לד זפלין על דוכן העדים


לפני כחודשיים סיפרנו לכם כאן על הפרשה המשפטית החדשה שמטלטלת את תעשיית המוזיקה, והנה, אמש נפתח בלוס אנג'לס המשפט שיכריע, האם אחת מקלאסיקות הרוק הגדולות ביותר בעולם - "Stairway to Heaven" של להקת לד זפלין, הועתקה משיר אחר.



במרכז המשפט עומדים הסולן רוברט פלאנט והגיטריסט ג'ימי פייג', שמואשמים על ידי להקה בשם ספיריט, בגניבה של קטע אינסטרומנטלי שלהם שיצא ארבע שנים לפני "Stairway to Heaven". עורך דינם של התובעים אינו מחפש כסף, אלא מבקש לקבל עבור לקוחותיו קרדיט על מנגינת השיר, שלמעשה שווה לא מעט כסף בתשלומי תמלוגים.



הסערה הנוכחית סביב המשפט נוגעת לסרטון שהוצג על ידי עורך דינם של להקת ספיריט, שלא נכלל ברשימת הראיות במשפט. ייתכן שהאירוע הזה יוביל לפסילת המשפט, אך טרם ברור מה יחליט השופט.



אם יימשך כסדרו, כל חברי להקת לד זפלין צפויים לעמוד על דוכן העדים בשלב זה או אחר של המשפט. עוד מוקדם לקבוע מה תהיה התוצאה הסופית, אבל מה שבטוח, זה שלשבת בחבר המושבעים במשפט היסטורי שכזה, זו בהחלט חוויה בלתי נשכחת.



ביונסה בדרך לישראל?


הקיץ הזה הולך להיות בהחלט לוהט, עם הופעות של סיה, גארבג', פארל וויליאמס, ומאתמול גם להקת קווין שתגיע לארץ עם סולנם החדש אדם לאמברט.


אל מול כל אירועי המוזיקה השווים הללו, עומדת שמועה אחת שהפכה לשיחת היום כאן אצלנו בישראל – האם ביונסה נמצאת גם היא בדרכה אלינו? אחת לכמה חודשים מתגלגלת שמועה חדשה על הופעה קרובה של הדיווה בישראל. ביונסה נמצאת כרגע בסיבוב הופעות עולמי שהתחיל בארצות הברית, ימשיך באירופה ויסתיים שוב בארצות הברית בתחילת אוקטובר - מה שלא מתיישב עם הפרסומים על הופעה שלה בישראל בסוף אוקטובר, הרבה אחרי סוף הסבב האירופאי. 

תגיע או לא תגיע? ביונסה. צילום: Getty images
תגיע או לא תגיע? ביונסה. צילום: Getty images



אנחנו בינתיים נמשיך להחזיק אצבעות, ולהתפלל שאולי הפעם – השמועות דווקא כן נכונות. ובינתיים - הנה סט שכל כולו ביונסה, כדי שתוכלו להתחיל ולהתכונן: