איש רב פעלים: שמעון פרס הנשיא התשיעי חיבר שיר עבור השנה הסינית החדשה, הלא היא שנת הקוף. פרס והשגריר הסיני בישראל ג'אן יונג-סין השיקו היום (רביעי) את השיר "Chinese Melody" בטקס חגיגי לכבוד השנה הסינית החדשה. השיר נכתב לכבוד כינון אגודת הידידות והוקלט על ידי מיילי טל, בתו של הנספח הכלכלי הישראלי לשעבר בסין, וגרייס, זמרת סינית מקצועית. באירוע שלווה בתפאורה סינית מסורתית, נשאו דברים שמעון פרס והשגריר הסיני בישראל. 



פרס איחל שנה טובה לעם הסיני ובירך אותם לרגל האירוע, ואמר כי "בכל שנה סין מתקדמת ומספקת לעולם דוגמה כיצד לצאת ממצב של עוני ובורות ולהפוך לאחד מעמודי התווך העיקריים של זמננו" עוד הוסיף כי "להתקדמות של סין במהלך 50 השנה האחרונות אין אח ורע בהיסטוריה". עוד ציין לטובה את יחסי ישראל סין ואמר כי הוא שמח שהם גדלים ומתפתחים עם הזמן. 


 

השיר מלודיה סינית עם כתוביות


בראיון לגל"צ אמר פרס כי רצה להביע ידידות למדינה בשירו, וכי היה רוצה לכתוב עוד שירים אך הוא אינו רואה את עצמו כמשורר. עוד סיפר כי מצבו הבריאותי מצוין, זאת למרות שני האשפוזים שעבר בעת האחרונה. כתמיד, פרס מעודכן באירועים האחרונים, והוא העביר ביקורת על קמפיין השתולים בתרבות שיצר סערה לאחרונה ואמר כי "משה רבינו גם היה שתול וישעיהו הנביא שמאלני נורא".