קרב יוצא דופן יתקיים מחרתיים במועדון הבארבי - קרב להקות. מצד אחד מתיצבת 'אבטיפוס', להקה וותיקה שחזרה באחרונה לפעול והוציאה אלבום שלישי אחרי 18 שנה, ומולה תעלה להקת נאג' חמאדי המורכבת מאנשי תקשורת, שהוציאה ממש לא מזמן את אלבום הבכורה. הדרבי המאוד תל אביבי הזה מבטיח לצופים הרבה צלילים ופירגון הדדי, ואולי גם מעט אקשן שיגיע, כך הכל מקווים, מכיוונה של השופטת המכובדת - מרגול.
 
קרב להקות, הוא מושג מוכר בתרבות המוזיקה האמריקאית. שם מדובר  בדרך כלל על תחרויות כישרונות צעירים, כשהמטרה היא לקבל חוזה הקלטות. בבארבי יעלו לבמה שתי להקות שכבר הקליטו אלבומים ועשו קילומטראז' לא קצר.

בפינה הימנית תתיצב, כאמור, אבטיפוס, להקה שהקימו בשנות השמונים בקריות אייל שכטר, אמיר בן דוד, טל יניב, אסף מרוז וגיא דובדבני. מרוז ודובדבני עזבו את הלהקה במהלך השנים והוחלפו בשרון הולצמן ואיציק הלל. הלהקה פרצה לתודעת גלי האתר דווקא בעקבות קאבר שעשו לשר של גבי שושן 'שש עשרה מלאו לנער'. במהלך שנות התשעים הם שיחררו לרדיו עוד להיטים רבים, בהם 'בוקר טוב עולם', 'מועקה' ו'תשאירי לי מקום לחבק אותך' שכל המדינה זמזמה בזמנו. 


אלבום הבכורה, שיצא ב-95', 'מה החזאי מבין', העניק להם את תואר להקת השנה במצעדים של קול ישראל וגלי צה"ל. עוד להיט של אבטיפוס, 'הלילה הזה', שכתב והלחין בן דויד, היה לשיר הנושא של לילסדה, סרטו המצליח של שמי זרחין. אלבומם השני נכשל והלהקה התפרקה. שכטר פיתח קריירת משחק מצליחה ובן דוד התמקד בכתיבה ובעריכה ופירסם שני רומנים. בשנה האחרונה עלה לכותרות כאשר יצר עם הבמאי דורון צברי את הסדרה הדוקומנטרית 'מגש הכסף'. אבל הגעגועים עשו את שלהם ובשנים האחרונות הם חזרו לפעול. שכטר, בן דוד וניב צירפו להרכב את בועז וולף ואת טל לוי, והקליטו אלבום חדש 'הודעה לנוסעים מחוץ לזמן'.
 
מולם, בפינה השמאלית תתיצב נאג' חמאדי, שמוכרת בתור להקת העיתונאים, שהוציאה באחרונה את אלבום הבכורה שלה 'להיטי זהב חלק א'. סולן הלהקה הוא עיתונאי גלובס, דרור פויר, לצידו על הגיטרה מנגן הפרשן הצבאי של חדשות 10 אור הלר, על הבס מופקד העיתונאי אראל סג"ל, מנחה תוכנית הטלוויזיה 'אנשים', דרור גלוברמן, מופקד על הקלידים ובתופים מכה טל לזר, עיתונאי בישראל היום. הלהקה נוהגת לארח אמנים ובמהלך הופעותיה אירחה את תיסלם, עוזי פוקס, אריק סיני, מאיה בוסקילה ועוד.
 
לרגל הדרבי המדובר אני מכנס את פויר ואת בן דויד לראיון משותף, ומנסה לגלות את הטקטיקות של כל אחד מהם. בן דויד מתחיל בהתרברבות. "אנחנו נתבסס על המופע הרגיל שלנו שהוכיח את עצמו במאות הופעות ונשען על רפרטואר עשיר של שלושה אלבומים ולהיטי ענק. אני באמת סקרן לשמוע מה נאג' יציעו." פויר מגיב בשנינות: "אותי לימדו להתייחס בכבוד לוותיקים אז אומר שאכן אבטיפוס היא להקה נהדרת, ששמור לה מקום של כבוד במקומות הקדמיים בכל  אוטובוס, אפילו קמתי לאייל שכטר בקו חמש, ובתור להקת עבר אני בטוח שהם שמחו על תחנת הרדיו שתקים שרת התרבות למען הנוסטלגיה. בכל זאת מדובר בלהקה מתוקה ששרה על מועקה."
 
בהמשך הם נרגעים ומרעיפים בעיקר שבחים, (וקצת קטילות) אחד על השני.
 
בן דויד: "אני מת על אנשי הנאג' אפילו עם רובם שיתפתי פעולה בעבר. בעבר הלהקה עשתה את 'המופע של קפטן אבטיפוס', כאשר שיתפנו פעולה עם קפטן אינטרנט (שהיה בזמנו פויר בכבודו ובעצמו), כשגילינו את הדבר החדש הקרוי "אינטרנט", אי שם ב-1996. אני אוהב את זה שהלהקה מסודרת, אוהבת רוקנ'רול ורודפת שלום, כמו שלהקות צריכות להיות, כמונו. אבל אין ספק שאנחנו טובים יותר מהנאג'. אני זוכר כשנאג' חיממו אותנו החודש בבאר שבע, הקהל לא ברח, ואני מרגיש טוב לקראת ההופעה, בטח כשיש לנו את התחמושת וזה האלבום החדש שלנו 'הודעה לנוסעים מחוץ לזמן'."
 
פויר: "נאג' חמדי היא אמנם להקה של החוויה בהופעות חיות, ואפילו אמיר ושכטר שהתארחו אצלנו יצאו מרוצים, אם הם בכלל זוכרים בגילם המופלג. אני בטוח שמי שיגיע לבארבי יקבל שתי הופעות מעולות (ואולי אחת יותר, נחשו של מי), אבל מבחינתי אין פה ממש מלחמה. מאוד נהניתי מהאלבום החדש שלהם, ומקנא בחוויות שאמיר מתאר."
 
בן דויד מגיב בפירגון. "'להיטי זהב חלק א', זה האלבום הישראלי עם השם הכי טוב השנה," הוא אומר ומוסיף "נאג' הם מארחים למופת, אבל לקראת ההופעה יש לנו כמו הפתעות בסגנון מתקפת 'טט', שנוציא מתחת לשרוול." פויר מסכים שאחרי הכל "המלחמה בינינו תהיה לטובת הקהל ולא על חשבוננו."

בנוסף לדרבי המדובר בין הלהקות, השופטת מרגול מהווה את האטרקציה המרכזית. בן דויד חושב שנאג' חמאדי הולכים לאתגר אותה "כאשר הם ינגנו פה ושם אקורדים לא נכונים. אנחנו נהיה דווקא ילדים טובים ונעשה מה שהיא תגיד לנו, כי בכל מקרה ברור למי יש קילומטראז ארוך על הבמה." פויר משתמש בנשק החנופה ומוסיף "אנחנו הבדואים של הרוקנ'רול. מי שמתארח אצלנו יודע מה טוב, ובטוח שהיא תצא מרוצה."

מרגול מצידה מתגייסת למשימה בהתמסרות מלאה. "אני מתכוננת למופע הזה בכל רמח איבריי," היא אומרת. "אני אומנם מכירה את החומרים של אבטיפוס יותר מאת אלה של נאג' חמדי המקסימים, אבל תשמע - לדרבי יש חוקים משלו, ואשמח לראות מי יפרוט על המיתר שלו כמו שצריך וכיצד זה יעבוד. בכל מקרה אני כמו בכל הופעה מתרגשת ובטח שיהיה לי הכבוד לקחת חלק עם שתי להקות נפלאות."
27.2, במועדון הבארבי, תל אביב