"יש מישהי בבית" הוא שמו של מופע סלון ייחודי של הזמרת־יוצרת אורית בן יצחק. במופע המסתובב בהצלחה בסלונים ביתיים ובחוגי בית שונים, שוזרת בן יצחק סיפורים ואנקדוטות שעליהם ביססה את שיריה. הדרך לקביעת הופעות לא קלה, אך אחת כמוה לא תוותר על הגעה עם הפסנתר שלה לקהל.



לאחרונה שחררה בן יצחק שני סינגלים מעניינים: "היא לא תחזור לכאן" ו"שחור לבן". "הכל התחיל כשהתברר כי בעלי מקומות בתל אביב קבעו מין חוק כזה שרק אם מגיע מספר מסוים של אנשים להופעה של יוצר לא מוכר - הוא יקבל כסף על הופעתו באותו הערב", מספרת בן יצחק. "יום אחד הופעתי במקום כזה, שדרש 21 קוני כרטיסים ומעלה. נתתי את אחת ההופעות הכי טובות שלי. בסוף אמרו לי: 'תודה רבה' וסיפרו לי שהגיעו 'רק' 20 אנשים, ואין מה לדבר על כסף. הסטירה הזו הייתה כואבת במיוחד, והרגשתי שאם זה ככה, אז אני לא רוצה להופיע".



איך יצאת מזה?
"כולם מסביבי אמרו לי שאני חייבת לחזור להופיע, אבל היה לי ברור שזה לא יקרה בחינם. יום אחד ידיד טוב הציע לי להופיע בסלון הבית של אמי. באותו הזמן התחיל כאן הקטע של מופעי 'הום טור' של כמה אמנים מוכרים, אז שאלתי את עצמי 'למה לא?' והתחלתי לעשות מופעי כובע כאלה. כלומר, רק אם נהנים מההופעה, שמים כמה כסף שרוצים בכובע. בשלב מסוים ראיתי שאנשים לא מתביישים להכניס את היד לכיס ולשלם סכומים נאים תמורת ההופעה. עם הזמן יותר ויותר אנשים ניגשו אלי והזמינו אותי להופיע אצלם בבית. הבנתי פתאום שיש אנשים שאוהבים את השירים שלי, ואני צריכה לחשוב מה לעשות עם זה".



מה היה השלב הבא?
"הפסקתי לעשות מופעי כובע ופתחתי עסק לכל דבר. הלכתי ללמוד כתיבה קומית אצל אבי כהן, שעורך את 'גב האומה', ובניתי ערב שלם סביב השירים שלי. בנוסף, עיצבתי אתר באינטרנט - 'מופע סלון' - ויצאתי לשווק את המופע שלי מדלת לדלת, כדי שיהיו לי עוד ועוד הופעות בכל הארץ".



על אילו נושאים את מדברת בהופעות שלך?
"זוגיות, עבודה, שאיפות, חלומות והתפכחות מהם. זה כמו לעבור מסע שלם בשעה וחצי. להיות בסלון של אנשים, ולהעביר אותם חוויה חיובית ומהנה, לא דומה להופעה בצוותא, למשל. אני לא באה לתת בראש עם הופעת רוק, אלא לשוחח עם מי שמולי, ולכן גם לטקסט יש המון מקום ביצירה שלי".



מה השלב הבא?
"אני רוצה לסיים את האלבום הראשון שלי, ולמצוא את המפיקים המוזיקליים המתאימים לסגנון שלי. בכל מקרה, השירים שלי חייבים לצאת החוצה. כולי תקווה שהם יגיעו לא רק לקהל הרחב, אלא גם יעניינו מוזיקאים מוכרים שירצו לשתף איתי פעולה. כמובן לא אוותר על הופעות הסלון, אבל בסופו של דבר, המטרה היא גם לחזור להופעות פתוחות בצורה קבועה".