אפרים שמיר, מהמוזיקאים והזמרים המוערכים בישראל, הגיע לאולפן של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", במסגרת תוכנית מיוחדת לפסח בעריכת דודי פטימר. שמיר ביצע שלושה משיריו הגדולים: "הידעת את הדרך", "היא כל כך יפה" ו"עברתי רק כדי לראות", כשהוא מלווה עצמו בגיטרה. "אני מזדקן בכבוד", סיפר שמיר, "יש כמה פורמטים שבהם אני מופיע. יש מופע שרץ כבר 15 שנה ונקרא 'דני, גידי וחברים', עם סנדרסון, גוב, אלון אולארצ'יק ומזי כהן, שזה שילוב של 'גזוז', 'דודה' וקצת 'כוורת'. זה מופע שבדרך כלל לא פתוח לציבור, אלא נמכר מראש לחברות. יש את המופע 'נפגשנו', שזה אולארצ'יק, יצחק קלפטר ואני, או שזה אולארצ'יק ואני מארחים מישהו. ויש מופע משלי שבו אני שר את שיריי".

"אני שומע מוזיקה עכשווית, כי אני לא בורח ממוזיקה, אבל לא תמיד יודע את השמות", ציין שמיר. "אני שומע זמר, השיר מוצא חן בעיני, אבל אין לי מושג איך קוראים לו. אהבתי למשל את השיר של מייגן טריינור, 'All About The Bass'. מאוד אהבתי, לדעתי זה שיר פופ מעולה. אהבתי את 'Amazing' של ג'ורג' מייקל, שכשמו כן הוא. בארץ אהבתי לאחרונה שיר של אהוד בנאי. ברכב אני מקשיב לשירים שאהבתי בנעוריי, דברים ישנים, אני מ'אולד סקול'".
 
על ילדיו אמר שמיר: "הילדים שלי לא אוהבים מוזיקה, לא מתעניינים במוזיקה, זה שקוף בשבילם. בשבילם מוזיקה זה הרעש שאבא עושה בסלון. לא מעניין אותם כל הקטע. הם מתעניינים במה שצעירים מתעניינים בו היום, בעיקר מחשב, עם כל מה שהוא מציע". 


הם מודעים לכך שאתה אושיה?
רק בשנים האחרונות. לקחתי אותם למופעים האחרונים של 'כוורת' שהיו, והם אמרו לי אחר כך, על כל האנשים האלה (הקהל), 'לא ידענו'. הם ידעו, אבל הם לא קלטו את הממדים של זה. אני זוכר שיום אחד נכנסנו לאוטו וברדיו שודר 'שיעור מולדת' ואשתי שאלה בטון פולני, 'נו, מי שר את השיר הזה?'. אז הבן הקטן אמר: 'מה זה אבא? למה לא מספרים לי כלום? אני לומד על זה בבית הספר'".
 
האם יהיה איחוד נוסף של להקת "כוורת"?
"אני לא חושב שזה יקרה, אם כי התבדיתי בעבר. בפעם האחרונה הבטחנו שזו הפעם האחרונה ואנחנו חבורה של זקנים שמריחים כבר את האדמה. זה לא כל כך קל, זה מאמץ גדול מאוד, ויש בינינו אנשים שמבחינה בריאותית הם די על הקנטים וזה קשה להם. כולנו גם אנשים מאוד עסוקים וצריך בשביל זה לעצור את כל העולם. אם כי זה היה כיף גדול והצלחה גדולה ואלה דברים נפלאים, ומפעם לפעם להיות בצד המנצח זה כיף. אבל אני לא מאמין שיהיה עוד איחוד". גזית שאל על הנוסחה של "כוורת שהצליחה ושמיר הסביר: "בעיקר, וזה תמיד עובד בארץ, ההומור והדאחקות כי אנחנו הישראלים אוהבים דאחקות. מסתבר, בדיעבד".


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו