הוא כתב פופ לרמי קלינשטיין, עשה בלגן עם דנה ברגר, התנסה בראפ בשונרא, ניגן רוקנרול עם מאור כהן, פיטר רוט וברי סחרוף, ובקיצור קצרה היריעה להכיל את כל מה שדן תורן עשה בקריירה.



בחיים המהירים והמתקתקים, כשבכל יום נולד כוכב ריאליטי חדש (או שלושה), מרענן להיפגש עם תורן (55), אמן פעיל, מלחין, כותב וגם מוזיקאי שלא מפסיק ליצור.
 
בימים אלה הוא רץ עם מופע תחת הכותרת "מה, גם את זה הוא כתב?!". המופע הוא בעצם אוסף להיטים שכתב לטובי האמנים בארצנו: "ביום של הפצצה" לרמי קליינשטיין, "בך לא נוגע" ליהודית רביץ, "מפנה מקום" לברי סחרוף, "היא אוהבת" לפיטר רוט, וגם "לבן על לבן", "אימפריות נופלות לאט" ועוד רבים וטובים. מחר הוא יגיע עם המופע הזה לחנות "האוס אוף מארלי" בדיזנגוף סנטר בתל אביב. 

 

עבדת עם כל כך הרבה אמנים. יש איזה סיפור מיוחד שנחרת בזיכרונך?
"אין סוף לסיפורים כמובן. אני זוכר שכשעבדתי עם רמי על השירים לאלבום שלו, הייתי אצלו יום אחד וריטה הגיעה. הם הכינו אוכל ושאלו אם בא לי לשמוע את השיר שהם רוצים להוציא מהאלבום שלה, שכמובן יצא לפני שלו, ושמעתי בפעם הראשונה את 'שיר אהובת הספן'. אני זוכר שזה היה שונה לגמרי מכל מה ששמעתי באותו זמן. קשה לי להגיד שיכולתי לנחש אז שזה יהיה להיט כזה ענק".
 




לעומת האמנים שעבדת איתם, נראה שנשארת קצת בצל. אתה אוהב את המקום שבו אתה נמצא? או שמא אתה מאוכזב שלא קיבלת את המקום וההכרה שלהם אתה ראוי?
"אני נמצא במקום מצוין במוזיקה. במהלך השנה הקרובה יצא אוסף כפול של השירים שלי בחברת נענע דיסק. צד אחד יהיה מוקדש לשירים שאני שרתי, כמו 'לבן על לבן', 'שוב השקר הזה', 'אם את הולכת', 'עוד סיבוב' ואחרים; הצד השני יהיה מוקדש לשירים שכתבתי לאמנים אחרים, כמו 'מפנה מקום', 'בך לא נוגע', 'גידי' ו'קולנוע' של שרון ליפשיץ ועוד רבים אחרים".
 
האם המוזיקאי שבך ניצח את השחקן? אחרי הכל התפרסמת לראשונה כשחקן בסרטים כמו "בחינת בגרות"' ו"אחד משלנו".
"אין ספק שהמוזיקאי שבי תפס את הבמה המרכזית בחיי, ואני שמח על זה. אני עובד בעיקר במוזיקה: מופיע, כותב, מלמד, מפיק, ופה ושם, לעתים נדירות, גם משחק. אני יכול להגיד שאני משתמש ביכולת המשחק שלי לא מעט, כדי לכתוב שירים עם אנשים אחרים, כאילו נכנס לתפקיד שלהם". 
 
דן תורן – "מה, גם את זה הוא כתב?!", 4.3, שישי, 13:30, חנות "האוס אוף מארלי", דיזנגוף סנטר, הכניסה חופשית