הופעתו של הראפר הערבי, תאמר נפאר, עוררה גל של התנגדויות. כ-25 צעירים פעילי ליכוד הקדימו ובאו הערב (שלישי) לאמפי הפתוח בגן האם בעיר כדי למחות נגד השתתפותו של המוזיקאי באירוע. בשעה שהראפר עלה להופעת החימום שלו, כשעתיים לפני ההופעה המתוכננת, אותה סרב לבטל, הוא עלה מלווה במאבטחים פרטיים ובמאבטחי העירייה המארגנת את הפסטיבל. בשעה שהחל בהכנות להופעה, המפגינים במקום קראו לעברו: "לך לעזה, אל תבוא לחיפה, אנחנו לא רוצים אותך כאן". שחף ליבוביץ', ממארגני המחאה של צעירי הליכוד, צעק לעבר הראפר: "לך הביתה, בוגד, עזה מחכה לך". בהמשך כשסיים את החימום נרגעו מעט הרוחות אבל המפגינים נותרו במקום. בתוך כך, כוחות משטרה גדולים נערכים גם הם להעביר את המופע ללא מהומות בין התומכים למתנגדים.



לאחר מכן הגיעה למקום חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) כשהיא מלווה באבטחה. לטענת אחדים מהצופים: "זועבי הגיעה כדי להלהיט את הרוחות והיא מצליחה בזה, אם לפני הגעתה היו מאה שוטרים, עכשיו יש חמש מאות, זו המדינה שלנו".



לפני ההופעה אמר נפאר ל"מעריב אונליין": "אני מופיע כרגיל ולא נגרר אחרי פרובוקציות זולות. בואו בהמוניכם. ולא, אתם לא באים להפגנה, אתם באים ליהנות ממוזיקה והופעה מושקעת. אני יוצר וראפר - זה מה שאני אוהב וזה מה שאני אתן לקהל היום".



ח"כ חנין זועבי הגיעה הערב לתמוך בראפר. בדרכה פנימה למתחם נתקלה במפגיני ימין ביניהם צעירי הליכוד שהטיחו בה דברים קשים. היא עצמה לא נשארה חייבת ובין הצדדים התפתח עימות קולני. הח"כית הגיעה מלווה בשוטרים ששמרו על ביטחונה ואף דאגו לחצוץ בינה לבין הקהל. העימות נמשך גם במהלך ההופעה כשקומץ קרא קריאות גנאי לעבר הראפר והח"כית. יש לציין כי הראפר "הצל" שהגיע גם הוא לא הורשה להכנס למתחם, זאת בהנחיית המשטרה.



האירוע היום מהווה נקודת רתיחה למחלוקת שהחלה בערב החג. ביום ראשון החלו פעילי ימין בחיפה להפעיל לחץ כדי לבטל את הופעתו של הראפר, שכבר עורר סערה כשציטט משיריו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש בטקס פרסי אופיר. הופעתו הערב מתקיימת בחסות עיריית חיפה ב"פסטיבל נווה יוסף לתאטרון קהילתי".



נפאר על הבמה. צילום: ללא קרדיט
נפאר על הבמה. צילום: ללא קרדיט



הופעה במחלוקת


שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שלחה לראש עיריית חיפה יונה יהב מכתב, ובו ביקשה ממנו לא לאפשר את הופעתו של נפאר. רגב כתבה: "אני פונה אליך לשקול שנית את החלטת העירייה לתת במה לתאמר נפאר. צר לי כי פסטיבל כמו פסטיבל הקולנוע של חיפה, שהפך לסמל של איכות וקירוב בין העמים והארצות, בוחר לתת במה ליוצר כמו נפאר, אשר בוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת נגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי".



בהודעה שהוציאה עיריית חיפה לאחר כניסת החג הודיעה כי הראפר נפאר לא יופיע. אלא שהעירייה תירצה זאת בהתארכות הופעתה של הזמרת דיקלה, שאמורה להופיע לפני נפאר. אתמול כבר הוסרו הפרסומים על הופעתו של הראפר.



בהודעה נאמר כי "הראפר אמור היה להופיע בפסטיבל הקהילתי ארצי נווה יוסף. ביום ג׳ בערב הוארכה הופעתה של הזמרת דיקלה, והראפר התבקש לשנות את מועד תחילת ההופעה לשעה 22:00. בשל כך הוא יבטל, ככל הנראה, את הופעתו".



הראפר כתב בפייסבוק כי הוא לא מבטל שום דבר. "בדרך הביתה, אחרי חזרה להופעה בשלישי, אני פתאום שומע בתקשורת שעיריית חיפה הודיעה שאני ככל הנראה מבטל את ההופעה שלי. אז אני מבין שהעירייה תחת לחצים של שרת התרבות ולהקת הגזענים שלה, ומקווה שאני אבטל, אבל אין לי שום כוונה לתת להם להשתיק אותי".



אתמול יצאה מעיריית חיפה הודעה נוספת ובה נמסר כי: "המופע יתקיים כמתוכנן. אנו מצרים על הפרחת השמועות המיותרות".