מותו של מאיר בנאי היכה בהלם את עולם התרבות הישראלי, בעיקר כי רבים לא ידעו שהוא חולה. יאיר ניצני, ששיחק עם בנאי בסרט "שוברים" וכתב את שיר "שירו של שפשף" שבנאי הלחין וביצע, סיפר לאיריס קול ב-"103FM" איפה היה ככשמע על הבשורה המרה. "שמעתי שמועה בלתי מבוססת ולא התעסקתי בה יותר מדי", סיפר ניצני. "מישהו זרק לי משהו בזמנו וניסיתי לברר ולא קיבלתי תשובה", סיפר בתחילה. 




"ועכשיו אני בדיוק יוצא מאירוע בו דיברתי מול קבוצה של אנשי צבא ותוך כדי המפגש איתם השמעתי להם את 'שירו של שפשף'. סיפרתי לקבוצה איך נוצר השיר הזה ובמהלך ההרצאה מול אנשי הצבא מישהי הגיעה אלי ואמרה לי שהיא היססה אם להגיד לי אבל תוך כדי ההרצאה נודע כי מאיר בנאי נפטר".



ניצני סיפר על כתיבת השיר: "השתתפנו בסרט 'שוברים'. היו בו המון מוזיקאים והייתה בו המון מוזיקה וביקשו ממני וממאיר לכתוב שיר על הדמות של מאיר בסרט. אני לא הייתי ממושמע ולא כתבתי כפי שנתבקשתי ואז טלפן אלי במאי הסרט, אבי נשר, איזה לילה וביקש ממני לסיים את השיר עוד הלילה היה לחן מוכן של מאיר והייתי צריך לכתוב מילים ואני מקטר ואומר אני עייף עזבו אותי ומאיר בקו השני והוא משמיע לי ואני כותב 'מה אני אני רק בן אדם'. אני אומר שורה ומאיר רץ להקליט".

"בבוקר אני קם ומזהה שבמהלך הלילה היה אירוע של כתיבת שיר ואחר כך השיר כבר פרץ ונהיה להיט גדול והפך להמנון וזה מאוד משונה כי אני מאוד לא מזוהה עם השיר, זה שיר של מאיר. כולם אומרים לי אתה יכול לכתוב שיר כזה? עם הפרצוף המתלוצץ שלך?".



"אחר כך השיר הפך להמנון של נרקומנים אנונימיים ושל אלכוהוליסטים לשעבר ואסירים משוחררים וחוזרים בתשובה וזה נהיה המנון של תקווה ואחד הביצועים הכי יפים היה קליפ לעמותת together של חירשים", הוסיף ניצני.

לדבריו, השיר לא מתיישן בגלל הביצוע של מאיר. "מאיר היה זמר ענק עם יכולת שירה ענקית, זמר נשמה ענק. גם יוצר ענק וגם תמלילן וגם בנאדם מקסים, אבל זמר ענק עם יכולות שירה ענקית והביצוע והשירה של מאיר זה הדבר שעושה את השיר הזה לכל כך מיוחד ואני נורא עצוב לשמוע את הידיעה הזאת".