אומרים שהברק לא מכה פעמיים באותו המקום. אז מה הסיכוי שהזמרת חן רז תעבור שתי תאונות דרכים? אותו סיכוי נדיר. רז, ששברה את הסטטיסטיקה, לא נתנה לשתי תאונות הדרכים שעברה לעצור אותה. היא התאוששה מחיים עם ניתוחים ומכאובים ובחרה ליצור, לכתוב ולשיר.



"בגיל 23 עברתי תאונת דרכים מאוד קשה, שבקושי קמתי ממנה. גם בגיל 32 עברתי תאונת פגע וברח שבה נהג אופנוע דרס אותי וניסה לברוח", היא משחזרת. "פגיעות הגוף היו קשות ולקח לי הרבה זמן להשתקם מהן. גם פגיעות הנפש היו קשות, כי מן הסתם הגיעה השאלה: למה זה קורה לי, ועוד פעמיים?! אבל לא נתתי לזה לשבור אותי. אני מאמינה שלכל דבר בחיים יש סיבה. מהתאונות שעברתי, הבנתי שחיים פעם אחת וצריך לנצל כל רגע, כי מי יודע מה יהיה מחר. מה שעזר לי עוד יותר להחליט לעשות רק את מה שאני אוהבת והביא אותי למצבי העכשווי".



רז (34) היא זמרת ויוצרת ישראלית, ילידת אילת שמתגוררת בימים אלו ברחובות. וכשהיא אומרת "בימים אלו", היא מתכוונת לזה. "אני גרה לבד מגיל 17, ועד שהסתדרתי הייתי צריכה לעבור הרבה בתים", היא אומרת. "22 ליתר דיוק. בקרוב אני מוציאה את השיר 'בתים' שעשיתי יחד עם דניאל סלומון, שמדבר בדיוק על זה".



איך מגיעים למצב שעוברים 22 בתים?
"אף פעם לא הסתדרתי בבית. ההורים התגרשו כשהייתי בכיתה ב', וכשאמא שלי התחילה לצאת עם בן זוגה לשעבר, אני והוא לא הסתדרנו והעדפתי לצאת מהבית".



בערך בגיל 30 החליטה ללכת בעקבות הלב ולעשות רק את מה שהיא אוהבת. "כך מצאתי את עצמי עוסקת רק במוזיקה". היא הוציאה את השיר "מה עניינים", שמספר על חוויות לא קלות שעברה עם גברים מגיל הילדות ועד לא מזמן. בשיר נוברת רז בחייה ודולה מתוכם ריטואל קבוע, שבו גברים צצים בחייה חדשות לבקרים ונעלמים, רק כדי לצוץ שוב ולצפות להתקבל בזרועות פתוחות. "גברים שנתנו לי הרגשה כאילו אני הכל בשבילם ואז נטשו והתנתקו. ברגע שסיימתי להתאבל עליהם, הם חזרו ושאלו 'מה עניינים', כאילו לא קרה כלום. באמצעות השיר אני מטפלת בפצעי העבר ושואבת כוח כדי להתמודד עם התופעה".



השיר הראשון שלה היה גרסת כיסוי ל"עד העונג הבא" של ענבל פרלמוטר ז"ל. בזמן שהוא הופץ לרדיו, התאוששה רז מניתוח נוסף, שבו הוסרו ברזלים מרגליה, אך היא כבר מתכננת את השלב הבא בחייה, הופעות והוצאת שירים נוספים, עד להגשמת חלומה.



"תמיד אהבתי את השיר 'עד העונג הבא' של להקת המכשפות", היא אומרת. "ענבל הייתה יוצרת מחוננת ואמנית גדולה. את השיר הזה החלטתי לבצע כסוג של מחווה עבורה, מאחר שהיא נלקחה בטרם עת ולא הספיקה לתת לעולם את כל הכישרון האדיר שעוד היה לה לתת".



את מצליחה להתפרנס ממוזיקה?
"כרגע אני חיה מהכסף של התביעה מתאונת הדרכים שעברתי. בקרוב יוצאים עוד שני שירים שלי, ואתחיל להופיע עם חומר מקורי שלי ולהרוויח כסף. אני בטוחה בלב שלם בהצלחה שלי. אני מצפה להיות זמרת בינלאומית ולשאוף לעוד דברים שאני אוהבת לעשות ולהצליח בהם בגדול".