"יש לי ת'ניגון", השיר הפותח של "ילדות מאושרת", אלבומו החדש (השני בסך הכל), משחזר גולן אזולאי (47) את דרכו לחזרה בתשובה. "התחלתי את המסלול בדיוק כמקובל לישראלי המשתחרר, ליהודי המבולבל", הוא שר ומספר על מסעותיו במזרח, על לימודי המשחק שלו בסטודיו ניסן נתיב ("להיות שחקן זה קצת יותר מסתם ליצן") ועל חיזיון השווא שבו התנסה בטלוויזיה.



"הופ הנה הצלחתי להתכווץ לתוך קופסת הפלאים/ אני קטן אבל גדול והשקר שם לגמרי אמיתי", הוא שר ומגיע לרגע שבו התגלה לו האור הגנוז: "כן, הדרך התפתלה לי ואיבדתי כיוון/ איזה מזל שהיה לי, היה לי ת'ניגון".



"זה שיר שמלווה אותי יותר מ־20 שנה", מעיד אזולאי. "התחלתי לכתוב אותו כשחזרתי מהמזרח והוספתי בית ועוד בית, כולל זה שמספר על הרחבת התא המשפחתי שלי. בקיצור, אני משתף את הקהל במה שעברתי, כשכאן יש לי הזכות שאהוד בנאי מלווה אותי בנגינת מפוחית".



את השיר הבא, "להיות נורמלי", אתה פותח עם "בשביל להיות היום נורמלי אתה צריך להשתגע". האומנם?


"זה לא עניין של דתיים או חילונים. החיים לא נורמליים. נקודה. הרי הקצב שלהם מטורף וחומרני".



כשאתה שר בשיר הזה "יש חבילות של ערוצים שיגנבו לך ת'אינטליגנציה", אתה לא יורק לבאר שממנה שתית, כמי שנבנה מהטלוויזיה, כפרקש המיתולוגי ב"טירונות"?


"היום זאת כבר לא הטלוויזיה שהייתה בימי הסדרה 'טירונות'. אז לא היה ריבוי כזה של ערוצים. כל הריאליטי שיש היום זה פשוט בושה, כשחדר הווידוי של 'האח הגדול' זה חדר לשון הרע. זה סותר את כל הערכים שעליהם גדלתי, לא רק מאז שנהייתי דתי".



אני מבין שאתה לא בין החוגגים את שובה למסך של "המרוץ למיליון".


"איך אני יכול להיות ביניהם, אם אין לי טלוויזיה בבית? האחרונה שהייתה אצלי כרעה תחת עומס מדפי ספרים שהונחו עליה והתרסקה. אצלנו הקודש ניצח את החול. אני מצפה שאנשים יפסיקו להתמכר ולסגוד לטלוויזיה כמו למעין בית מקדש כזה, שתופס אצל רבים קיר שלם בסלון. מה קרה, אין חיים?".



ולמה התכוון המשורר, משמע אתה, בשיר הנושא של האלבום, "ילדות מאושרת"?


"אני לא אומר שהייתה לנו בהכרח ילדות מאושרת, אבל רצוי שנדע לאשר את מה שעברנו, להתמודד עם זה ולמצוא את התיקון שלנו. הגישה הזאת יכולה להוציא אנשים ממקומות מאוד קשים עם עצמם".



אם נעבור לשיר "פרדס של קדושה", אתה פותח אותו עם "נכנסתי ליער של חולין", ובהמשך אתה מביא את הניגוד עם "ואז נכנסתי לפרדס של קדושה".


"את רוב מילות השיר הזה כתבה זהבה צויקל, שהייתה פעמיים במופע שלי, 'רוקד בין שני עולמות', וקלטה שם את הסיפור של חיי בדרכי אל התשובה. כשקראתי מה שהיא כתבה ושלחה אלי, בכיתי 20 דקות רצוף. זה שיר שמאוד נגע בי ונתן לי את הדרייב להקליט את האלבום השני. אם אתה מרגיש שמבינים מה שעברת, יש בזה נחמה".



גם אתה הוצאת את האלבום בעזרת הדסטארט.


"אכן, כמו לא מעט זמרים בזמן האחרון, פניתי להדסטארט. 120 אלף השקלים שגייסתי עזרו לי להשלים את האלבום, שהפקתו עלתה למעלה מ־200 אלף שקל".



אם הציבור נענה לך ברוחב לב, זה בוודאי אומר לך משהו.


"בטח! ראיתי בכך הבעת אמון בי, בתכנים שאני מביא וביצירה היהודית המקורית שלי. זה נפלא".



לאן נעלם השחקן גולן אזולאי, כפי שהכרנו אותך בראשית דרכך?


"כיום אני יותר במוזיקה, אבל ממשיך להיות שחקן, כולל במופע המוזיקלי שלי, שבו אני מספר סיפורים. זה שאני שחקן במקור עוזר לי בהגשת השירים".


דרך מרתקת עבר אזולאי מאז כיכב ב"טירונות". כיום הוא אב לחמישה, תושב שכונת קטמון בירושלים. אני צד אותו כשהוא נוסע בדרך הארוכה לתל חי, כדי להופיע בפני חיילים במופע של קבלת שבת. צדיק? - "זאת השליחות שלי", אומר אזולאי. 



גולן אזולאי – השקת "ילדות מאושרת", 31.5, שלישי, פתיחת דלתות: 20:30, "גולה", שמואל הנגיד 7, פתח תקווה