שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (שני), על זכייתו של חתן פרס השר למפעל חיים – יוצרים בתרבות יהודית לשנת תשע"ו, שולי רנד.  בנט אישר את המלצת חברי ועדת הפרס: מוטי שקלאר, יוסי אליטוב ודבורה קיציס.

השר בירך את שולי רנד על תרומתו רבת השנים לתרבות היהודית ואמר כי הוא "הוכיח שהאומנות חוצה גבולות ומגזרים, שהכישרון חוצה תדמיות ודעות קדומות. שולי רנד הוא הסמל של שבירת מחיצות ושל ניתוץ מוסכמות, הוא מצליח להנגיש את היופי של היהדות דרך אמנות שמגיעה לכל אוזן, לכל לב בכל מגזר. דווקא בימים של שיח מפלג אנו זקוקים לדמותו וליצירתו של שולי יותר מתמיד, ואני מאחל לו עוד הרבה שנות יצירה רגישה וכנה למען כולנו״. עוד הוסיף בנט כי שוחח עם רנד ובישר לו על הזכיה.
פרס שר החינוך לתרבות יהודית ניתן ליוצרים בתחומי התרבות היהודית: ביצירה מתחום התיאטרון, קולנוע, מוזיקה, מחול, ספרות ושירה. הפרסים נועדו לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצר בתרבות היהודית. בנוסף מוענק פרס מפעל חיים על תרומה חשובה לתחום התרבות היהודית בישראל.

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי "שולי רנד הטביע את חותמו הן בתרבות היהודית והן בתרבות הישראלית. הוא השכיל בעשייתו האמנותית לתת משמעות לתרבות היהודית בשפה ישראלית מתחדשת – להביא את היהדות לתוך הישראליות ולהיפך. על אף היות שולי דתי וחרדי – הצליח לנגוע בכל גווני הקשת החברתית הרחבה. 
"שולי רנד מצליח לבטא את המנגינה הייחודיות שלו בעולמות תוכן שונים ומגוונים: תיאטרון, שירה ומוסיקה, קולנוע וטלוויזיה. בדרכו הייחודית הצליח שולי רנד להדהד את הקול היהודי והישראלי ולשאת בגאווה גם את עולמו הרוחני. הוא הצליח לזכך ולצרוב יחד בזיכרון הכללי את השילוב המופלא והייחודי בין הישראליות ליהדות. בתקופה האחרונה פורסם כי רנד סובל מבעיות כלכליות, אולם  גורמים במשרד טוענים כי אין קשר בין תזמון קבלת הפרס למצבו של הזמר.