בית משפט השלום ברמלה הטיל על הזמר משה פרץ עונש מאסר של ארבעה חודשים, אותם ירצה בעבודות שירות, וקנס של 60 אלף שקלים, לאחר שהורשע בהעלמת מיסים בהיקף של מעל למיליון שקלים. העונש נחשב לקל יחסית, זאת לאחר שהפרקליטות דרשה שנתיים מאסר בפועל, כמו במקרה של הזמר קובי פרץ.



עו"ד בועז פיינברג, ראש מחלקת מיסוי והלבנת הון במשרד עורכי הדין "זיסמן אהרוני גייר", התייחס להחלטה בשיחה עם עודד בן עמי ב-"103FM": "אני לא יודע אם ארבעה חודשי עבודות שירות הם לא עניין גדול. למשה פרץ ספציפית נדמה לי שההרשעה הזו היא כן עניין גדול. אם אני מבין נכון, היא יכולה לבטל את החוזה שיש לו עם 'רשת'. אני לא יודע כמה כסף משה פרץ קיבל מהעסקה הזו. אני מניח שהוא יאבד הרבה מאוד כסף אם ההרשעה נשארת על כנה. והיא תישאר על כנה, כי היה פה הסדר טיעון. משה פרץ למעשה הסכים והודה. היה ניסיון של עורכי הדין לבקש אפילו לא להרשיע את משה פרץ בנסיבות הספציפיות שלו. השופט לא קיבל את זה. יכול להיות שגם על זה יגישו עורכי דינו ערעור לבית המשפט המחוזי".






הפער בין העונש שדרשה התביעה להטיל על פרץ לבין מה שפסק בית המשפט הוא גדול


"מדינת ישראל פועלת באופן קטגורי להחמיר עד כמה שניתן מבחינתה עם עברייני מיסים", השיב עו"ד פיינברג. "המדינה לא הייתה מעוניינת שאנשים יעשו 'שיטת מצליח' עם העלמות מיסים. לשיטתה של המדינה לא ייתכן שרק אם תופסים אותך אתה תחזיר את הכסף ובכך תצא בלא כלום. מצד שני, חייבים לקחת בחשבון את סכום המס שהועלם, חומרת העבירה, כמה זמן היא נמשכה והאם האדם באמת מביע חרטה. בעבירות מס הבעת החרטה מאוד מוחשית, אתה משלם כסף".



"חייבים לעשות אבחנה בין נאשמים שמנהלים הליך עד הסוף, מבזבזים בכך זמן יקר מאוד של המערכת המשפטית ושל הפרקליטות, ובסופו של דבר גם לא מחזירים כספים", הוסיף עו"ד פיינברג. "במקרה כזה חובה שהעונש יהיה חמור כדי שאנשים יבינו שהם לא יכולים להתנהל בצורה הזו מבלי לצאת עם עונש חמור. צריך לעשות את האבחנה בינם לבין אלה, שברגע שתפסו אותם בקלקלתם, אומרים שהם מבינים שהם לא היו בסדר ומחזירים את הכספים. לכן העונש צריך להיות באופן משמעותי נמוך הרבה יותר".



"כמו כן, לרשות המסים יש במקרים מסוימים את האפשרות לא להגיש כתב אישום נגד אדם שעבר עבירות ולא שילם מסים", ציין עו"ד פיינברג. "זה נקרא מנגנון הכופר ובו אדם פודה את ההליך והסנקציה הפלילית בכך שהוא משלם כסף. אם יש אפשרות כזו אז יש גם אפשרות למקרי ביניים ועונשי ביניים, כמו שהוטל אתמול על משה פרץ, שייקחו בחשבון מצד אחד את חוסר שביעות הרצון מכך שהוא עבר עבירה ומצד שני להתחשב בעובדה ששיתף פעולה ושילם את מה שגזל".


 
פרץ עצמו נראה אמש מחויך כששוחח עם העיתונאים שיצאו מבית המשפט ואמר: "אני מכבד את החלטת ביהמ"ש ושמח מאוד שהפרק הזה הסתיים והוא מאחורי. כמו שיש טוב יש גם רע בחיים. הפקתי לקחים. הייתי ילד. עכשיו אני הרבה יותר גדול. אני אב לשלושה ילדים ואני שמח שהשופט החליט לקבל את ההחלטה הראויה. הכל מאת השם יתברך". לאחר מכן נשאל פרץ על יתר הזמרים שנמצאים במצב דומה לשלו, כמו קובי פרץ, שנידון למאסר ואמר: "אני לא מתעסק במה שאחרים עשו. יש לי אלבום חדש, וכעת אני מתמקד בזה".
 
פרקליטו, עורך הדין אלי כהן אמר: "אחרי שהאבק שקע, בית המשפט הגיע לתוצאה שבולמת את מתחם העונש שנקבע במחוזי. לא הייתה הצדקה למאסר בפועל, בשל היקפי הסכומים וההודאה של משה. מצד שני היה תסקיר של שרות המבחן אודות משה פרץ, שהוא יוצא מגדר הרגיל, שמראה על לקיחת אחריות וממליץ לבטל את ההרשעה. התאכזבנו שבית המשפט לא ביטל את ההרשעה".
 
"מה שהתחיל בקול תרועה הסתיים בקול ענות חלושה. זה רק בגלל שמדובר במשה פרץ. התסקיר בעניינו היה מצוין והמליץ לא להרשיעו". לגבי האפשרות לערער הוסיף: "נלמד את הכרעת הדין ונחליט. מר פרץ יתחיל את עבודות השרות בנובמבר ויסיים אותן כמו שצריך. מדובר ב-10 שנים של עינוי דין. גם הוא רוצה לשים את הסאגה הזאת מאחוריו".