גורם רשמי במערכת אכיפת החוק אמר לסוכנות הידיעות AP כי בדיקות מראות שהזמר פרינס מת ממנת יתר של אופיואיד, המצוי בין היתר בהרואין. אחרי ספקולציות שונות אודות מותו, ובין השאר הדיווח כי כוכב הפופ היה ער במשך 154 טרם מותו, זאת למרות שהיה מכור למשככי כאבים ולכדורי שינה, מתבררת כעת סיבת מותו האמיתית.



מוריס פיליפ, בעלה של טאקיה נלסון, אחותו של פרינס, סיפר לפני כחודשיים: "הייתי איתו רק בשבוע שעבר". חבריו של הזמר חוששים כי הוא נטל מנת יתר של תרופות מרשם שניתנו לו על ידי "רופא מפוקפק". אולם, נדודי השינה של פרינס אינם תואמים את הדיווחים כי נטל כמויות גדולות של משככי כאבים, מה שהוביל אותו לצריכה של מנת יתר במטוסו הפרטי, חמישה ימים לפני מותו. עם זאת, במקרים קיצוניים, המשתמשים במרשמים מעידים כי השימוש במשככי הכאבים הותיר אותם ערים, לאחר שנטלו יחד איתם תרופות נוספות.



כזכור, בחודש אפריל האחרון, מת במפתיע הזמר פרינס. גופתו של הזמר התגלתה באחוזתו בפארק פייזלי שבמינסוטה וכמה מקורות המקושרים לזמר אישרו כי הוא הלך לעולמו. קודם לכן, אושפז פרינס לאחר שחש ברע במהלך טיסה. המטוס בו טס הזמר ביצע נחיתת חירום על מנת לאפשר את העברתו של פרינס לאשפוז במדינת אילינוי שבארצות הברית ואז דווח כי הוא סובל ככל הנראה מזן אלים של וירוס השפעת.


צפו בקטע מתוך הופעתו האחרונה של פרינס: 
 

מצבו של הזמר, בשמו המלא - פרינס רוג'רס נלסון, אילץ את מטוסו הפרטי לבצע נחיתת חירום באילנוי. אבל הוא הופיע ביום למחרת כדי להראות למעריצים שהוא בסדר. אנשיו אמרו לאתר TMZ כי הוא נאבק בשפעת קשה. 


לפני הופעתו האחרונה, הוא ביטל שתי הופעות בשל מצבו הרפואי. פרינס הפך לכוכב בינלאומי ב-1982 בעקבות אלבום הפריצה שלו "1999", שמכר יותר מ-15 מיליוני עותקים ברחבי העולם. הוא גרף שבעה פרסי גראמי וגם הופיע בהפסקת הסופר-בול בשנת 2007. הוא מכר מעל 100 מיליון אלבומים במהלך הקריירה שלו וזכה בפרס האוסקר על פס הקול המוזיקלי בסרט "Purple rain" ב-1985.
פרינס נישא פעמיים, בפעם הראשונה לרקדנית הליווי שלו מייט גרסיה, הם נפרדו בשנת 2000. לאחר מכן הוא נישא למנואלה טסטוליני, אבל השניים התגרשו ב-2006.