"אני מאמינה שבשירה שלי אני יכולה לקרב אנשים. מוזיקה היא קסם, היא שפה משותפת". קצת קשה להאמין, אבל את הדברים הללו אומרת ילדה בת 13, תלמידת כיתה ז' מרמלה, ביסאן אבו לבן. כבר באודישן שלה ל"בית הספר למוזיקה" הרטיטה את השופטים כששרה שיר בערבית ("אתונא טופולי"), לאחריו אמרה: "אני רוצה לחיות בתור ילדה, לא כשיש מלחמות בעולם". לפני השיר בערבית היא שרה את "יש לי אהבה" של אריק איינשטיין ואחריו את "גרה מול הים" של ריטה ו"מחכה" (יום אחד זה יקרה) בדואט עם עידן רייכל בכבודו ובעצמו, מלחין השיר, והפילה את כולם (כולל מירי אלוני) לקרשים.



בחול המועד פסח תופיע אבו לבן במופע הפתיחה של פסטיבל "רוקדים אביב", שיתקיים בגן המייסדים ברחובות. במהלך הערב יופיעו אמנים שישירו את מיטב הקלאסיקות הישראליות. "אשיר מחרוזת שירי ילדים ואת ה'ואלס להגנת הצומח' (שאותו שרה גם בבית ספר למוזיקה - ג"ע), שהוא מיוחד מאוד מבחינתי", היא אומרת ומוסיפה: "אני שמחה מאוד שרחובות נותנת מקום לאמנים כמונו. חשבתי שיבחרו אמנים מרחובות, אבל כשנתנו לי את זה, שמחתי על ההזדמנות".


המוזיקה היא תחביב בשבילה, אבל יש לה תוכניות גדולות יותר. "אני רוצה לעסוק בתחום", מצהירה אבו לבן. כדי להגשים את חלומה היא לומדת פיתוח קול אצל שלושה מורים שונים. בני נדלר מבית ספר למוזיקה ומורה בשפה הערבית.

"אני מכירה רק שני שירים בשפה הערבית", היא אומרת. "ואני חושבת שאני צריכה ללמוד יותר, כי זאת השפה שלי. אני אוהבת את השפה העברית, אבל רוצה לדעת גם את השפה שלי. בעתיד הייתי רוצה לשיר בשתי השפות".



בבית היא מדברת בערבית ובעברית, אבל לקרוא ולכתוב בערבית היא לא ממש יודעת. "ההורים רוצים שאדע", היא אומרת, "וגם אני. לפעמים כשמשעמם לי, אני ובת דודה שלי יושבות וכותבות מילים לשירים. אנחנו מדברות בערבית, אבל כותבות את המילים בעברית".

בבית ההורים שומעים מוזיקה בערבית ושני האחים שלה נהנים משירי ראפ קצביים בערבית, אבל היא מעדיפה לשמוע מוזיקה באנגלית ובעברית, ומציינת בין הזמרים האהובים עליה את שלומי שבת, עידן רייכל, ריטה, שירי מימון ושני "מורים" מבית הספר למוזיקה, יהורם גאון וקרן פלס.

"התוכנית הייתה חוויה בלתי נשכחת עבורי", היא אומרת בכובד ראש שרק ילדה בגילה יכולה לייצר. "הייתי רוצה לעשות את זה עוד פעם. ההפקה הייתה כיפית, הילדים היו מקסימים, היה כיף לעבוד איתם ולהכיר ילדים שאוהבים לעשות את מה שאתה עושה, ורוצים לעשות את מה שאתה רוצה לעשות".





בינתיים היא חזרה לבית הספר שלה ומקדישה זמן ללימודים. "אני אוהבת מוזיקה, אבל לימודים זה יותר חשוב", היא מצהירה. בבית הספר היא לוקחת שיעורי פסנתר ומשתתפת בלהקה. אחר הצהריים היא צובעת מנדלות, רוקדת היפ הופ, מבשלת ואופה להנאתה.

בעיר שלה, רמלה, מכירים אותה, ואף על פי שחשבה שהפרסום יהיה מלחיץ יותר עבורה, התבדתה. "בהתחלה נבהלתי, אבל זה כיף", היא צוחקת.
פסטיבל המחול והזמר העברי ברחובות, 26־25 באפריל, החל מ־17:30, "גן המייסדים", רחובות הכניסה חופשית