היום (רביעי) לפנות בוקר נפרדנו מאחד המנהיגים הגדולים ביותר שידעה המדינה, הנשיא התשיעי שמעון פרס, שהלך לעולמו בגיל 93. רבים הביעו ברשתות החברתיות את צערם על מותו של פרס, שגם לאחר פרישתו פעל למען מדינת ישראל, עד ימיו האחרונים. בין היתר, נפרדו מהנשיא לשעבר אמני ישראל, שפרס נגע בלבם וחלקם אף זכו להכירו ולשיר עבורו.



הזמר אייל גולן אמר ל"מעריב אונליין" היום: "שמעון פרס הוא דמות לחיקוי עבורי. איש מופת ומעש, איש של שלום וחירות. היה לי העונג והכבוד לשיר לכבודו ביום הולדתו כנשיא מדינת ישראל. שמעון פרס הוא עבורי חבר ועבור כל מדינת ישראל מנהיג ענק בדורו. יהיה זכרו ברוך". 



"מאחל שמשהו מהאופטימיות שלך יידבק בנו"


הזמר שלמה ארצי העלה לעמוד הפייסבוק שלו סרטון מחגיגות יום הולדת ה-90 של פרס והוסיף כיתוב: "אוהבים וכבר מתגעגעים". בסרטון פותח הזמר בפנייה אישית לפרס ואומר: "ערב טוב מר פרס היקר, יש לי שלושה זיכרונות אישיים קצרים איתך וכולם לא ברומו של עולם אלא ברומו של אדם. הראשון, שבאת לברך את אבא שלי המנוח שהוציא ספר על חייו ואחר כך באת לשבעה לנחם את המשפחה שלי וריגשת אותי במיוחד. הזיכרון השני הוא כשהייתי בחור בן 32, שלחו אותי בגלי צה"ל לראיין אותך בלשכה שלך ושאלתי אותך על אבא שלך וראיתי שאתה בוכה ואני לא ראיתי אף פעם פוליטיקאי בוכה בחיים שלי. זו הייתה פעם ראשונה שראיתי אותך בוכה".



ארצי המשיך: "הזיכרון השלישי, אם אתה זוכר הוא כשלפני שלוש שנים כיבדת אותי בהופעה שלי בנהריה למען תושבי הצפון. ישבנו יחד בחדר מאחורי הקלעים והתפרצו המון צלמים ששלחו לצלם אותנו ביחד ויש לי את התמונה הזאת בחדר על השולחן כתיבה שלי, הסתכלתי על התמונה לפני שיצאתי מהבית ושמתי לב שלי נוספו כמה שיערות שיבה וכמה קמטים ואתה נשארת אותו דבר - צעיר נצחי. אני מאחל לך בריאות טובה ושמשהו מהאופטימיות שלך ידבק בנו, הישראלים, כי אתה המצפן שלנו ברגעי האי שפיות שלנו בישראל".






"למעלה מ-70 שנה ליווה את הציבוריות הישראלית"


אביב גפן שיתף בפייסבוק תמונה ישנה שלו עם פרס וכתב: "היית שמש חדשה במזרח תיכון ישן". הזמר עברי לידר נפרד מפרס גם הוא ושיתף בעמוד הפייסבוק שלו את השיר "גשם אחרון". לידר כתב בפוסט את דברי הפרידה: "מאד עצוב לי הבוקר, שמעון פרס אדם כל כך חשוב למדינת ישראל, מנהיג עולמי והנשיא התשיעי שלנו נפטר הבוקר. למעלה מ-70 שנה ליווה שמעון פרס את הציבוריות הישראלית ותרם למדינה בדרכו המיוחדת והחשובה כל כך. יהי זכרו ברוך".






בעמוד הלהקה "התקווה 6", שבשירם "הכי ישראלי" הם שרים "אוהבים אותך שמעון פרס", העלו תמונת פרידה עם פרס וכתבו: "תמיד נאהב אותך". גם עידן רייכל כתב על מותו של פרס בעברית ובאנגלית: "בוקר עצוב בישראל. שמעון פרס 1923-2016" ושיתף בסרטון השיר "עיני ביתא" שכתב פרס על הקהילה האתיופית בישראל ורייכל הלחין.