קריירה קצרה מאוד הייתה לזמרת איימי ויינהאוס. היא פרצה בשנת 2003 עם אלבום הבכורה שלה – "Frank", שלוש שנים לאחר מכן יצא אלבומה השני וגם האחרון בחייה – "Back to Black". האלבום זכה בחמישה פרסי גראמי, וזיכה את ויינהאוס בתואר האומנית הבריטית הראשונה שמשיגה כמות כזו של פרסים בטקס אחד.








קולה יוצא הדופן (שנדמה היה כי יוצא מגרונה של דיווה שחורה בת 60), האישיות הפרובוקטיבית, והכישרון האינסופי, הפכו את הזמרת הבריטית היהודייה לאחת הדמויות המרכזיות בתעשיית המוזיקה.



כחודשיים לפני יום הולדתה ה-28, הלכה ויינהאוס לעולמה לאחר שתייה מרובה של אלכוהול, שהובילה להרעלת אלכוהול. לאורך כל חייה הבוגרים התמודדה הזמרת עם התמכרות לסמים ולטיפה המרה, ולא אחת סיפרה כי היא סובלת מדיכאון, ומתמודדת גם עם הפרעות אכילה. במותה, הצטרפה ויינהאוס ל"מועדון 27" המפוקפק, שכולל לא מעט אומנים שהלכו לעולמם בגיל הזה – לא מעט מהם משימוש מופרז בסמים ואלכוהול.



החבר הראשון במועדון הוא זמר הבלוז רוברט ג'ונסון שמת בסוף שנות ה-30. מאז הצטרפו למועדון קרוב ל-30 אומנים, ופרט לויינהאוס, אלה המפורסמים בהם:



ג'ימי הנדריקס – גדול נגני הגיטרה בכל הזמנים, שאף זכה – שנים אחרי מותו לתואר הגיטריסט הטוב בעולם לפי מגזין ה"רולינג סטון". הנדריקס הרבה להשתמש בסמים, ה-LSD תרם רבות ליצירתו, אך הזמר השתמש לא מעט גם בגראס חשיש ואלכוהול. הנדריקס הלך לעולמו בשנת 1970, נסיבות מותו אינן ברורות לחלוטין. הסברה הרווחת היא כי הזמר צרך כמות מופרזת של כדורי שינה, בשילוב עם אלכוהול, אך לא הם שהרגו אותו, אלא דווקא הקיא של עצמו, שגרם לו לחנק והוביל למותו.



ג'ניס ג'ופלין – קצת יותר משבועיים לאחר מותו של הנדריקס, הלכה לעולמה הזמרת האמריקאית ג'ניס ג'ופלין שבלטה במיוחד בפסטיבל "וודסטוק", מה שהעצים את הפופולאריות שלה בעשרות מונים. לצערה, וגם לצערנו, קצת יותר משנה לאחר הופעתה בפסטיבל, הלכה ג'ופלין לעולמה לאחר שלקחה מנת יתר של סם ההרואין.



ג'ים מוריסון – כוכב להקת ה-Doors נחשב לאחד הזמרים הכריזמטיים, המשפיעים והחשובים בתולדות מוזיקת הרוק בעולם. מוריסון הלך לעולמו בשנת 1971. הוא נמצא מת באמבט מלון בפריז, ובאופן רשמי נקבע כי מת מהתקף לב. חברתו באותה התקופה טענה כי מוריסון, שאף מנת יתר של הרואין, לאחר שחשב כי מדובר בקוקאין. הזמר קבור בבית הקברות "פר לשז" בפריז, וקברו הפך לאתר עלייה לרגל עבור מעריצים ושאר תיירים מכל רחבי העולם.



קורט קוביין – סולן וגיטריסט להקת הרוק "נירוונה", שנחשב כמו מוריסון – לגיטריסט מחונן, הלך לעולמו בשנת 1994, לאחר שהתאבד בירייה לראשו. קוביין סבל במשך שנים מדיכאונות קשים, וביצע בעבר מספר ניסיונות התאבדות. גם במקרה של קוביין, לסמים היה חלק משמעותי בחייו, ולמעשה, בנתיחה שנעשתה לגופתו לאחר מותו, התגלה בגופו ריכוז גבוה מאוד של הרואין. על אף שבאופן רשמי נקבע כי קוביין שם קץ לחייו – סיפורי הקונספירציה לא איחרו להגיע, ויש הטוענים כי הזמר, למעשה נרצח.



נעמה חן eco99fm