היום יגיע עברי לידר להופעה יוצאת דופן במערת המסתורין בירושלים. על הדרך הוא גם משחרר סינגל חדש, "אור ראשון", עם עופר מאירי. "לפני שנה יצרתי קשר עם עופר, כדי לנסות לעבוד יחד על שיר שנשר מהאלבום הקודם שלי, 'האהבה הזאת שלנו', במטרה למצוא לו כיוון אחר. הכרתי את עופר לראשונה כשהזמין אותי להתארח באלבום השני של 'מטרופולין'. כבר אז חשבתי שצריך למצוא דרך לעשות דברים יחד, והנה עכשיו זה קרה. 'אור ראשון', שמתנגן בימים אלה ברדיו, זוכה לתגובות חמות מאוד מהקהל, ואנחנו כבר מתכננים את הסינגל הבא שיצא".



אתה הולך להופיע היום במופע אינטימי במערת המסתורין בירושלים. מתרגש?
"תמיד מרגש להופיע במקומות לא קונבנציונליים. זה דורש ממני סוג אחר של ריכוז. סוג אחר של מגע עם הקהל. לפעמים אפילו השירים נשמעים קצת אחרת. אני אנגן בפסנתר, יונתן פריג' ילווה אותי על הגיטרה, ונבצע שירים שלי בגרסה אקוסטית אינטימית". 

 

מוזיקה במקום הראשון



לידר הוא לא רק זמר, הוא גם צלם חובב, פרזנטור של מותגים, ומרבה לעסוק בספורט, אבל "המוזיקה אצלי תמיד במקום הראשון", הוא מעיד. 

הבנתי שהעבודה על הדיסק החדש, "האהבה הזאת שלנו", הייתה קשורה לתקופה מאוד לחוצה בחייך. האינטנסיביות לא מורידה מההנאה שבחוויה?
"לא, להפך. אני אוהב להסתובב בעולם ולהכיר מקומות ואנשים חדשים. אני מאוד נהנה מזה. בנוסף, הנסיעות לחו"ל גורמות לי להתגעגע לארץ. אוסף החוויות שאני חווה בחו"ל ובארץ הם חלק ממה שאני כותב עליו". 
 
אתה מאוד צעיר ומאחוריך כבר עשרה אלבומי אולפן. יש אלבום שאתה אוהב במיוחד?
"עבודה על כל אלבום מרגשת מחדש, ובדרך שונה, כי בכל אלבום יש חוויות חדשות. כל אחד מהאלבומים הוא עניין אחר שלי, ואי אפשר להצביע על אלבום אחד. כרגע אני מתרגש מהעבודה על האלבום עם עופר מאירי, ומחכה שהקהל יכיר כבר את החומרים החדשים".

כיף לך להיות מנטור של צעירים מוכשרים ב"אקס פקטור"?
"כן. יש הרבה חבר'ה צעירים ומוכשרים שבאים לתוכנית ויכולים מאוד להצליח. חשוב לתת להם הכוונה נכונה, כי קל מאוד לאמן צעיר ללכת לאיבוד בתוך התעשייה הזאת".

אתה מגדיר את עצמך כרומנטיקן?
"כולנו רומנטיקנים. האהבה היא הכוח שמניע את העולם. בין אם זאת אהבה בין אנשים, אהבה כלפי עצמך, אהבה לתחביב שיש לך או לפעילות שאתה עוסק בה". 
 
עברי לידר - "האהבה הזאת שלנו", 14.7, חמישי (היום), 21:00, מערת המסתורין, ירושלים