לא ברור מה עובר על אנשים עשירים ברחבי העולם, אחרת איך אפשר להסביר את מחירי העתק שהם משלמים עבור מזכרות מאייקונים תרבותיים? הפריט האחרון שנמכר במחיר חסר תקדים הוא חולצת הקפלים הלבנה של הזמר פרינס שנמכרה בקרוב ל-100 אלף דולר, כך פורסם היום (שבת) באתר ה"מירור".



חולצת המלמלה הלבנה שלבש פרינס נמכרה במכירה פומבית במחיר העצום. חכו, זה עוד לא נגמר - חולצת משי בצבע שנהב "בסגנון רומנטי" ובלייזר שחור-לבן שנלבשה על ידי הזמר בשנת 1984, נמכרה תמורת הסכום הפעוט של 96 אלף דולר במכירה בקליפורניה. בנוסף, מגפיים גבוהים עם עקבים באורך הברך ממסע ההופעות שלו בשנת 1988 נמכרו ב-15 אלף דולר כששרשרת יהלומים אותה ענד באחד הקליפים שלו, נמכרה תמורת 7,000 דולר.



כאמור, לא רק פריטיו של פרינס נמכרו לכל המרבה במחיר - חולצה עליה כתמי דם רבים של ג'ון לנון נמכרה על ידי בעל החולצה, ג'יי הסטינגס שעבד כשוער בבניין דקוטה המפורסם בניו יורק, בו נרצחה החיפושית. לאחרונה החליט הסטינגס למכור את החולצה המגואלת בדמו של לנון והסכום המבוקש עמד על 7,000 פאונד. הקונה, שהחליט להישאר אנונימי שילם בסופו של דבר 31 אלף פאונד, כ-160 אלף שקלים, ורכש לעצמו פיסת היסטוריה.



ג'ון לנון. צילום: רויטרס
ג'ון לנון. צילום: רויטרס



בנוסף, קווצת שיער של דיוויד בואי שמת בינואר בגיל 69, נמכרה תמורת 18,750 דולר. עובדת לשעבר של מוזיאון מדאם טוסו בלונדון לקחה פיסת שיער בשנת 1983 כדי ליצור פאה עבור בובת השעווה של הזמר, אך שמרה אותה למזכרת. "שיער ראשו של בואי היה במקרה בלונדיני באותו זמן שהבובה בדמותו הוכנסה לתצוגה של מוזיאון השעווה המפורסם", נמסר מבית המכירות הריטג' בבוורלי הילס. "בגלל שהיא הייתה מעריצה מושבעת של בואי, וונדי פרייר גזזה פיסה משערו כדי שניתן יהיה לשכפל את הצבע בשביל הפאה ושמרה אותה למזכרת".



כזכור, בחודש אפריל האחרון, מת במפתיע הזמר פרינס בגיל 57. גופתו של הזמר התגלתה באחוזתו בפארק פייזלי שבמינסוטה וכמה מקורות המקושרים לזמר אישרו כי הוא הלך לעולמו. קודם לכן, אושפז פרינס לאחר שחש ברע במהלך טיסה. המטוס בו טס הזמר ביצע נחיתת חירום על מנת לאפשר את העברתו של פרינס לאשפוז במדינת אילינוי שבארצות הברית ואז דווח כי הוא סובל ככל הנראה מזן אלים של וירוס השפעת. לבסוף, אחרי ספקולציות שונות אודות מותו, ובין השאר הדיווח כי כוכב הפופ היה ער במשך 154 טרם מותו, זאת למרות שהיה מכור למשככי כאבים ולכדורי שינה התברר כי הוא מת ממנת יתר של אופיואיד, המצוי בין היתר בהרואין.