המכירות של פרינס מרקיעות שחקים

כעשרה ימים חלפו מאז הלך הזמר פרינס לעולמו, אבל המוזיקה של האומן הצבעוני ממשיכה להימכר בכל רחבי העולם. לפי נתוני המכירות בארה"ב בלבד, הזמר המנוח מכר ביום מותו 239 אלף אלבומים, בעוד שיותר ממיליון שירים שלו נרכשו דרך הרשת. בשבוע שלאחר מכן, נרכשו עוד כחצי מליון אלבומים, ומעל ל-2 מיליון שירים. לשם השוואה, בשבוע שלפני מותו, מכר הזמר כ-5,000 אלבומים ו-14 אלף שירים.

השיר הנמכר ביותר של הזמר הוא איך לא, Purple Rain, שזכה לכמעט 400 אלף הורדות. בקליפ המלווה את השיר נראה הזמר לובש מעיל עור שיוצע למכירה פומבית בסוף חודש יוני, במחיר התחלתי של 8,000 דולרים. פרינס היה בן 57 במותו, ולפי פרסומים שונים בתקשורת, בטרם הלך לעולמו אובחן כחולה איידס, אך סירב לקבל טיפול. על אף השמועות סביב מותו והדיווחים אודות הקרב על הירושה, שוודאי ימשיכו ללוות אותנו בחודשים הקרובים, אנחנו מעדיפים להתרכז בירושה האמיתית שהשאיר לכולנו – המוזיקה.


Stairway to Heaven בעלות של דולר אחד בלבד!

לפני מספר שבועות דיווחנו לכם כי השיר של להקת לד זפלין - stairway to heaven – שנחשב לאחת הקלאסיקות הגדולות של הרוק, עומד במרכזה של פרשת גניבת זכויות יוצרים, וכעת אנחנו מעדכנים כי הדרמה המשפטית תסתיים ככל הנראה בפשרה.

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי לפי ההצעה של עורכי הדין המייצגים את לד זפלין, התובעים יקבלו סכום של דולר אחד! אם ההצעה נשמעת לכם כמו בדיחה, שימו לב להמשך: דולר אחד וגם קרדיט משותף על הלחן של השיר, דבר ששווה הרבה מאוד כסף מתמלוגי השמעות. המשפט המתוקשר יחל בעשרה במאי, ואז גם נגלה האם הצעת הפשרה תיכנס לתוקף, או שהשופט יקבע כי אכן קטעים מהשיר גנובים משיר אחר, ויטיל על הלהקה קנס כספי משמעותי הרבה יותר.