"כיאה לסרבנית מוצהרת של תוכניות ריאליטי פחדתי מאוד, עד הדקה ה־90, להיענות לפנייה של 'המשימה: אמזונס'. בגלל האיפול על פרטי התוכנית, חששתי שהולכים להתעלל בנו קשות". כך טוענת הזמרת מיטל דה רזון, נסיכת הדאנס־פופ הישראלי, שתשיק הערב מופע להקה חדש, בטיימינג מושלם עם עליית "המשימה: אמזונס".



באמת התעללו בכם?
"כן, אבל לא בכוונה. זה קרה ישר על הפרק הראשון, כשהתחלנו לשוט בקאנו באמזונס המדהים, ונפל לי על הגב ועל הראש קן של טרמיטים. זה היה נורא. נשים לא אוהבות חרקים, לא כל שכן חרקים עוקצים, בפרט שהם היו בהיסטריה ממני. התחלתי לבכות וכבר רציתי ללכת הביתה, אבל החבר'ה שלי בקבוצת 'אנקונדה' עודדו אותי להמשיך. במיוחד מימי, הדוקטורית שלנו, אישה משכמה ומעלה, שהצילה אותי מהטרמיטים ונתנה לי תחושה שיש על מי לסמוך".



חוץ מזה את מצטיינת באתגרים פיזיים?
"אין לי שום בעיה עם זה. כל החיים אני עושה ספורט, כולל ריצה, משקולות, ריקוד וקיקבוקס. כאן צריך כושר. זה לא כמו אלה ב'הישרדות', שיושבים ימים שלמים בבטלה על החוף. אנחנו לא ישבנו ולא נעליים. מארבע בבוקר היינו באקשן ובתזוזה מתמדת. אבל בניגוד ל'הישרדות', לא היה לנו מה להתלונן על האוכל, בוודאי מול המראות הנהדרים, עם ירח ענק בצבע אדום-כתום, כשברקע קולות הג'ונגל בלילות ירח. שם אתה מגלה את מלוא עוצמתו של הטבע".



אגב כך התגנב לו איזה סטוץ.
"אתה מתכוון בוודאי לאביאל כהן, שנראה בתוכנית שם עלי יד. אז ככה. ירד שם גשם כל הזמן וכשהשמש שקעה, נשבו רוחות ונהיה קר. ואני רגישה לקור. כשאביאל המקסים ראה אותי רועדת מקור, הוא התקרב אלי וחימם אותי. זה הכל".



קשרו לו רומן איתך.
"אני מנועה להגיב על זה".



מה-18 שהגיעו לתוכנית, רק את ורפיק ידידיה (לשעבר תמיר קמחי) מוכרים לציבור הרחב, לאו דווקא מטורי הרכילות. לקחת בחשבון כזמרת שהתוכנית עלולה להזיק לך?
"בוודאי שיכולתי להפסיד. בגלל זה היה לי כל כך קשה ביום הראשון עם טרמיטים, כשהרגשתי שאיבדתי את כל הפסון. הרי יש סביבנו מידה מסוימת של מסתוריות ששומרת עלינו. מצד שני, ציפיתי להיחשף בתוכנית לקהל, שבדרך כלל מכיר אותי דרך המוזיקה".



מיטל דה רזון. צילום: איתן אבוט
מיטל דה רזון. צילום: איתן אבוט




קיבלת שם במה, או שהסגנון שלך לא התאים ל"אמזונס"?
"דווקא שרתי שם המון, בעיקר במטבח, תוך כדי חיתוך אננס, ובמקלחת. אני לא מסוגלת בלי מוזיקה, ומקווה מאוד שישמעו את זה בפרקים הבאים".



איך זה התאפשר, כשבדרך כלל את זמרת אלקטרונית?
"לפני הכל אני זמרת נשמה. למרות כל האלקטרוניקה, אני מסוגלת לשיר רק עם גיטרה, כי זמר טוב (דה רזון החיננית היא זמרת נהדרת ברמה בינלאומית, אם תרשו לי להביע את דעתי -יב"א) נשאר בכל מקרה זמר טוב".



סגנון השירה של דה רזון, בעלת השורשים הרוסיים־טורקיים, מוגדר כפופ אלקטרוני, שאליו הגיעה בעקבות שת"פ עם עופר נסים - שהעלה לגדולה את דנה אינטרנשיונל - וחומריה פורצי הדרך כבשו את רחבות הריקודים בעולם. "השאיפה שלי היא בכיוון של הצלחה בינלאומית", היא מצהירה בלי להניד עפעף. "אני רוצה לכבוש עוד ועוד פסגות".



יש לך תוכניות לקחת את האירוויזיון?
"למרות שב-2013 השתתפתי בקדם ולא זכיתי, לא ויתרתי על מימוש חלום האירוויזיון".



דרך "הכוכב הבא"?
"לא הייתי רוצה להתמודד שם עם זמרים שעולים בפעם הראשונה על הבמה, בפורמט שהוא מישמיש. יש לי לפחות עשרה שירים פגזיים, שיכולים לקחת כמו כלום את האירוויזיון. רק שייתנו לי הזדמנות. בינתיים חשוב לי להצליח באמזונס".