שלוש שנים מאז הזכייה ב"איל גולן קורא לך", עדן אבוטבול, מינוס 40 קילו, חוזרת לעניינים, אחרי שהתמודדה עם טרגדיה משפחתית שאילצה אותה לוותר לחלוטין על המוזיקה בחייה. עכשיו היא משחררת סינגל, "עוד יום". כשמעלעלים בסיפור של אבוטבול (24), ההשוואה לנינט טייב מתבקשת. שתיהן מגיעות מקריית גת. שתיהן פרצו בריאליטי מוזיקלי. אבל אבוטבול לא מסכימה עם ההשוואה: "אני מכירה את נינט ומעריכה אותה מאוד כיוצרת וזמרת, אבל אין מקום להשוואה, כי חוץ מזה שאנחנו מגיעות מאותו מקום גיאוגרפי ויוצאות תוכנית זמר, אנחנו זמרות שפונות לז'אנר שונה. אבל תמיד כיף לשמוע על אמנים יוצאי פריפריות שמצליחים בארץ ובעולם. ההשוואה לנינט היא מחמאה גדולה. נינט היא כישרון ואדם חזק, ויש מה ללמוד ממנה. היא בחרה לעשות את מה שהיא באמת אוהבת בדרכה שלה. זאת החלטה אמיצה. כמו גם במקרה שלי. לא היה פשוט לוותר על הכל, אך בהסתכלות לאחור, זה היה נכון לקחת צעד אחורה, לנשום, ולהחליט איך באמת נכון לי לפלס לי דרך לקריירה משלי".

איך את מסכמת במבט לאחור את חווית "אייל גולן קורא לך"?
"מי שצפה בתוכנית יודע שהגעתי לשם חסרת אמונה וביטחון. לא ממש האמנתי 

שמישהו ירצה לשמוע אותי, ובאודישן הייתי על סף התעלפות מגודל המעמד. יושבים בפאנל אנשים שדעתם מאוד משפיעה ונחשבת בעולם המוזיקה. משלב לשלב הבנתי, לפי האהבה שקיבלתי מהקהל והאנשים בכל הארץ, שאני כנראה מצליחה לעורר בהם משהו בלב, וזה מאוד ריגש אותי. כל פעם שהכריזו שאני עוברת שלב, חשבתי שאני חולמת. משלב לשלב הרגשתי יותר שייכת, אבל בכל תוכנית, אפילו בגמר, הרגשתי שהבטן מתהפכת לי מרוב התרגשות. לא האמנתי ובקושי הבנתי שאני הזוכה. בהסתכלות לאחור אני מעריכה את ההזדמנות שניתנה לי. למדתי המון והתפתחתי בתור זמרת. הבנתי לאיזה סוג מוזיקה אני יותר מתחברת ומה חשוב לי לתת לקהל לשמוע".
נוצר קשר עם אייל? הוא עוזר לך מקצועית?
"אחרי הזכייה הופעתי עם אייל וזה היה רב־עוצמה ומרגש. מכיוון שהחלטתי לקחת נשימה וצעד אחורה, לא הייתה לזה המשכיות".

אייל גולן. "הופענו יחד וזה היה מרגש, אבל אחרי שהחלטתי לקחת צעד אחורה לא הייתה לזה המשכיות". צילום: פלאש 90
בשלוש השנים שחלפו, צפתה עדן מהצד באין ספור שמועות שרצו סביבה, בעקבות החלטתה לקחת פסק זמן. חלק מהשמועות: נחטפה על ידי בן מיעוטים וניתקה כל קשר עם משפחתה, לכן עזבה את חסותו של אייל גולן ללא התראה, הפכה ללסבית ועוד. 
מה מקור השמועות שרצו סביבך? 
"תוכניות מוזיקה מביאות איתן חשיפה אדירה ואינטנסיבית. 'ליאם הפקות' חיבקו אותי מיד אחרי התוכנית, אבל אני הייתי מאוד מבולבלת. ידעתי בוודאות שהקריירה שלי תהיה מוזיקה, אבל לא ידעתי איזה חומרים שיגדירו אותי כאמן אני בדיוק רוצה להוציא. חשבתי אז ואני חושבת גם היום, ש־15 דקות התהילה מביאות לחץ נפשי ובלבול גדול בבחירות החומרים והקו המוזיקלי. סירבתי לעשות זאת. החלטתי להתנתק. לקחת את הזמן שלי ולצאת שוב כשאהיה מוכנה להוציא את החומרים שאני שלמה איתם, שמגדירים הכי טוב את עדן אבוטבול כאמנית. היום אני יכולה להגיד שכל הטקסטים באלבום הבכורה, שעליו אני עובדת עם מיטב היוצרים, מכילים את עדן אבוטבול ומספרים אותה. כמובן, היציאה מהתוכנית, בשילוב הטרגדיה המשפחתית שהגיעה באותה התקופה, לא הועילו, והדבר הראשון שוויתרתי עליו הוא האהבה הגדולה ביותר של חיי - המוזיקה. אני משערת שהשמועות הגיעו מזה שלעיתונות ולקהל, שציפה לסינגל מיידי, השקט התקשורתי שנוצר לא נראה הגיוני. הרי קיבלתי הזדמנות אדירה של פרסום והכרה שלא ניתנים לכל אמן. וכמובן, הפרידה מ'ליאם הפקות'. כך נוצרו השמועות. גם העובדה שלא הגבתי, לא הועילה. לא הייתי ברדיו, לא ברשתות החברתיות ולא כל הבמות. פשוט הסתגרתי, החלטתי להתנתק מהכל, ולא ניסיתי לרצות אף אחד חוץ מעצמי". 
איזה טרגדיה משפחתית עברת?
"הוריי התגרשו בגיל צעיר. זאת חוויה קשה לכל ילד, ואני מצאתי את הנחמה בבית סבי, שהיה לי כאבא. אני זוכרת את הילדות שלי רק עם סבא. הגן שלי היה מתחת לחלון שלו. הוא שמר, הגן עלי ובשלב מסוים קיבל את המחלה והמראה שלו התחיל להשתנות. כשהגיע היום שנאלצתי להיפרד ממנו, זאת הייתה הטרגדיה הגדולה בחיי. הבנתי שלא אזכה שהוא שילווה אותי לשארית חיי, לראות את ההצלחה שלי ולהוות חלק מכל שלב נוסף בחיי. האבידה הייתה אדירה". 
איך קרה שהורדת 40 קילו?
"תמיד הייתי ילדה מלאה. הירידה במשקל החלה עם 'אייל גולן קורא לך'. תוך כדי התוכנית והלחץ האינטנסיבי שהיא הפעילה, התפתחה בי המודעות של להיראות טוב. אחר כך הגיע המשבר המשפחתי, כך שהאוכל כבר לא העסיק אותי". 
עכשיו משחררת אבוטבול את הסינגל "עוד יום" פלוס קליפ המאושש את העובדה שעדן אבוטבול המחודשת שוב כאן. הפעם כדי להישאר. "אני מאוד מעורה בכל שלב ביצירת ובניית האלבום", היא מספרת. "הסינגל החדש הוא פרי שיתוף פעולה מוזיקלי עם אופיר כהן, שכתב והלחין את המילים במיוחד לי ועל פי הסיפור שלי. את הטקסט ניתן לפרש כאובדן אישי של אדם וכאובדן של האני העצמי. בקליפ שצילמתי יש סצינות שנבחרו בקפידה על ידי הבמאי עמית דקל, בהן אני יוצאת מעצמי ומשוטטת, קוברת את עדן הישנה וחוזרת לחיים".
אני מבין שהיית צריכה את השקט שלך כדי להתרחק מהסערה סביב הזכייה. השאלה אם את לא מצטערת שעזבת את "ליאם הפקות". אייל גולן היה יכול להיות אחלה מקפצה עבורך.
"אייל גולן והצוות ב'ליאם הפקות' הם  בית חם שנתן לי את כל האפשרויות להתפתח, אבל אני הייתי במקום אחר של חיפוש עצמי באותה תקופה, והיה לי קשה מאוד להכיל את כל הציפיות. היום אני במקום אחר. אלבום הבכורה כבר גמור, ואני מרגישה שלמה עם כל שלב שעברתי, מודה עליו, וכיום מנוהלת על ידי בן משפחה".