קינג אוף בלוז: תומר שרון ישיר את "תולדות העצב הישראלי" - בכנסייה הצלבנית

תומש כבר עשה הרבה דברים, אבל בשבת הקרובה הוא ישיר לראשונה בלוז בחגיגות המוזיקה של אבו גוש: "כבר הייתי המון פעמים במקומות מכובדים, זה לא מנע ממני להתפרחח"

יעקב בר-און צילום: ללא
תומר שרון
תומר שרון | צילום: גדי דגון

תומש, או תומר שרון בתעודות (46), כבר עשה יותר מדבר אחד או שניים בקריירה המגוונת שלו, אבל מעולם לא שר בכנסייה. עכשיו זה הולך לקרות לו. תומש ישיר בלוז ממיטב קלאסיקות הנשמה האמריקאיות והישראליות בצהרי שבת בקריפטה שבכנסייה הצלבנית בחגיגות המוזיקה באבו גוש, הפסטיבל למוזיקה קולית.

"אכן. אני. ממש צלם בהיכל. חנה צור, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, שמעה אותי שר בהצגת 'עת דודים' בהבימה והזמינה אותי לאבו גוש, מקום שהכרתי בזכות המסעדות שלו. זה קסם לי".

"כבר הייתי במלא מקומות מכובדים כאלה, כמו פסטיבל הפסנתר או הסימפונית של חיפה. זה אף פעם לא מנע ממני להתפרחח (צוחק). זה יקרה".

"גם בכנסייה".

"אכן, המופע שלי הוא מעין תולדות העצב הישראלי, מ'ילד טבע' של נט קינג קול ועד 'לילה לילה' ו'סורו מני', במעין עירוב בין הבלוז הכנעני לבין הבלוז השחור, עם טאץ' קצת מזרחי. בכך יעזרו לי הנגנים שבחרתי - יאיר יונה, גלעד דוברצקי ושי חזן, כשהכוונה להמשיך להריץ מתכונת מורחבת של המופע".

"מדליית זהב מבחינתי, אבל מדליית ארד מבחינת הקהל. אצלי השירה תופסת מקום אינטימי חשוב. משהו שאני לא יכול בלעדיו".

"לגמרי. האלבום הזה הוא תיעוד של תקופת דיכאון קשה. כך שכאשר שרתי בשיר אחר 'מי זה מכבר מבקש את נפשי', זה בהחלט היה על מוות, ביטוי לרגע שבו חשבתי שאין מה לעשות ולא אצא מזה".

"המוזיקה. היא העמיקה אצלי את חקר הדיכאון והוציאה אותי ממנו. הבנתי שמספיק לי עם זה. אם לא כן, נשים לא ירצו אותי ואשאר רווק נצחי, מה שלא בתוכניות שלי".

"זאת כנראה תוצאה של משהו פסיכי באופי שלי. כאמן רב־תחומי אני חייב לעשות דברים שונים במקביל. כך אני שר, משחק בתיאטרון וגם משדר ברדיו".

"התחלתי להגיש פעם בשבוע עם עירית לינור את 'המילה האחרונה' בגלי צה"ל. זה משהו חדש בשבילי, אולי המשך ישיר לכך שנהייתי 'פייסבוקאי' מאוד פעיל, כולל בקטע פוליטי מאוד קשה".

"אני נהנה לאללה עם עירית, שגדלתי עליה, אם אפשר להגיד ככה, מאז שהייתה שמאלנית, כשתמיד נורא הצחיקה אותי. היא עדיין מאוד שנונה ומצחיקה, למרות שינוי הכיוון הפוליטי אצלה".

"אני כבר שש שנים בהבימה. בתקופה האחרונה זה הדבר הכי ממוקד בחיי, משהו שאני נהנה בו הנאה שלמה".

"מבחינתי, הצגת 'פתאום הגיע סתיו', שבה אני זוכה לשחק עם ליא קניג, היא השיא עד עכשיו, מעבר לכל התפקידים ששיחקתי בתיאטרון. זאת זכות גדולה לחלוק במה עם שחקנית כזאת ולהתחמם מאורה, אחרי שהשתתפתי בארבע הצגות קודמות שהיא הייתה הכוכבת שלהן".

"אני לא רואה בליא פרטנרית, אלא חברה, כשבהפקה הזאת נהיינו חברים. ממש נהייתי מאוהב בה. אם היא הייתה צעירה ב־50 שנה, לא היה שום ספק שאתאהב בה עד מעל לאוזניים, ואעשה כל דבר כדי שתהיה האישה שלי".

"כאן אני משחק לורד אנגלי, שיש לו דיבור עם הצורר ומנגד גם מחקה אותו. בכך אני רואה קצה ביזארי של קריירת הדיבוב שלי, בתור מי שמוכר כרב־דבב'".

"מבחינה כלכלית - זה בטוח, אבל ברור שלא הייתי הולך לפוליטיקה בשביל כסף, וחיפוש אחר כבוד זה לא בדיוק כוס התה שלי. אותי מעניין לשנות פה דברים".

"לא נראה לי. מחאה היא תהליך ארוך, תוך כדי הטמעת הדברים. האמת מחלחלת לאט־לאט. אם מישהו חושב שאפשר להפוך את העולם במהפכה של יום וחצי, צריך להיות לו ברור שזה לא עובד ככה. כבר יש תוצאות למחאה, ואנשים נעשו יותר מודעים לזכויות שלהם והצרכן קיבל פתאום פה".

תגיות:
תומר שרון
/
שחקנים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף