לשכת עורכי הדין הזמינה את אייל גולןלהופיע בכנס השנתי שלה. עורך הדין אסף מסדה, חבר בלשכה, התנגד לכך בכל תוקף בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "גוף ציבורי כמו לשכת עורכי הדין לא צריך לתת במה לעבריין מורשע, שהורשע בהעלמת מיסים בגובה 2.5 מיליון שקלים, על פי הודאתו ונשא בעונש מאסר בפועל בצורה של עבודות שירות. ההרשעה טרם התיישנה. אני לא מדבר על העניין המוסרי הנוסף של דברים שביצע והודה שביצע. אני מדבר על העניין הבסיסי. הבן אדם הוא עבריין מורשע. ההרשעה שלו טרם התיישנה. אני לא חושב שאדם כזה צריך לבוא ולהופיע מול גוף ציבורי, שאמון, על פי חוק, לקידום ערכיה והגנת ערכיה וחוקי מדינת ישראל.




 

גם אריה דרעי, שהורשע בשוחד וישב בכלא, חזר לכנסת ומכהן כעת כשר.
"ההבדל הוא שכאשר אני מצביע לכנסת, אני מצביע בעד מפלגה שאני חושב שתקדם את טוהר המידות והאתיקה שאני רוצה שיהיו בכנסת", השיב עו"ד מסדה. "בלשכת עורכי הדין אני חבר, שמשלם דמי חבר כל שנה. אני חושב שהקול שלי ושל עוד רבים שחושבים כמוני, שאדם שהוא עבריין מס מורשע, לא צריך להופיע בפני לשכת עורכי הדין. לשכת עורכי הדין מבקשת לסמן את עצמה כאיזשהו מגדלור, כמי שאמור על הגנת החוק, כקצין בית המשפט, לבוא ולהגיד שזה האדם שאנחנו בוחרים שיופיע בפני החברים שלנו? עבריין מורשע? אני רואה פה טעם לפגם. ברגע שהרשע תתיישן, לפי חוק במדינת ישראל שנקרא 'חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים', ההרשעה של אייל גולן תתיישן, היא לא תופיע יותר ברישום שלו, ואז לא תהיה שום מניעה לקרוא לו להופיע בפני שום גורם".

גם לשכת עורכי הדין אומרת שגולן שילם את חובו לחברה.
"זו טענה מעניינת", ענה עו"ד מסדה, "למה החרימו אותו חמש שנים? על בסיס מה? הוא הורשע ב-2014 וריצה ארבעה חודשי עבודות שירות, מאסר בדרך נשיאה של עבודות שירות. אני מאוד אשמח להבין, אז למה חמש שנים? למה לא שש, למה לא שלוש?. אני לא מבקש להחרים. אני בסך הכל מבקש שגוף ציבורי יפעיל שיקול דעת כשהוא מביא עבריין מס. חלק מהחינוך שאני קיבלתי אומר שבשביל שדברים רעים יקרו, לא צריך שיהיו אנשים רעים, מספיק שאנשים טובים יסתכלו לצד השני. אני לא מוכן להיות מאלה". 

"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו