היום לפני 59 שנים, התרחש הפלא ששינה את עולם המוזיקה ולמעשה, זו אינה תהיה הגזמה אם נאמר כי ממש היום (רביעי), קרה הפלא ששינה את העולם כולו. ב-6.7.1957 בשעת אחר צהריים, בעיר ליברפול שבבריטניה, התקיימה בשדה הנמצא מאחורי כנסיית פטר הקדוש חגיגה גדולה. אל המקום הגיעו מבקרים רבים שנהנו ממשחקים, דוכני מזון, הפעלות וגם מוזיקה. כדי להנעים את זמנם של המבלים, הופיע במקום הרכב בשם The Quarrymen, בו מספר חברים, ביניהם גם אחד – ג'ון לנון.



בשעות הערב ההרכב היה אמור להופיע שוב, הפעם במיקום אחר סמוך לכנסייה. בטרם החלה ההופעה, אחד מחברי ההרכב הכיר לחברי להקתו, בחור צעיר שלמד איתו – פול מקרטני שמו. זה היה המפגש הראשוני בין השניים – פול מקרטני בן ה-15, וג'ון לנון בן ה-17. 


פול מקרטני. צילום: Getty images
פול מקרטני. צילום: Getty images


השניים שוחחו קלות, ומקרטני אף הראה ללנון איך הוא מכוון את הגיטרה שלו. מקרטני לא הסתפק בכיוון גיטרה, ביצע עם לנון כמה שירים, ואף הרשים בנגינה על פסנתר הכנסייה. הביצוע המשותף הזה, הוקלט על ידי אחד היושבים בקהל, ושנים מאוחר יותר נמכר במכירה פומבית בעבור סכום של כמעט 80 אלף פאונדים. לאחר המפגש החיובי, התלבט לנון האם לאפשר למקרטני להיות חלק מלהקתו. לנון הבין כי מדובר בבחור מוכשר מאוד, ומעט חשש למעמדו בלהקה. לבסוף, החליט לנון כי מקרטני יהווה נכס חשוב להרכב, וצירף אותו ללהקה. והשאר, כמו שאומרת הקלישאה הגדולה – בהחלט היסטוריה.

והנה סט ביטלס מיוחד עם כל הלהיטים הבלתי נשכחים: