצומה ברשת.


זאת לא הפעם הראשונה שבה מנוסחת עצומה ציבורית כנגד ווסט. בשנה שעברה, בריטי מנורפולק, אנגליה, יזם עצומה על מנת לבטל את הופעתו של ווסט בפסטיבל המוזיקה המפורסם גלסטונברי, שעליה חתמו יותר ממאה אלף בני אדם. עם זאת, הראפר הופיע שם לבסוף. מבקר מוזיקה כתב: "אם ווסט החליט ליצור אלבום קאברים לבואי, מאוד לא סביר כי עצומה היא מה שימנע ממנו לעשות כך".