הזמר טריפונס חוגג בימים אלה 50 שנה בישראל. לרגל המאורע התארח באולפן של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה", במסגרת פינת המוזיקה השבועית של דודי פטימר, וביצע ממיטב הרפרטואר שלו, שירים יווניים כמו שיר הגעגועים "אגוניה", "פיצריקה" ו"דירלדדה".



"אני כאן כבר 50 שנה", אמר טריפונס, "המוזיקה והבוזוקי הולכים איתי מתחילת החיים שלי. הבאתי את המוזיקה היוונית לארץ יחד עם אריס סאן. אני הבאתי את הבוזוקי ואריס הביא את הגיטרה. אני יליד קפריסין, הגעתי לארץ בשנת 1966 לפני מלחמת ששת הימים. היינו מופיעים במועדון 'אריאנה ביפו, וכשהמלחמה פרצה סגרנו ליומיים ואז המשכנו רצוף, עבודה 'רצח' כל הלילה, כל היום, חגיגות שחבל על הזמן". בשנים האחרונות קיבל טריפונס תעודת תושב קבע בארץ. "תמיד רציתי, וקיבלתי", סיפר.
 

גזית שאל על סוד הקירבה בין המוזיקה הישראלית ליוונית וטריפונס השיב: "הקשר בין היוונים ליהודים הולך המון המון שנים אחורה, מהזמן של משה רבנו, של דוד המלך, של שלמה המלך. זה קשר עמוק. העם היהודי נתן ליוונים את הדת הנוצרית. אני באתי מבית דתי, אבא שלי היה פייטן, ואני זוכר שהיו מתפללים עם הברכות של דוד המלך. הייתי שואל אותו, והוא היה מספר לי שהיה מלך של היהודים שכתב את התפילות.

"היום יש המון מוזיקה בארץ, שומעים כאן יותר מוזיקה יוונית מאשר ביוון. אנשים אוהבים לשמוע, נוסעים ליוון, לראות את כל התוכניות והזמרים בסלוניקי ואתונה. הזמן טס, תיהנו מהחיים למה אחר כך תצטערו", סיכם. טריפונס יופיע הערב (חמישי, 22:00) במועדון ה"גריי" ביהוד עם אביהו פנחסוב, במוצאי שבת בהיכל התרבות באשקלון, וב-8 ביולי בזאפה הרצלייה עם הזמר אסי יחיאל.