אם תמיד תהיתם איך נראו החיים בשנות ה-60, תערוכה חדשה תאפשר לכם הצצה נדירה – לא רק לחיים בסיקסטיז, אלא לחיים של הרולינג סטונס בסיקסטיז. כשמיק ג'אגר עלה על הרעיון להקים תערוכה שממחישה את חמשת העשורים בהם פועל ההרכב, הוא החליט שהוא רוצה לשחזר את האווירה שהייתה בלהקה בשנותיה הראשונות. כדי לעשות זאת, הוא ארגן צוות ששחזר את הדירה הלונדונית בה פעלו וחיו חברי ההרכב ב-1962.







התערוכה מציגה שחזור מדויק של הדירה, כולל הכלים המלוכלכים בכיור, בקבוקי הבירה הריקים והתקליטים הפזורים ברחבי הסלון. ג'אגר סיפר כי הדירה עדיין קיימת, והבניין נראה בדיוק אותו הדבר. למעשה, מקום מגוריו של ג'אגר כיום – הוא ממש מעבר לפינה. עוד בתערוכה: שחזור של חדר החזרות של הסטונס, תצוגה של בגדים מיוחדים ששימשו את החברים בהופעות ברחבי העולם, ספרי מילים, יומנים ועוד. התערוכה תציג בניו יורק עד אמצע חודש מרץ 2017. אם אתם בעיר – אל תפספסו.



ארגנטינה נגד גרמניה


נסיים עם ידיעה שעשויה להישמע מעט מוזר, אבל בהחלט מדובר במקרה אמיתי. הכל התחיל בשבוע שעבר כאשר ההופעה של ההרכב האלקטרוני הגרמני Kraftwerk, שהייתה אמורה להתקיים בהמשך החודש בבואנוס איירס בירת ארגנטינה – בוטלה. הסיבה לביטול, שימו לב: ההרכב משתמש בסינטיסייזרים וכלי נגינה דיגיטליים, וחוקי העיר אוסרים על קיום הופעות בהן יש שימוש בכלים אלו. האיסור הזה הוצא בתחילת השנה, לאחר שבפסטיבל מוזיקה אלקטרונית שהתקיים בעיר, שישה אנשים מתו ממנת יתר.



שופט מקומי בבואנוס איירס הבין שכנראה זו לא הדרך להתמודד עם התופעה, וסוף טוב הכל טוב - הוא הורה לרשויות לאשר את קיום האירוע שיתקיים בעיר ב-23 בנובמבר.