ארבעת חברי להקת "חלב ודבש", לאה לופטין, שמוליק בילו, ראובן גבירץ ויהודה תמיר, התארחו אתמול באולפן של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", במסגרת פינת המוזיקה השבועית של דודי פטימר. הארבעה ביצעו את ארבעת להיטיהם הגדולים: "הללויה", "גלגל ענק", "אולי עוד קיץ" ו"יחד", בליווי הקלידן יהודה הגר, וסיפרו על הופעות משותפות. "השתתפנו במופע מחווה לקובי אשרת", סיפרו, "וכנראה שהמופע ימשיך לרוץ בהרכבים כאלה ואחרים, וגם אנחנו נהיה שם". 



 


להקת "חלב ודבש" הוקמה ב-1979 לצורך ביצוע השיר "הללויה" בתחרות האירוויזיון, שהתקיימה אז בישראל. השיר והלהקה זכו במקום הראשון באירוויזיון, זכייה שנייה רצופה לישראל, אחרי "אבניבי" של יזהר כהן ב-1978. סולנית הלהקה הייתה אז גלי עטרי. חצי שנה אחרי האירוויזיון עזבה עטרי את ההרכב. לאה לופטין הצטרפה במקומה ושרה בלהקה עד היום. "שמוליק ביקש ממני ובהתחלה לא רציתי", נזכרה לופטין. "ההרכב עם גלי יועד לחו"ל", סיפר בילו, "בכל פעם שהגענו לארץ ביקשו שנתרגם איזשהו שיר ששרנו במקור באנגלית, למצעד השנתי וכו', וכך נוצר הרפרטואר בעברית. אחרי כשנה של עבודה וניסיונות בחו"ל, החלטנו שמגיע גם לקהל הישראלי את להקת 'חלב ודבש'".

אחרי ביצוע "הללויה" אמרו: "שרנו אותו אולי אלפי פעמים ב-37 שנה האחרונות. תאיר אותנו באמצע הלילה ואנחנו מתקתקים אותו". פטימר שאל על סיכוייו של השיר באירוויזיון כיום. "האירוויזיון היום זה לא מה שהיה פעם, זה עולם אחר. פחות שירים והרבה יותר גימיקים", השיב בילו. ותמיר סיכם: "העולם הוא כיום פחות אמנותי. לשיר הרמוניות זה סוג של אמנות. פעם היו 'אבבא' ולהקות של ספרדים, היום זה כל מיני בודדים עם משקפיים".