פחות משנתיים עברו מאז ש"איפה היית?", הלהיט של "רני" - אלבומם הרביעי של להקת "בית הבובות", סחף את הקהל, וכבר יוצאת לו גרסה סוחפת עוד יותר. הפעם הקליטה הלהקה עם הזמרת ששייכת לז'אנר הספניולי, יסמין לוי.
 
"חידשנו לקראת אלבום האוסף שבדרך את 'איפה היית?' מהאלבום האחרון שלנו", מספר אמיר אטיאס, המנהיג את הלהקה עם חברו, איתי שיף. "כשעלה הרעיון להקליט מחדש את אחד השירים שלנו, הצעתי את יסמין לוי, שאני מחובר מזמן ליצירה שלה. התברר שהיא עקבה אחרי הלהקה שלנו ומכל השירים הרבים שהקלטנו, בחרה לחדש איתנו את 'איפה היית?'".
 
מה עשה הצירוף שלה לשיר?

"קודם כל זאת הייתה התרגשות עבורה להקליט לראשונה שיר חדש בעברית. עם זמרת מוערכת כמוה, בהפקה המוזיקלית של יוסי פיין המנוסה, השיר קיבל ממד אחר. ההקלטה עם יסמין ופיין נעשתה ביום וחצי. כנראה שכשיש קליק זה קורה ממש מהר".
 
אטיאס (38) ושיף (39) מנגנים בגיטרה, שרים ויוצרים ביחד מאז שלמדו בתיכון ע"ש טשרניחובסקי בנתניה, כמו צמד אחר, מוכר היטב – אלי 
ומריאנו. "מחוץ ללימודים ניגנו יחד עם החבר'ה, ומזה הגענו לאן שהגענו", מעיד אטיאס. 
 
הוא התגייס לפני 20 שנה למסלול קרבי בנח"ל, לא ללהקה צבאית. "אז היה לי זמן לכתוב שירים, שאחר כך נעשו מזוהים עם הלהקה. איתי התחיל כמוני בשירות קרבי בצבא וסיים בלהקת הבקו"ם", הוא מספר.
 
אחרי שהשתחררו מהצבא, הקליטו השניים שבעה שירים שיצרו עד אז והפיצו אותם בין חברים. "השירים נפוצו לכל רוח בעולם, בשעה שיצאנו לטיול הגדול שלנו במרכז ובדרום אמריקה, עדיין בלי מחשבה שמוזיקה זה הדבר שנעשה בחיים", הוא מספר. "כשחזרנו, דיברו עלינו כעל הרכב לפני שהיינו סגורים על העניין. אצלנו זה קרה ממש מהקהל".
 
איך בדיוק?
"כששבנו, סיפר לנו הבעלים של ה'קמלוט' בתל אביב ששואלים אותו מתי יש הופעה של אמיר ואיתי. אמרנו או־קיי, אם מצפים לנו, אז נצרף אלינו חבר'ה ונהיה להקה. שנינו היחידים שבלהקה מההתחלה. דני מקוב, המתופף הנהדר שלנו, הצטרף אלינו אחרי שנתיים. כיום, איתנו הגיטריסט רן כהן, הקלידן איתי בן־מרגי והבסיסט איליה סולצקי".
 
איך נהייתם "בית הבובות"?
"עד שבוע לפני שיצא האלבום הראשון, פשוט נקראנו 'אמיר ואיתי'. אז החלטנו ללכת על שם ללהקה ובחרנו את 'בית הבובות', כשם שיר שכתבנו יחד. האמת? בהתחלה חשבתי שזה שם נורא".
 
מאז פועלת "בית הבובות" ברצף. כשאני מעיר לאטיאס שאם הם רצו לציין באלבום האוסף עשור לאלבומם הראשון הם פספסו בשנה, הוא מגיב: "לא פספסנו בהרבה. רק בשנה. אשתקד, במלאת עשר שנים לאלבום שלנו, 'מדפים', חשבנו להוציא אלבום שיכלול את עשרת שירי הלהקה שהגיעו לראש המצעדים. יובל ניסנבום, מנכ"ל 'התו השמיני', הציע שנוציא אלבום כפול, כולל שירים שרצינו להוציא כסינגלים, ואיכשהו לא יצאו ככאלה".
 
איך ניתן לאפיין אתכם? מי שמקשיב ל"איפה היית?" לא יתפתה לתייק אתכם כלהקת רוק לכל דבר.
 "האבחנה שלך נכונה. באלבומים שלנו וביניהם היו כל מיני סגנונות, כשאנחנו פועלים מתוך מקורות ההשראה שעובדים עלינו באותו רגע, בלי מחויבות לסגנון כלשהו. לפעמים זה יוצא רגאיי, לפעמים זה רוק, לפעמים זה fאנק, לפעמים זה אפילו ארץ ישראלי מובהק. נראה לי שהאקלקטיות היא שמאפיינת את 'בית הבובות', במין עירוב סגנונות שכזה. בבסיס אנחנו מבצעים מוזיקת פולק־רוק ישראלית".